M’n Sym allo 4t start niet. Iemand een idee waarom?

Brroan

New Member
ik dacht eerst dat de bougie kapot was. Na verdere inspectie deed die het ook niet en heb ik die vervangen. Als ik de scooter aan doe doet alleen het remlicht en de knipperlichten het. Dus heb ik ook de accu vervangen. Dat heeft niks veranderd en weet niet wat er mee mis is. De elektrische start doet ook helemaal niks.

Wat kan ik doen?

Advertisement - register to remove this

zekeringen heel ? Doet het remlicht het wel , als de motor uit staat? Als het remlicht het niet doet , werkt ook het start relais niet . Oorzaak kan een zekering zijn , dan heb je nergens accu spanning op , loopt de motor , dan heb je spanning via de regelaar , en doet alles het weer .

zekeringen heel ? Doet het remlicht het wel , als de motor uit staat? Als het remlicht het niet doet , werkt ook het start relais niet . Oorzaak kan een zekering zijn , dan heb je nergens accu spanning op , loopt de motor , dan heb je spanning via de regelaar , en doet alles het weer .
De motor doet het nu niet maar als ik het contact op aan zet doet het knipperlicht en het rem licht het. Ik heb de accu door gemeten en die geeft normale voltage en de zekering ook. Buiten het knipperlicht en remlicht doet niks het zoals voorlamp, toeter enz.

Heb je nu wel een vonk dan ? En als je de dikke polen op het startrelais door verbind , gaat dan de startmotor draaien ?
Ging hiervoor de verlichting van de scooter alleen aan als de motor liep ? Of kon je deze ook aan zetten als de motor uit stond , en het contact op aan ? Heeft de claxon het hiervoor wel gedaan ? Massa motorblok / frame in orde ?

Back