Naaldlager past niet in zuiger

Choempie

Well-Known Member
Ben een nieuwe cilinder aan het monteren en kom erachter dat mijn naaldlager niet lekker past in dr zuiger.

hier wat fotos.

wat kan ik hieraan doen?

0BA7BDF6-8D56-481D-9E75-B37F88A61BC7.jpeg16F01FA0-743E-4A6D-8A91-8009D79D9CFC.jpeg
 
Advertisement - register to remove this

De naaldlager is te lang? Ik zou de de zuiger bijvijlen. Maar is misschien wel een beetje beunen.
Of anders een kortere lager zoeken
Post automatically merged:

Ik zie trouwens op de eerste foto dat de zuiger een soort van deuk heeft op de zijkant (bovenaan op de foto). Nog nooit eerder gezien. Heeft dat met de wrijving ofzo te maken?
 
Last edited:
De naaldlager is te lang? Ik zou de de zuiger bijvijlen. Maar is misschien wel een beetje beunen.
Of anders een kortere lager zoeken
Post automatically merged:

Ik zie trouwens op de eerste foto dat de zuiger een soort van deuk heeft op de zijkant (bovenaan op de foto). Nog nooit eerder gezien. Heeft dat met de wrijving ofzo te maken?
Is een spoelpoort
Post automatically merged:

Heb ff een nieuwe naaldlager gehaald maar die zit nu zo in de krukas, is dit erg? Kan ik het gewoon gebruiken?
CA228926-A992-4D6C-AC01-41D21EE505F3.jpeg
 
Lopen ze aan de buitenkant in het lager huis en niet in de drijfstang ? Dan zou het wel kunnen maar hoe was de oude situatie dan , heb je dat lager nog ? Als het lager te smal is heb je kans dat het heen en weer kan in je zuiger en drijfstang oog , is ook niet optimaal , kan je drijfstang oog ook van uitslijten.
 
Haha. Apart om een naaldlager op te schuren. De naaldlager bij je tweede post is veelte klein. die slingert gewoon rond in het oog van de drijfstang.
Ja dacht zelf ook al dat dat niet kon had veel te veel speling dan, maar alles is oogelost nu, moet alleen even kijken welke sproeier ik erin moet doen, met 60 blijft ie in zn toeten hangen dus te klein denk ik en met 70 en 80 stottert die heel erg
 
Welk merk is het oude naaldlager en welke van de nieuwe>

Anders had je misschien een Top performances naald lager kunnen proberen.. Is dezelfde fabriek als de DR spul.
 
Welk merk is het oude naaldlager en welke van de nieuwe>

Anders had je misschien een Top performances naald lager kunnen proberen.. Is dezelfde fabriek als de DR spul.
Oude is gewoon orignele, die heb ik een heeeel klein beetje opgeschuurd, de andere die ik heb gekoxht heb ik gewoon bij de scooterzaak in de buurt overgekoxht die ze over hadden dus heb geen idee welk merk dat is
 
Back
Top