Morscode begrenzer aansluiten

JDS

Well-Known Member
Binnenkort ff aanschaffen :p En Aangezien ik niet al te veel kennis heb van elec, hoe sluit ik deze correct aan?
komt op een booster model 2004-->
 

Attachments

  • 85190_1.jpg
    85190_1.jpg
    51.2 KB · Views: 9
Advertisement - register to remove this

Ik heb net even gekeken naar de schema's van jouw scooter en de installatiebeschrijving van deze begrenzer.
Laat je door de verkoper even goed inlichten want ik weet niet of een normale begrenzer naar behoren gaat werken op Yamaha scooters.

Het is namelijk zo dat bij Yamaha de pickup-spoel vrij ligt van massa, bij de gangbare scooters is dit niet het geval en ligt 1 poot van de pickup-spoel aan massa.

Hieronder een overzicht van draadkleuren welke ik uit het elektrisch schema en de installatiebeschrijving heb gedistilleerd.

Scooter:
- pickup-spoel: wit/rood en wit/blauw.
- geschakelde plus: bruin.
- massa: zwart.
- remlicht: groen/geel.

Begrenzer:
- draad welke aan de pickup-spoel moet: groen
- draad welke aan de geschakelde plus moet: wit.
- draad welke aan de massa moet: zwart.
- draad welke aan het remlicht moet: blauw.

Je ziet het misschien al, De groene draad van de begrenzer, die normaal zou lopen naar de signaalzijde van de pickupspoel, waar ga je die aansluiten, aan de wit/rode of wit/blauwe draad???
Ennn, wat is het effect ervan, je hangt 1 zijde van de pickup-spoel, die normaliter vrij van massa ligt, meer of minder, aan massa via de ontsteekcurve-schakeling in de begrenzer.

Ik zou deze tekst even voorleggen aan de verkoper, misschien is het geen probleem maar wellicht ook wel en werkt het niet fatsoenlijk, dit zou jammer zijn van het geld. :(

P.S. Wanneer 1 van beide pickup-draden via de CDI aan massa liggen, zou het geen probleem mogen zijn echter de verkoper moet je dan antwoord kunnen geven welke van die twee draden je moet gebruiken om te verbinden met de groene van de begrenzer.
 
Last edited:
Oh dear, Snap er niet al te veel van. Gelukkig heb ik deze nog niet aangekocht. Welke begrenzer neem ik dan het beste voor mijn model? enig advies?
 
Nogmaal ik heb niet gezegd dat het niet gaat werken echter informeer je goed bij de verkoper.
Wellicht ligt de pickup-spoel toch aan massa via de CDI en is er geen probleem.

In principe zou je dit ook zelf kunnen meten maar omdat je, je draadje al begint met: En Aangezien ik niet al te veel kennis heb van elec, is het misschien beter om het na te vragen. ;)

Welke eventueel wel kunt nemen, geen idee want de begrenzers die ik ken liggen allen met 1 poot aan massa.
 
Back
Top