This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Mp3 afspelen en op internet zitten = KLOTE!

Master, probeer een keer te defragmenteren, als dat niet helpt doe gewoon weer ff Format C: en haal em helemaal leeg, loopt het gelijk een stuk beter allemaal.

mocht dat niet helpen: tijd voor een nieuwe processor! celeron300 is niet zo heel krachtig

--------------------------

Verder: Ogre, klopt mijn processor is 100mhz bus, ik zei het alleen een beetje krom. Ik bedoelde dat ik em naar 133mhz bus wou zetten.
Nu draait ie op 575 met 1.85 Volt, 600 hield ie niet vol. UT liep vast met 600, hij had ook maar 1,80 Volt en het vage is dat de temperatuur niet boven de 50 uitkwam... gewoon windows en internetten gaat goed op 575mhz + 1.85 Volt..

Abit BE6-2 is een heerlijk moederbord, hoe heb je die doorgefikt eigenlijk?

Originally posted by DenniZ-X:
Abit BE6-2 is een heerlijk moederbord, hoe heb je die doorgefikt eigenlijk?

Ehh.. kweenie

Opeens wassie er niet meer... wacht al een half jaar op een nieuw bord, krijg maar niks te horen... lijers

heb je nou geporbeert van dat geheugen enzo? dus dat vooruit lezen?

P3 500 Coppermine met standaard 133mhz bus?
Die is er niet volgens mij... Ik ben bang dat je gewoon een slechte coppermine te pakken hebt die niet zo goed over te klokken is.
Wel kan je dit proberen:
Multipler moet ALTIJD 5 blijven, kan je niet veranderen bij Intel.
De bussnelheid kan je bij die Abit BE6-2 heel mooi per mhz veranderen, dus ga steeds een stapje omhoog (100 -> 105 -> 110 etc.) tot 'ie niet stabiel is.
Verhoog dan je voltage naar 1.65v tot maximaal 1.8v (mits je een goede koeling hebt, hoger voltage = meer warmte).
Als je 'm weer stabiel hebt gekregen met een hoger voltage ga je net zolang je busspeed verhogen tot 'ie echt niet verder meer kan.
Succes!

Btw, je kan ook koelpasta tussen je CPU en je cooler stoppen voor een betere warmtegeleiding, bij mij heeft dit erg veel geholpen! (kan je voor een paar gulden bij de betere computer/elektronica zaak krijgen)

[This message has been edited by Ogre (edited 21 May 2001).]

Originally posted by Freezerator:
heb je nou geporbeert van dat geheugen enzo? dus dat vooruit lezen?

Kan een oplossing zijn, maar ik denk niet dat dat prettig werkt..

Neeeee, geen last van

Mijn setup:

Pentium 2 450 mHz
128 MBram
STB Velocity 4400 (Nvidia Riva TNT) 16 mb Videokaart
10,2 GB 7200 RPM
Een of andere goede geluidskaart
Boton Accoustics boxen, dat zijn 2 tweeters met 1 SUB-woofer! Phat!
17` beeldscherm EV700 (EVO70
)
40x CD-rom
CD-writer (2x schrijven...)

Dit alles van Gateway, en zo'n 3 jaar oud. Maar voldoet, zie ik, nog prima.

SvR

Ok ff een uitleg van je probleem, dat overslaan komt gewoon door je trage processor. Celeron is gewoon niet zo lekker als een "echte" P3 of AMD Duron/T-Bird !
Het kan ook komen doordat je te weinig geheugen hebt of doordat je harddisk het gewoon ff niet aan kan (te traag en te weinig cache) !

Verder zal ik mijn PC setup ook maar ff posten:

AMD T-Bird @ 1,4 GHZ
Epox 8KTA3+ Mobo
Highpoint HPT 370 Raid controller
384 MB 133 MHZ RAM @ CAS 2
ASUS V7700 Deluxe
2x 30 GB Maxtor (Raid 0 Striping)
Soundblaster Live Platinum 5.1
Plextor 16x10x40A CD-ReWriter met BufferProof
AOpen 16x DVD Speler, slot loader regio vrij
Creative Labs Desktop Theater 2500 (5 speaker + subwoofer)
Crealive Labs VIdeo Blaster Webcam 3+
NEC MultiSync FE 950 Flattron Monitor
Logitech Cordless Desktop Itouch Pro.

Hmmm dat was het wel zo'n beetje allemaal,
verder heb k nog een Fuji MX Digitale camera een HP 3300 scanner, 3 printer
, een paar andere pc's en wat laptops

Greetz.........

Hij sjoerdyo, volgens mij heb je hem toch niet optimaal afgesteld: 7200 toeren met een evo70!

geen last van,
pIII 500 Mhz
64MB ram
8 gig hd

alleen als ik ctrl-alt-delete druk, kapt ie overal mee, en dat moet vaak met wondows ME
windows zuigt grote tijd

is dat een slot 1 of suck-it 370 versie? anders zou je ook wel is een tjaptjoy convertor te pakken hebben die 100+ MHz'en niet zo goed verwerken kan

Heb er zelf niet echt last van, p2 266 64mb winamp blijft eigenlijk altijd wel lopen, hij begint alleen langzamer te gaan als ik illustrator, photoshop ga doen, niet met internet

Originally posted by Ruud:
is dat een slot 1 of suck-it 370 versie? anders zou je ook wel is een tjaptjoy convertor te pakken hebben die 100+ MHz'en niet zo goed verwerken kan

Ik heb een converter, want de BE6-2 is een slot 1. dus een converter voor een 370 naar een slot 1! maaaaaaaaarrrrrrrr... hij draait nu op 575 mhz zonder problemen, binnenkort ff op de 600 zetten

duh ik stelde de vraag over je proc....

dat een BE6-2 slot 1 is weet ik ook wel
ik heb er notabene zelf 1 gehad

Hmmzja.. naja nevermind, een slimme jongen als Ruud moet toch nu kunnen begrijpen waar ik het over heb

Nu we toch bezig zijn

AMD 1,4GHz (266fsb)
384MB DDR Ram PC2100 Cas 2-2-2
Asus A7M266 mobo
4 IBM Deskstar 7200rpm 30GB
Coolermaster ATC-201 Aluminium kast

Pioneer 16/40 DVD (regiovrij)
Plexwriter 16/10/40 IDE
ATi Radeon 64MB DDR ViVo
Terratec DMX sound (veel beter dan kut creative)
Digidoc 5 (met backlit oranje display
)

Aangesloten op Yamaha AX-396 versterker met 4x Mission 100Watt boxen.

------------------