Aankoop 2e hands motorscooter

Yakie

Well-Known Member
Hallo iedereen ik ben van plan een motorscooter te halen .zit te twijfelen tussen runner en italjet dragster .heeft er iemand tips ervaringen waar je op moet letten en dergelijke .alvast bedankt guys
 
Advertisement - register to remove this

Als je een a1/a2 motorscooter haalt heb je meestal weinig te vrezen zolang je de roze bril thuis laat en gezond verstand gebruikt of iemand meeneemt die er verstand van heeft.

Ik zou zelf voor een runnert gaan, zijn wel iets populairder bij het dievengilde dus wel goed afsluiten!

sws nummers checken, kijken of t subframe niet gaar is (of het blok er 100% recht onder zit)

en de rest kom je wel achter bij de testrit die je ongetwijfeld gaat maken, stuurt ie zoals t moet, loopt ie zoals t hoort, start ie in 1/2 kicks en start ie elektrisch, is alle elektra in orde, lekt hij nergens etc.

er zijn vast een aantal dingen die ik ben vergeten maar op de search kan je ook een hoop tips vinden!
 
als je echt goed wilt kijken of de brommer geschikt voor je is zou ik pas na de 2de bezoek aan de brommer een bod doen.
let er ook goed op dat de eigenaar niet teveel zakt met zijn prijs, dit zou een aanleiding kunnen zijn naar het snel weg willen doen van een slechte brommer
 
Welk type en bouwjaar...
Runners zijn wat dat betreft een goede keuze, maar een Dragster is ook niet verkeerd!

Bij de oudere types kan er wel is een pareltje (special/limited edition) tussen zitten.

En je moet er van houden, maar met de nieuwe types is ook niks mis!

Zie: https://italjet-dragster.nl/

Helaas nog niet 2e hands (dacht ik) maar wel :cool: !

Voor de rest is het wat Maxo al aangaf, vraag ook om e.v.t aanwezige documentatie van het periodieke onderhoud en uitgevoerde (- gespecifieerde lijst v.w.b.) beurten van de motorscooter.
 
Last edited:
Back
Top