ML50 / Pilot Sport

TheRamon

Gewoon Ramon..
Hallo,

Er is veel over te vinden, dat weet ik. Maar wat ik niet kan vinden is het verschil in slijtage. Ik heb namelijk een nieuwe achterband nodig. Momenteel heb ik ML50, ik weet niet beter want die zat er al op toen ik de scooter kocht. Als ik soms (vaak dus) even een rondje ga rijden met droog weer, dan knal ik ook zo hard mogelijk door de bochten. Vandaar dat ik denk aan de slijtage want deze band is vrij snel versleten vind ik.. Het gaat ook vooral om de regen, want ik wil best rustiger rijden dan dat ik nu doe met regen, maar het moet niet constant slippen zijn. Veel verschil tussen deze bandjes?

Pirelli Evo 22 is ook nog een optie btw.

MVG,
Ramon
 
Advertisement - register to remove this

Ik kan je het verschil tussen beide niet zeggen, maar ik heb wel op beide wielen een Michelin Pilot Sport zitten. Ikzelf ben ook een redelijke sportieve rijder en ik vind de grip bij zowel droog als nat weer zeer goed.

Over de slijtage kan ik nog niet veel vertellen. Scooter is van 2007 en overgekocht in 2009. Lagen toen al 2 van deze banden op. Enkel heb ik achter vervangen omdat die wat kaal was, maar of dit nou slijtage was of dat het iets zegt over de wijze waarop de vorige eigenaar heeft gereden weet ik niet. Ook weet niet ik niet hoe oud de banden zijn op moment dat ik hem kocht. De achterband die er nu op dit is in november 2010 erop gelegd. Ziet er nog zeer goed uit (maar dat mag je dan ook wel verwachten)
 
een Pilot is een vrij goeie band , een bopper is echter beter ..

slijtage van een Pilot achter kan rond de 9 a 10.000 km liggen , maar ook rond de 2000 , het is een beetje moeilijk te zeggen , maar ik deed er ruim 9000 mee iig..

een ML50 zal wat sneller slijten dan een Pilot , omdat he profiel iets groffer is.
 
ML50's IMO de beste straatband als je kijkt naar prijs/kwaliteit.
Super grip met droog weer!
Met regen wat minder, maar nog PRIMA mee te rijden.
En ik vind het slijten wel meevallen, je moet natuurlijk niet gaan slippen ermee ofzo.
Ik deed er zeker wel 7k/8k mee, en dan nog kon je wel rijden maar vind het leuker om het laatste stukje op te burnen en voor safe te spelen met goed profiel.

Echter kun je ook voor de Sava MC20 gaan.
Deze geeft je ongelofelijke grip met nat weer.
Maar, deze slijt dus wel weer een stuk sneller.
Vooral in de zomer, dan slijten ze NOG sneller.
 
Oke dankjewel allemaal.
Prijsverschil doe ik het niet om, maar stel dat 1 bandje een paar duizend langer mee gaat, dan scheelt het op wat langere termijn wel veel.

ML50 vind ik erg lekker rijden, maar als een Pilot sport langer meegaat en met nat weer niet héél veel slechter presteert, dan neem ik die en rijd ik met nat weer wel gewoon wat rustiger.

Dat verschil wil ik dus graag weten, in de regen en slijtage. :)
 
ik heb veel met Pilots en Boppers op straat gereden , mijn ervaring is dat de boppers toch net iets beter rijden dan de Pilots , ook op het circuit heb ik ermee gereden en hetzelfde ervaren , dus als je nog Boppers kunt kopen zou ik deze zeer zeker nemen ipc Pilots.

ze waarschuwen wel in de regen , op een normale straat , dus asfalt in redelijke conditie , ik heb vaker gehad dat ze bij echt nat weer even een beetje gleden ,maar niet onderuit.
 
ML50 <-> saca mc20 vergelijking ben ik het niet eens.

Mijn ervaring met de sava mc20 is dat ie gelijk de ML50 presteerd en gelijk slijt.
Enkel de sava mc20 (soft compound) geeft wat meer grip en slijt een stuk sneller.

Heb met allen op circuit gereden en daaruit mijn conclusie getrokken.

Bopper en de pilot is idd zeker een goed straat bandje. Heb geen ervaring met bopper in de regen. Pilot is gewoon zoals elke normale band in de regen.

ML50 en sava mc20 hebben een profiel dat wat meer water afvoerd endus meer grip geeft in de regen.
De ML50 is ook net wat zachter in compound dan de andere straat banden, dat maakt dat hij bij koude omstandigheden (winter) ook net wat meer grip geeft endus ook net wat sneller slijt.
 
Oke bedankt voor de antwoorden.
Het word de Pilot sport of de ML50. Is het verschil goed merkbaar met nattig weer zoals vandaag? Als het weinig scheelt qua slippen neem ik lekker de Pilot sport, zodat ik minder snel een nieuw bandje hoef (t.o.v een ML50)
 
bij ons in de winkel merken we dat een 140 60 13 ml 50 met een aerox std setup ongeveer 5000 km mee gaat en een pilot ongeveer 7500 km.
Ik vind persoonlijk wel dat de ml 50 de betere band is. Ga maar eens een remproef doen met beide banden op nat asfalt. weet zeker dat de bridgestone's winnen.
Met vriendelijke groet,
 
Back
Top