Niet meer starten na uitval scooter

Bolis

Well-Known Member
Ik reed vanmiddag op mijn (niet afgestelde) scootertje rond en ik reed ong 65/70 en opeens valt de scooter uit en lijkt het alsof hij remt ofzo. Pas onder de 10 kmph remt hij opeens niet meer. Het is een soort van afremmen. Ik probeerde de scooter weer te starten maar niks! Elektische start --> start niet. Kickstart --> start niet. Ik heb trouwens pas een nieuwe uitlaat erop gedaan en hij trekt onder de 40 kmph niet op en daarna pas weer wel. Hij is dus niet afgesteld (kep de afstel onderdelen hier liggen ik ging het van het weekend doen) misschien is er iets fout gelopen? Waar moet ik kijken? Wat moet ik doen? Wat moet ik nakijken? Wat kan er mis zijn?

Tis een Vespa Sfera (Piaggio)
50cc standaard
Met nu alleen Bidalot S2 uitlaat.
 
Advertisement - register to remove this

Bolis said:
compressie meten kan ik niet zomaar, maar een gast zei dat ik mijn vinger in de bougie opening moest douwen en dan proberen te starten, en dat ik dan een zuigende kracht moest voelen ofzo. Nou mijn vinger werd er juist uitgeduwt. Er kwam lucht uit niet in... Ik zag overigens wel de cilinder op en neer bewegen

De cilinder op en neer bewegen?

Mischien een idee om die dan toch maar vast te zetten...
 
Bolis said:
Als ik start natuurlijk he, goh... tuurlijk beweegt de cilinder van op en neer als ik em probeer te starten

coole cilinder :p:p hahaha
als je zuiger op en af gaat dan moet je een blazend effect op je vinger (uiteraard) hebben, btw, het kan je cilinder zijn, je membraan....
kan zoveel dingen zijn, maak gewoon je cilinder los en observeer

bye
 
Prodigys_144 said:
coole cilinder :p:p hahaha
als je zuiger op en af gaat dan moet je een blazend effect op je vinger (uiteraard) hebben, btw, het kan je cilinder zijn, je membraan....
kan zoveel dingen zijn, maak gewoon je cilinder los en observeer

bye


ohja de zuiger natuurlijk >_< sorry, ja ik heb em weggebracht nu, op advies van mijn pa. Jullie horen het wel.
 
Idd, een krukas gaat ook niet zomaar kapot?

Door wie heb je je scooter laten controleren? Ik zou gewoon iemand zoeken die particulier hem voor je na kijkt een vriend ofzo want dit lijkt me een typisch dealer verhaaltje
 
Back
Top