na bocht geen toeren meer

v-snaar komt goed onderin, ik heb hem geshimt (want ik start niet in de 2de versnelling, alleen als ik gas loslaat en hem hervat bij 5-20 dan zit hij in zijn 2). Hoe kan 3,5 nou ligt zijn als hij nogsteeds niet genoeg toeren maaktO-)

een scooter heeft geen versnellingen:D
 
een scooter heeft geen versnellingen:D


jeetje mina:X
als je v-snaar niet goed is geshimt, lijkt het net alsof je in zijn 2 wegrijd. Dan leg je ff de link in je hoofd naar een auto of schakel, en kom je tot de conclusie dat je dan voor geen meter optrekt:henko:
 
een scooter heeft geen versnellingen:D


gaan wij wedde dat je een scooter kan maken met 2 versnellingen ?

@hoijooo

ik raad je tog ff aan om naar je drukveer te kyken ,.,.,. eventueel alles nog een keer goed reinige kan soms ook voor wondere zorgen ,.,.,. je rolletjes zou ik echt niet naar kyken.... je zou evt ook een keer naar de stage6 koppeling kunne kyke
 
ik durf zelf wedden met 5 versnellingen. Een persoon uit frankrijk heeft een prototype gebouwd met 5 versnellingen. En werkt perfect!! filmpje is te zien op youtube. Aerox prototype ofzo intypen en je vind het wss wel

greetz jeetn
 
Ja, je hebt ook bromfietsen met een straalmotor erop.. geen onzin discussies voeren aub :X

We wachten tot TS een ander drukveer probeert lijkt me
 
heb ik ook last van gehad .want floteur corrigeert zn eigen niet op tijd,die bleef hangen.. andere carb gehaald probleem opgelost..9||6
 
heb er de komende tijd ff geen tijd voor door toetsweek en vakantie... maar ik heb mijn antwoord, toch maar even met andere drukveren proberen en rollen;) carb is goed afgesteld dus lijkt me niet;)
 
misschien dat hij teveel toeren maakt eer hij aaanpakt, dus misschien de trekveren iets losser doen.

mijn runner had destijds het probleem dat hij soms een tijdje 5 a 10 km bleef rijden todat de koppeling pakte.

ding is verkocht. maar altijd gedacht dat het misschien wel gewoon die veertjes waren..
 
nee met trekveertjes heb ik al gekloot;) en bij de 5-10 km/h doen je trekveertjes ook niks meer.. als je in bocht in gaat en 5 km/h rijdt en gas opentrekt, dan pakt je drukveer of je rollen hem op? in ieder geval niet de trekveren
 
nja je trekveren grijpen de koppeling aan, en dan komt de drukveer om de poelies uit elkaar te halen lijkt mij. dus misschien 1 slag te zwaar die drukveer
 
sproeier 74 vorige week geprobeert.. vond hem minder lekker rijden, minder fel. Kleiner nog niet geprobeert, maar het word weer zomer, dus je zal zoiezo een maatje groter moeten zitten door de lucht

Hoe warmer hoe KLEINER de sproeier!
In koude lucht is compacter en daar zit dus meer zuurstof in.
Als je meer zuurstof binnenkrijgt zal je dus ook meer benzine moeten krijgen
en dus grotere sproeier.
Waarom denk je dat je met een KOUDE motor je CHOKE moet gebruiken.
(Lees Choke, of meer benzine geven of minder lucht geven naargelang het type carb.)

Als je zeker weet dat je rollen goed zitten en drukveer zou ik eerder eens wat proberen
met fijnafstelling van carb. Gasnaald en mengvijs.
Door een juiste afstelling van de carb kan je VEEL gasreactie winnenç

Ook veel voorkomende problemen van slechte gasreactie:
Te slappe drukveer
Te zware rollen
Te weinig compressie
Riem niet goed uitgeshimd
Valse lucht (typishe oorzaak van slechte gasreactie)
Membraan niet meer goed in orde

En soms wil het gewoon niet werken met bepaalde uitlaten.
 
Hoe warmer hoe KLEINER de sproeier!
In koude lucht is compacter en daar zit dus meer zuurstof in.
Als je meer zuurstof binnenkrijgt zal je dus ook meer benzine moeten krijgen
en dus grotere sproeier.
Waarom denk je dat je met een KOUDE motor je CHOKE moet gebruiken.
(Lees Choke, of meer benzine geven of minder lucht geven naargelang het type carb.)

Als je zeker weet dat je rollen goed zitten en drukveer zou ik eerder eens wat proberen
met fijnafstelling van carb. Gasnaald en mengvijs.
Door een juiste afstelling van de carb kan je VEEL gasreactie winnenç

Ook veel voorkomende problemen van slechte gasreactie:
Te slappe drukveer
Te zware rollen
Te weinig compressie
Riem niet goed uitgeshimd
Valse lucht (typishe oorzaak van slechte gasreactie)
Membraan niet meer goed in orde

En soms wil het gewoon niet werken met bepaalde uitlaten.


Oke naja dan maar ff 68 proberen..
te slappe drukveer, polini blauw bij 50cc 8P
te zware rollen, heb nu 3,5 gram erin8P
compressie is goed:)
v-snaar is goed geshimt, bij stilstand rijdt hij gewoon met volle toeren:)
valse lucht, ook niet - valt uit met luchtschroef dicht + hand op uitlaat ook:)
membraam, ook nog in orde:) heb een malossi vl14 erin zitten met carbonne kleppen.. 2 maanden geleden nog gecheckt+pippi+

daarbij is het probleem alleen tussen 5 en 15 km/h als hij al toeren heeft gedraaid (dus na een bocht, remmen etc..). Vanuit stilstand gaat het hij gewoon in 1x door naar de 80-85:)
 
Als je probleem bij 5-15 km/u zit, dan zou ik eens strakkere trekveren proberen.

Is het dan nog niet over, dan zou je nog iets lichtere rollen kunnen proberen.

Hierdoor zou het in theorie opgelost moeten zijn.
 
heb een kleinere sproeier gemonteerd, 66 ipv 70 (had geen 68 ), en rijdt naar mijn mening wel iets beter, wat feller maar het dipje is nog niet helemaal weg..

trekveren al wat strakker gezet, zonder resultaat.
lichtere rollen lijkt me zo raar, onder de 20km/h regelt je koppeling de boel?
 
Trekveren hebben alleen effect op het aangrijpen van je koppeling, ik weet niet hoe langzaam jij door de bocht gaat maar als het goed is is je koppeling dan nog gewoon 'aangegrepen'

Zou hier eerder eens met drukveren spelen, heb je die witte nog besteld en geprobeerd? Verder zijn de tips van Vinnie hele goede
 
hij grijpt idd wel aan maar het is gewoon ronduit slecht.. ik heb er nog geen tijd voor gehad allemaal, heb de witte drukveer wel thuis liggen;)
 
Back
Top