Motor achterop

stormer

Well-Known Member
Ok hier het verhaal, ik zat dus afgelopen zaterdag in de auto op weg naar de fietsenmaker met me voorvelg want me lager was eruit gelopen.

Hier ff een tekening om de zaak duidelijker te maken:
draw1.jpg


Zo stonden we dus op gesteld voor t stoplicht voor ons stond nog een zilver mercedus busje. (we wouden dus 180 graden draaien richting de dealer)

Het busje voor ons begint met keren bij de stoeprand stopt hij omdat zijn draaicircel te groot was en dus achteruit moest.

Wij zagen dit en remde de situatie was toen zo :
draw2.jpg



waar we nu staan @ tekening 2 stonden we dus zo goed als stil op dat moment reed de motor achterop ons.

Er staat in de paar 100 meter voor het stoplicht geen bordje met draaiverbod, enkel een blauw bord met ring en daaronder een blauwe pijl naar links.

Nu kan het aan mij liggen maar achterop rijdend is toch altijd fout ookal ga je vol op de rem staan voor een mier die je niet d00d wil rijden oid ?

Maar goed nu beld dus net zijn verzekering want meneer heeft een schadeformulier opgestuurd en probeert ons de schuld te geven zonder dat hij ons iets laat weten :|

Maar goed nu zou ik dus een paar wetsartikelen willen hebben waarin duidelijk word dat wij onschuldig en liev zijn :p

Dus als iemand dat heeft of zou kunnen vinden of heb je iets anders bruikbaars van informatie laat t me dan plz weten

Thnx in advance

Greetz Rene
 
Advertisement - register to remove this

beetje euh.. moeilijk

langs de ene kant als je achterop rijdt ben je in fout, langs de andere kant je doet een maneuvre...
 
Razma said:
beetje euh.. moeilijk

langs de ene kant als je achterop rijdt ben je in fout, langs de andere kant je doet een maneuvre...

Mja maar alles wat je doet tijdens het rijden zijn maneuvres toch? en als je achterop iemand rijd het je gewoon niet genoeg afstand gehouden :rolleyes:
 
keren is een speciale verichting en je moet iedereen voorlaten die er ook maar langs wil, moet ofzo.

dus denk wel dat je gewoon fout zit.
 
blackX said:
keren is een speciale verichting en je moet iedereen voorlaten die er ook maar langs wil, moet ofzo.

dus denk wel dat je gewoon fout zit.

In prenciepe waren we nog niet eens gekeerd we waren nog niet eens 90 graden gedraaid. daarnaast stonden we stil op het moment dat het gebeurde.
 
Achteropkomend verkeer is altijd fout. Word ws onderbouwt met zoiets als dan had degene die achter reed niet genoeg afstand gehouden ofsow.
Volgens mij gaat btw de regel van achteropkomend verkeer boven die van voorang @ speciale manouvres, zeker in dit geval want je kon hier denk ik niet meer voorang geven dan je al deed. Motor is immders smal en als jij halverwege de weg staat kon ie er denks makkelijk langs ... ( volgens mij omdat je stilstond gaf je automatisch ook voorang maar dit weet ik niet zeker )
 
Remco 4 Life said:
Volgens mij was et: Wie er achterop knalt zit altijd fout hoor :)

Nee hoor, als je onnodig hard geremd hebt en daar zijn getuigen van, dan kan er bewezen worden dat jij fout zat, om maar iets te noemen.

Maar dat die motorrijder jouw aansprakelijk stelt vind ik niet zo vreemd, nooit geschoten is altijd mis zeg maar.
 
heb je een rechtsbijstandverzekering?? (dan kan die motorrijder naar zn centen fluiten:p)

anders hoop ik dat je verzekering niet te graag wilt betalen (dit is nml toch verzekeringswerk)

jij moet gewoon een tegen claim invullen

hij is denkik fout gezien de snelheid en dat jij wss je knipperlicht aanhad heeft hij gewoon te hard opgetrokken omdat hij een situatie verkeerd inschatte (motor accellereert veel harder dan een auto).

eigenlijk als je het echt goed wil doen leg je de schuld bij de mercedesbus (al word dat lastig)
 
4x2 said:
Nee hoor, als je onnodig hard geremd hebt en daar zijn getuigen van, dan kan er bewezen worden dat jij fout zat, om maar iets te noemen.

Maar dat die motorrijder jouw aansprakelijk stelt vind ik niet zo vreemd, nooit geschoten is altijd mis zeg maar.

Jawel de gene die achter rijdt, en achterop rijdt is ALTIJD schuldt. Moet je maar genoeg afstand bewaren voor tot stilstand te komen.
 
Zelfs als een auto wegrijd bij een stoplicht en hem aflaat slaan en je klapt er achterop ben je schuldig, volgens mij is het gewoon de schuld van die moter. Jij kunt altijd nog zeggen dat je gewoon linksaf wou, maar het busje zag klooien en een aanrijding wou voorkomen door te stoppen.
 
naja weet dat het degene die achterop rijd fout zit normaal. Maar met autorijden (waar ik nu mee bezig ben), moet je VOORDAT je begint met een speciale maneuvre, TIJDENS, en ERNA, goed kijken of er mensen langs willen want die zal je voor moeten laten gaan, dus ook ervoor.

En op een kruising mag je niet keren, en ik weet niet of het een voorrangsweg is, want daar mag je op niet op keren.

correct me if i'm wrong
 
dit is ook niet keren. dit is gebruik maken van de kruising. je kent tog ook wel de kruisings waar als je naar links wil rechtsdoorgaand verkeer moet voor laten gaan? zo'n kruising is dit in feite ook. je blokkeerd de boel tijdelijk maar zolang er aangegeven staat dat dat mag of als er NIET is aangegeven dat t NIET mag, dan mag t.
en dan is de persoon die achterop knalt ALTIJD de lul. danm had ie maar afstand moeten houden.

als je idd een rechtsbijstand verzekering hebt zit je gebakken. zoniet kan je denk ik redelijk makkelijk je onschuld bewijzen.

succes
 
Back
Top