Hierbij (lees: het schema) wordt er uitgegaan van een standaard 50cc van de Kisbee.
Er zit nu dus een 80cc cilinder gemonteerd met wellicht ook een andere kop?
Even er van uitgaande dat het een origineel 139QMB-E motorblok betreft, is dit eigenlijk onmogelijk!
Er is alleen ruimte voor een 65cc cilinder waar de standaard kop op past.
Het is dus zeer aannemelijk dat de vorige eigenaar in een eerder stadium het motorblok heeft vervangen voor een ander type Chinees met ook een 139QMB codering maar dan zonder de E op het eind!
Deze heeft dus (waarschijnlijk) ook het oude (CDI-systeem) overgezet met de bijbehorende stator en vliegwiel.
Sensor in de carter is dus ook nog aanwezig net zoals het koppelingshuis met nok en/of strip.
Het originele systeem is echter niet afgestemd op een echte ''80cc'' en gaat daarom ook niet werken!
Zoals ik het zie, is er dus aardig wat om te controleren of dit daadwerkelijk zo is!
Als er meer informatie nodig is om een beter inzicht te krijgen, laat het me dan weten.
Dit is wel gewenst ja, maar zal best lastig worden...
Heeft de vorige eigenaar ook niks vermeld aangaande het motorblok?
Edit: zit me net te bedenken dat jij ook een van de zeldzame eigenaren kunt zijn waarbij dit blok toch origineel is! Als dit zo is zal er een sticker moeten zitten in het zadelcompartiment waar dit op staat weergegeven. Of op het kentekendocument en/of pas!