morini blok eronder uit hale

Erwin280

Well-Known Member
Hey ik ga mijn krukaslagers vervangen maar daarvoor moet ik eerst zelf mijn blok eronder uit halen en dan kan ik hem emt een vriend die avond openmaken zeg maar. Ik heb al wat topics gezien over het blok eronder uit halen maar dat is niet echt duidelijk en geen morini blokken. Kan iemand me ong. zeggen wat je precies allemaal moet doen en waar je op moet letten.
 
Advertisement - register to remove this

ik zelf laat meestal het supframe zitten en dan sla ik als eerst die pen tussen blok en supframe er uit. dan ff het veertje loshalen achter en dan kan je hem er zo onder uithalen. je moet opletten dat je alles goed afkoppeld van het blok dus koelslangen etc.
 
- eerst zou ik de kappen eraf halen zodat je goed bij je blok komt
- Dan zou ik de uitlaat eraf halen
- koelvloeistof eruit
- ontsteking los koppelen
- carberatuer los koppelen
- velg eventueel eruit met remkalbe los halen
- Dan blok onderstunen zodat als die valt niet helemaal op de grond terecht komt
- scooter goed ondersteunen zodat de scooter niet omvalt
- pin voor uit het blok / subframe
- achter veer los
en dan moet het blok eronder uit zijn ;)
 
Hoe je het blok eronderuit haalt staat hier wel goed beschreven en over die aansluiten..

Je hebt de onderste slang op je waterpomp, die moet los en de slang op je cilinderkop.

Dan heb je een rood stekkertje naar je startmotor en twee stekkertjes vanaf je onsteking.

Vervolgens hoef je alleen nog de carberateur los te koppelen, benzine slangetje, vacuumslangetje en van je carberateur dat dingetje van je gaskabel eraf draaien zodat je gaskabel los is. Verder moet je ook waarschijnlijk twee stekkertjes van je carberateur verwarming afhalen en dan is die ook los.

Doen heb je alleen nog je olieslangetje op je oliepomp over en dat is alles eigenlijk wel..

Succes ermee..
 
OMG.

velg late zitte
scooter op middestandaard zette

spanband om achterstuk heen en aan een balk van dakje oid.

carb loshalen remkabel los en elec zooi los

pen loshalen

blok eronderuit pakken

scoot met 2man vasthouden

spanband weg

en scoot ergens neerzetten mbv kratje

voila
 
Carberateur eraan laten hangen is ook oplossing idd.. Maar k heb het probleem dat me scooter niet binnen kan staan en dus buiten in tuin staat en dat dit ook voor langere tijd was..
 
o ok die van mij staat binnen met 20 graden dus maar carbarateur haal ik er ook af gelijk alles schoonmaken enzo. Ik denk dat ik het hier wel mee red ik ga het vrijdag doen dus als het niet lukt dan vraag ik het nog wel ff dus topic nog niet sluiten aub.
 
Back
Top