niet op toeren komen bij volgas

Thomas

Senior Member
Ik zit met een probleem bij m'n typhoon. Hij wil niet op toeren komen. Halfgas rijdt ie wel aardig maar bij de 70/80 op de teller dan wil ie niet harder. Hij is 1x doorgeschoten en toen liep ie ver de teller uit. Zou het kunnen komen door m'n keerringen, dat ik die verkeerd gemonteerd heb? Want ze zijn wel een beetje vochtig. Of zouden er nog andere dingen kunnen zijn waardoor ie niet op toeren komt?

Ik rij met 4 gram rollen in een hebo vario en rode veertjes in een hebo koppeling....

verdere setup in m'n profile...
 
Advertisement - register to remove this

Wat doet je scooter op de standaard? Ook geen toeren?

Het zou valse lucht kunnen zijn, dan krijg je hele vreemde dips en onwaarschijnlijke carburateur afstellingen. Kan inderdaad via de keerringen, maar ook als het carter niet goed dicht zit (slechte vloeibare pakking of resten niet goed verwijderd).
Controleer ook je spruitstuk en membraan, zet ze bij voorkeur dicht met een filmlaagje kit.

Originally posted by Thomas
Ik zit met een probleem bij m'n typhoon. Hij wil niet op toeren komen. Halfgas rijdt ie wel aardig maar bij de 70/80 op de teller dan wil ie niet harder. Hij is 1x doorgeschoten en toen liep ie ver de teller uit. Zou het kunnen komen door m'n keerringen, dat ik die verkeerd gemonteerd heb? Want ze zijn wel een beetje vochtig. Of zouden er nog andere dingen kunnen zijn waardoor ie niet op toeren komt?

Ik rij met 4 gram rollen in een hebo vario en rode veertjes in een hebo koppeling....

verdere setup in m'n profile...
 
hij draait iets van 7000 toeren max d8 ik.

Maar ik ga het blok naar een dealer brengen dan kunnen zij de keerringen er goed inzetten. Dan weet ik iig dat dat 100% OK zit.

En bij dat membraan zal ik dan wel ff een laagje pakking doen dat die ook zeker weten niet kan lekken.
 
Last edited:
Back
Top