neos doet vaag

Ajairos#87

Well-Known Member
ik heb de volgende setup

50cc cilinder standaard dus
Fasmen uitlaat
power one vario met 4gr rollen
bruine drukveer ofzo
polini koppeling
sproeier 92
witte trekveren

met deze setup trok ie pas na 2 tellen goed op(beetje stotterig) en had een klein dip rond de 50 maar trok goed tot 60/65. Als je gas terug gaf en weer gas gaf duurde het ook lang voordat ie weer bij de 55 enz was.
na 5 min rijden, deed ie dat helemaal niet, had geen toeren meer en kwam vanaf begin tot eind heeel matig op naar de 40/45.

Weet iemand misschien wat ik moet doen??

alvast bedankt
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

ik kijk nooit naar de procenten , die kloppen vaak niet helemaal .

mja je bent eigenlijk alleen Malossi wit,geel en rood en Hebo zwart nodig , daarmee kun je alles afstellen.
 
oke blijkt dus een zwarte drukveer in te zitten die aardig verroest is daarom leek het op bruin ofzo. Ik heb erook zwarte trekveren in gedaan in de sterkste stand. Rollen zijn nog steeds 4gr en sproeier 92... nu trok ie weer pas bij de 20 snel op tot de 60, dat ging voor 2minuten goed, wel was het zo dat als je weer gas terug gaf dat ie ff wat 2 a 3 seconden nodig had om snel door te trekken. Maar na die 2 minuten zakte die weer helemaal weg! ging geeneens 30 meer:s
valt ook zowat uit. Weet iemand misschien wat ik zou kunnen proberen??
 
nou heb ff sproeier 84 in gedaan en dat zit nu wel goed, en 22% rode drukveer in gedaan en eindelijk zakt ie niet meer terug!!
tis wel zo dat ie nog steeds in het begin langzaam is en pas bij de 20km per uur snel doortrekt. Ook als je gas terug geeft duurt het 2sec ongeveer voordat ie het pakt.

Heb er nu dus zwarte 40% omega trekveren ingedaan in strakste stand dus weet iemand misschien wat ik beter anders kan doen aan de trekveren want ik denk dat het aan de trekveren ligt dat ie nog langzaam optrekt in het begin.
 
mja ,als je er omega trekveren in kunt zetten heb je ook geen 2g koppeling...

hoe zwaarder je drukveer is hoe moeilijker het is de trekveren te veranderen , beter probeer je een Malossi gele veer of Hebo zwart
 
komt een ander probleem bij, me wiel blokkeert:S dus als de scooter uit staat blokkeert het wiel en als ik de scooter(met een beetje moeite) aan krijg wil die meteen vertrekken. weet iemand wat het kan zijn??
 
hij was wrrs gewoon al versleten , en zit nu tegen je koppelingshuis vast , net wat mn zus met haar aerox voor had , als je koppelingshuis wat slijt vertoont , is de demontage ook geen lacher :p
 
Back
Top