This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Moer doppler krukas

Dixon@Corsa

Well-Known Member
Aangezien we geen enkele moer op een doppler krukas krijgen van een vriend van mij vraag ik het me nu echt af.

Is de doppler krukas moer anders dan die van een std krukas.
Zo ja wat voor een moer heb ik nodig.
Zo nee, kan het schroefdraad kapot zijn van een gloednieuwe doppeler krukas, en wat kun je hier tegen doen.
We proberen ff vanavond mij moer van me krukas, kunnen we kijken of er ene verschil in zit (heb ook doppler).

standaard moer past ook maar daarmee kan je je vario niet goed vastzetten omdat de moer die er eigenlijk ophoort een soort inkeping heeft waardoor hij verder op je krukas gaat..

ga gewoon naar een boutjes-schroefjes-moertjes bedrijf en neem je oude moer mee, die lui hebben daar wel verstand van en kunnne denk ik wel zon zelfde soort moer vinden. kost ook weinig, lukt dat nog niet, dan moet je misschien dopler mailen en vragen om nummer van de moer ofzo

Ben er al achter wat het is, hij blokkeerde aan het begin als je die bout met de losse hand erop draait.
Verder hebben wij nog niet geproeerd, dus na veel lullen over of we die bout erop zouden zetten (ivm krukas slopen) hebben we het toch gedaan met een ratel, en het lukte perfect.

Was waarschijnlijk gewoon nieuwigheid.

het tapeinde van een krukas heeft ( meestal ) een andere grootte ( lees = dikte draad ). ik heb thuis duizende moeren ( ook goede maat ) maar voor krukasmoer moet ik toch naar scooter zaak. :|

maarja kost ook niets zo'n moertje. schaf er meteen meerdere aan, kan je altijd verder op zondag.})

succes.

probleem was al opgelost
toch bedankt