neos afstel problemen

brutekus

Well-Known Member
Hallo allemaal ik heb een neos met een dr50 17,5mm do en een technigas uitlaat ik heb alles ontgrenst maar krijg hem niet afgestelt heb sproeier 70 tot 104 geprobeer maar zelf met een 104 lijkt hij nog te veel lucht te krijgen keringen zij goed cilinder en zuiger nieuw uitlaat ook membraam is oke spruitstuk ook ik kan het niet vinden ben best wel ervaren in sleutelen maar voor het eerst kom ik er niet uit wie weet iets te verzinnen ik hoor het graag.
 
Advertisement - register to remove this

Of ik nou een 90 of 104 sproeier monteer hij komt dan niet boven de 60 als hij warm wordt loopt hij nog slechter maar een 104 is toch wel erg groot voor een 50cc hij klinkt als of hij teveel lucht krijg maar ik kan niet ontdekken waar hij valse lucht aan zuigt.
 
Als hij koud is trekt hij in 1 keer door naar de 80 dan geef ik gas terug en krijg hem niet meer boven de 60 heb al kleiner sproeiers geprobeert maar dat help niet probleem het zelfde. zou het aan de kering bij de vario kunnen liggen zie er niets
vreemds aan maar als hij gaat lekken bij warme moter kan hij dan dit soort problemen veroorzaken of kan het de bobine zijn maar dan zou hij toch moeten stotteren het is net of hij teveel lucht krijgt maar met een 104 sproeier lijkt me dat onmogelijk mits hij valse lucht trekt maar ik kan niets vinden.
 
gewoon de variateur rollen, drukveer en trekveren gaan afstellen alsmede de sproeier..

je kunt hier wel gaan discuseren maar dat helpt allemaal niks , of er zit wat verkeerd in je scooter of je afstelling is gewoon brak.

en daar kun je wel over lullen maar vanaf hier lullen wij jouw scooter niet klaar.

dus probeer eerst eens wat wij zeggen , en kom dan eens terug als het nog niet lukt.
 
Beste melf ik heb de vario al geprobeert af te stellen andere drukveer geprobeert lichteren rollen en zwaardere alles wat je adviseerd heb ik al gedaan ik sleutel al zo een 22 jaar weet er wel wat van maar zit nu met een probleem wat ik niet kan vinden en vraag om hulp als je goed had gelezen had je dat gezien dat ik alles al geprobeert heb dus misschien weet je nog wat?
 
blijkbaar doe je toch iets niet goed...

mja , dat je 22 jaar sleuteld betekend niet perse dat je er vestand van hebt...

en als je dat wel hebt snap ik dan weer niet dat je zo'n simpel probleem niet gewoon even oplost.

hoe vaak denk je dat ik hier mensen tegen kom die ZEGGEN dat ze het allemaal wel weten?

en uiteindelijk gewoon een paar dingen niet weten , en daardoor de scooter niet klaar krijgen?

dus trek het blok gewoon uit elkaar en zet het opnieuw in elkaar , moet ten eerste voor jou geen probleem zijn en ten tweede MOET je dan het probleem tegenkomen.

zo simpel werkt het..

gewoon het blok helemaal nakijken..
 
Oke bedankt voor je hulp als ik alles wist vroeg ik niet om hulp want dan was ik er inderdaad wel uit gekomen.ik vind het alleen zonde om mijn blok te slitsen als het misschien de bobine is. Had gehoopt dat dit misschien een herkenbaar probleem was voor de kenners maar toch bedankt.
 
blok splitsen hoeft nou net weer niet (eerst niet)

haal gewoon alles er verder af , bekijk het heel goed en bouw het op de juiste wijze weer in elkaar , want als jij zegt dat de afstelling goed is MOET het ergens anders in zitten ,en dat kan een cilinder zijn , een gebroken spietje , een kapotte/lekke keerring , slechte drijfstang , lekke pakking , versleten cilinder , slecht membraan etc. etc..

kortom teveel om domweg op te gaan noemen , dat word gewoon gissen , dus kun je beter gelijk zelf kijken, JIJ hebt die brommer daar staan ,wij niet ;)

als de bobine kapot is houdt ie er gewoon opeens mee op meestal.
 
Back
Top