Leuk model, heeft wel wat weg van een Benelli of Italjet.
Dit was ook een van de redenen dat ik er wel oren naar had.
En als je op het zadel zit heeft deze scoot ook wel wat weg van een Gilera (bromvariant) Runner.
(beetje nostalgisch gevoel)
Het feit dat het dicht in de buurt bleef bij een 50cc scooter vond ik ook dan prima.
Is uiteraard een beetje robuuster opgebouwd en gezien de geringe afstand van 15 km (stukje stad, provinciale weg en een klein stukje snelweg) woon/werkverkeer, heb ik deze vrijwel direct geruild.
Ik heb het hele verhaal wel eens gepost op dit fora meen ik.
Lang verhaal kort: Geruild voor een nieuwe 2 takt 50cc Aprilia (injectie) scooter met amper 500 km op de teller.
Een oud collega was op zoek naar zo'n type en deed mij dit voorstel omdat hij vrij weinig reed op de Maxster.
Toen ik deze Maxster zag was ik eigenlijk al overstag, ding was puntgaaf en enorm goed onderhouden.
Had ook nog nooit slecht weer van dichtbij meegemaakt en leek wel direct uit de showroom te komen.
Na een kleine proefrit was mijn enthousiasme dan ook flink aangewakkerd kan ik wel zeggen!
We zijn dan ook meteen naar de dichtstbijzijnde winkel gereden welke een postagentschap in het pand had.
En zo werd ik de nieuwe eigenaar van deze Yamaha en hij van een Aprillia 50cc scooter!
Voor m'n eigen gemoedsrust heb ik wel eerst alle vloeistoffen (rem, motor en de KVS) vervangen alvorens met dit beestje flink te gaan rijden.
Staat momenteel echter in de remissie om de scooter winterklaar te kunnen maken.
Dit doe ik jaarlijks op de 2 andere (halfjaarlijkse) beurten na dan....
Moet wel zeggen dat ook ik er tegenwoordig niet veel meer mee rijdt net zoals m'n oud collega deed.
(ben eigenlijk noodgedwongen een zgn. mooi weerrijder geworden
)
Ik wil er wel nog een mooie Akrapovic uitlaat onder hangen maar moeder de vrouw heeft er lucht van gekregen door toedoen van onze zoon en nu moet ik dus gaan sparen
!
Maar goed, genoeg gezwetst nu en door naar de volgende kandidaat die deze stap wil gaan maken en/of heeft gemaakt. Deel je ervaringen en evt. je verhaal!