motorscooter?

Status
Not open for further replies.

prong

Well-Known Member
Ik ben van plan om mijn motorrijbewijs te gaan halen en dan een motorscooter te kopen. Ik ben alleen een beetje bang dat als ik eenmaal op een zware schakelmotor heb gereden dat een scooter dan totaal niet meer interessant is (gezien de beperkte topsnelheid). Heeft iemand anders hier ervaring mee? Rijdt er hier iemand met een motorscooter? Zo ja, hoe bevalt het?
 
Advertisement - register to remove this

yep, ik heb een vivacity 100cc.
Voor in de stad is zo'n ding ideaal.
Geen ellende met de politie, en je kunt toch lekker doorrijden.Zo nu en dan een fietspad pakken valt toch niet op.
Verder is ie lekker goedkoop in de verzekering.Ik betaal 170 piek per jaar incl. diefstal.
 
Ik kan je wel uit ervaring vertellen dat een motor erg comfortabel rijdt, altijd lekker veel koppel.

Een runner180 rijdt ook niet slecht hoor. lekkere accel zonder er iets voor te hoeven doen (schakelen)

Ik kan het opzich wel aanraden
 
Originally posted by Polini For Ray:
Helemaal leuk met een MHR-team 180cc cilinder. Dat blaast denk ik wel aardig. Maar dat zal er helaas wel nooit van komen.

Wie zegt dat...?
biggrin.gif


SvR
 
Originally posted by Polini For Ray:
Helemaal leuk met een MHR-team 180cc cilinder. Dat blaast denk ik wel aardig. Maar dat zal er helaas wel nooit van komen.


welke MHR team cilinder :?
 
Originally posted by Polini For Ray:
Helemaal leuk met een MHR-team 180cc cilinder. Dat blaast denk ik wel aardig. Maar dat zal er helaas wel nooit van komen.


welke MHR team cilinder :?
 
je weet wel, degene die er niet bestaan........

zijn wel malossi 180 cc cilinders, maar geen team ofzo
 
Erm... verwacht van die Malossi 173cc cilinders niet dat ze sneller zijn dan je standaard cilinder.

Dat is gewoon een VERVANGINGScilinder, dat scheelt praktisch niets...

Beter een goede uitlaat (JollyMoto 180), dikke carburateur (Dell'Orto 25mm of groter) en de cilinder ff (laten) tunen...



------------------
JS

pellie@lycos.com
 
OK, nu alleen nog 'even' mijn rijbewijs halen en dan ben ik eindelijk van het gezeik met de politie af.
 
Originally posted by Joël:
Erm... verwacht van die Malossi 173cc cilinders niet dat ze sneller zijn dan je standaard cilinder.

Dat is gewoon een VERVANGINGScilinder, dat scheelt praktisch niets...

Beter een goede uitlaat (JollyMoto 180), dikke carburateur (Dell'Orto 25mm of groter) en de cilinder ff (laten) tunen...


Volgens mij is het 174cc maarja
smile.gif
...

Heb eens zo'n cilinder gezien, allemaal hardstikke leuk enzo... maar het leverde i.c.m met de (fl. 1.100,= kostende) MHR-uitlaat maar liefst 2 pk vermogenwinst op (19,x pk i.p.v. 17,x pk)... Nou nou, wat een vermogenwinst voor je 2.000,=...

Greetz.
 
Motorscooters moeten volgend jaar aan zeer strenge emissieeisen voldoen waardoor 2 takt niet meer toegestaan is. Dan doe ik er waarschijnlijk beter aan om dit jaar nog een tweetakt te kopen? Of zijn de vorderingen met 4 takt al zover dat die qua prestaties gelijk zijn aan 2 takt, en kan ik beter afwachten tot de nieuwe modellen van 2002? Yamaha heeft dit jaar voor de teo's en maxster alleen maar 4 takt. Ik vind de maxster er wel goed uitzien, maar er is nog niet veel over bekend.
 
Waarom denk je dat aprilia nu DiTech heeft. Schoner dan 4-takt dus voldoet ruim aan de emissienormen. Op alle scooters zit het binnen een aantal jaartjes ook. MOET wel.
 
Maxster is errrrrrrrrug cool, daar ga ik misschien ook nog op rijden. Hij scheelt qua bouw ook niet eens zo veel van een X8R heb k het idee.

Verder bestaat er van de runner180 ook viertakt.
 
Weet er iemand al iets van de prestaties van de maxster 150 af. Ik heb er nog geen testen van kunnen vinden.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top