Na vervanging lagers en keeringen loopt de scooter slecht.

Elixz

Vivacity snor tuning
Zoals je kan lezen heb ik laatst mijn lagers laten vervangen en sinds hij weer opgebouwd is loopt hij slecht.Problemen die ik ben tegengekomen zijn:Krukas stroef draaien tijdens het monteren. (is wel gecentreerd)Trek het gas los en na 2 a 3 sec pakt hij hem pas.Als ik gas los laat vanaf normaal rijden hoor ik niks geen gepruttel tot op de laatste paar km/h en dan komt er ook een vies geluidje weg alsof hij vastloopt.Cilinder er al afgehaald maar ziet er nog hagel-vers uit, niks geen aanloop punten of wat. Lijkt me niet dat het mijn afstelling is aangezien hij voor de revisie met het zelfde spul nog gewoon goed reed. Als hij eenmaal rijdt is er niks aan de hand, goede gasreactie enz.Iemand een idee wat het kan zijn?
 
Advertisement - register to remove this

Krukas onder spanning ? met dat je aangeeft dat de krukas stroef draait.
Na het monteren van de nieuwe lagers als het carter weer is gesloten,maar voor dat de keerringen worden gemonteerd de krukas op de as einden een korte lichte tik geven (hoeft maar net de hamer er tegen te laten vallen)waardoor de lagers zich zetten.
Je zal bij het draaien aan de krukas voelen dat hij veel lichter gaat lopen.
Je zou dit nu alsnog wel kunnen doen maar je hebt de controle niet meer om te voelen of hij werkelijk helemaal vrij draait.
Ook is het mogelijk als de lagers niet vrij draaien dat ze warm lopen, dan kun je ze alsnog weer vernieuwen.
 
Back
Top