Motul olie

BuxyRSRacing

Well-Known Member
Ik heb nieuwe olie nodig en nu wil ik overstappen op Motul. Nu zit ik te twijfelen tussen Motul 600 en Motul Scooter Power 2T.. Ik weet niet wat het verschil tussen deze 2 is

Motul 600:

Een 100% synthetische olie, op Ester basis.

Speciaal ontwikkeld voor 2Takt competitie motoren. Toepasbaar als ‘”premix” of met een gescheiden smeersysteem.

Geschikt voor motorfietsen en off-road / cross.

Bevat anti rook en anti vlok toevoegingen.

Motul Scooter Power 2t:

Een 100% synthetische olie, op Ester basis.

Speciaal ontwikkeld voor 2Takt Scooter motoren met een hoog vermogen. Toepasbaar als ‘”premix” of met een gescheiden smeersysteem.

Bevat anti rook en anti vlok toevoegingen.


Weet iemand het verschil tussen deze 2 olieën?

Niet komen met Castrol TTS is beter ofzo, ik wil gewoon het verschil weten.. Iemand ervaringen met 1 van de 2 olieën?
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb er geen ervaring mee. Die motul600 is dus voor de hoogtoerige racescooters, zoals er bij staat. Als je dan zo nodig Motul moet heb je ook wel genoeg aan die andere, die is meer voor de st. scoot. Tenminste ik neem aan dat je geen vlammende scoot hebt.
 
Originally posted by Lieuwe
Ik heb er geen ervaring mee. Die motul600 is dus voor de hoogtoerige racescooters, zoals er bij staat. Als je dan zo nodig Motul moet heb je ook wel genoeg aan die andere, die is meer voor de st. scoot. Tenminste ik neem aan dat je geen vlammende scoot hebt.
Kheb een Buxy RS met een MK uitlaat en verder goed afgesteld..
 
Geen vlammende scoot dus :)


mja, ik weet zelfs niet of ik het nodig heb, maar ik gebruik altijd Motul 600.

Tis wat duurder, maar je hebt cker te weten goede olie...
 
ik rijd zelf met motul 800 en ben er best wel tevreden mee maar ik kan het niet echt vergelijken omdat ik maar een paar kilometers met mijn evo 50 heb gereden.
 
Originally posted by BuxyRSRacing

Kheb een Buxy RS met een MK uitlaat en verder goed afgesteld..

TTS voldoet PRIMA! voor jou, het verschil zal je never nooit merken!

watvoor (positieve)effecten had jij dat verwacht van olie die "beter" is dan TTS?
 
Originally posted by Casper


TTS voldoet PRIMA! voor jou, het verschil zal je never nooit merken!

watvoor (positieve)effecten had jij dat verwacht van olie die "beter" is dan TTS?
Ik gebruik nu Esso Special 2T (deelssyntetisch :D ) En ik wil gewoon Motul gebruiken, als je mijn eerste post gelezen had wist je dat ook :| Maar toch bedankt voor je reactie...

Kan ik ook dat hele kleine beetje (1,5 cm zit er nog in) deelssyntetische olie mengen met Volsynt.?
 
Originally posted by BuxyRSRacing

Ik gebruik nu Esso Special 2T (deelssyntetisch :D )

VOLDOET PRIMA VOOR JOU SCOOTER

En ik wil gewoon Motul gebruiken, als je mijn eerste post gelezen had wist je dat ook :| Maar toch bedankt voor je reactie...

MJA, WAAROM MEER GELD UITGEVEN AAN DURE OLIE ALS JE ER GEEN PROFIJT VAN HEBT?

Kan ik ook dat hele kleine beetje (1,5 cm zit er nog in) deelssyntetische olie mengen met Volsynt.?
JA, GEEN PROBLEEM

kijk, ik loop je niet af te kraken ofzo, maar met jou setup (std cilinder van peugeot=>zeer laagtoerig) heb je niet zo´n dure olie nodig...maar ik houd je niet tegen hoor :p
 
ik deed er altijd castrol TTS in (+- 10euro)
nu heb ik een normale 70cc giet en werd mij aangeraden beter castrol STT in te doen (+- 5 euro).

is die STT (minerale ??) nu echt wel beter als TTS (100 %synt.) olie van castrol ?? ik wil het niet stuk rijden.
 
Originally posted by lineo46
ik deed er altijd castrol TTS in (+- 10euro)
nu heb ik een normale 70cc giet en werd mij aangeraden beter castrol STT in te doen (+- 5 euro).

is die STT (minerale ??) nu echt wel beter als TTS (100 %synt.) olie van castrol ?? ik wil het niet stuk rijden.

STT (Super TT) is beter voor hoogtoerigere setups. Dit is een minerale olie dus meer smering bij hogere toerentallen dan een (half)synthetische olie (TTS of scooting).

Ik rij zelf al 2 jaar met evo70 en STT en die cilinder en zuiger blijven er nog steeds perfect uitzien. Ik heb er dus wel goede ervaring mee. Als je echter te weinig toeren draait wekrt het averechts.

Van wij heb je trouwens die tip gekregen? JPS zeker?

Hier is trouwens al eindeloos over gediscussieerd, want er zijn namelijk nogal wat tegenstanders van STT.
 
Motul Scooter Power 2T is vergelijkbaar met Castrol TTS, het meurt en rookt alleen minder :)

Motul 600 en 800 is vergelijkbaar met Castrol A747, olie voor racescooters dus (12000rpm+)

In mn Runner die een toertje of 13800 draaide mieterde ik altijd Motul 800 (lekker geurtje), en dat is altijd goed gegaan.
De nieuwe eigenaar gebruikt mn Runner (nog steeds @ 13800rpm) voor dagelijks vervoer 8P met Motul 800 en dat loopt nog steeds als een dolle aap.
Voor normale scooters (origineel, snel uitlaatje, simpele 70cc enz.) zou ik gewoon Motul Scooter Power 2T pakken, omdat het minder meurt en rookt dan Castrol TTS.
 
Originally posted by SanderB
Motul Scooter Power 2T is vergelijkbaar met Castrol TTS, het meurt en rookt alleen minder :)

Motul 600 en 800 is vergelijkbaar met Castrol A747, olie voor racescooters dus (12000rpm+)

In mn Runner die een toertje of 13800 draaide mieterde ik altijd Motul 800 (lekker geurtje), en dat is altijd goed gegaan.
De nieuwe eigenaar gebruikt mn Runner (nog steeds @ 13800rpm) voor dagelijks vervoer 8P met Motul 800 en dat loopt nog steeds als een dolle aap.
Voor normale scooters (origineel, snel uitlaatje, simpele 70cc enz.) zou ik gewoon Motul Scooter Power 2T pakken, omdat het minder meurt en rookt dan Castrol TTS.
Bedankt man! Kan ik die olie wel mengen met nog een heel klein beetje halfsuntetische olie:?
 
Back
Top