misschien domme vraag hehe

TheFugitive

Well-Known Member
ik vroeg me is af hoe vaak je een luchtfilter moet schoonmaken? want die van mij zit er 1.8 maanden op en ik vroeg mijn dealer of ie alles ff wou checken want hij liep steeds beroerder en volgens mij hebben ze er geen flikker aan gedaan..nu ben ik een leek op scootgebied hehe ..dus vroeg ik me is af of er ook een onderhouds schema is voor een luchtfilter ofzo om de hoeveel maanden schoonmaken of vervangen weet ik veel... dan moet ik dat zelf maar is leren! want ik weet wel dat je overal genaaid wordt jammer genoeg!!
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb weleens een tomos gehad en uit elkaar gesloopt en de filter zat helmaal vol met zooi. Dan moet je hem gewoon schoonmaken denk ik. Gewoon kijken of ie smerig is. Kweet nu nie meer wat voor scoot jij hebt , maar als je nie weet hoe je de filter eraf moet halen zou ik dat eerst vragen of dat door een dealer laten doen. Wat bedoel je trouwens met hij gaat steeds beroerder lopen? Wat meer details zouden handiger zijn wat voor hetzelfde geld ligt het helemaal niet aan de filter en sloop je je scoot helemaal voor nix uit elkaar!
 
nou het zit zo ik rij wel 60 km per dag gemiddeld best wel veel en hij heeft nu dus 17000km gelopen... ik heb het zelf gepresteerd om 95 op de teller er mee te rijden met malossi multivar+ventivar gele malossi drukveer 82 sproeier hebo koppeling,polini vsnaar en nrx uitlaat en windkracht 4 mee :) echt 95 op de teller plat erop is me 1 dag gelukt en later nooit weer gvd. zit nu een mitsubishi ofzo vsnaar op want die polini is stuk gegaan omdat de dealer dat ringetje er niet tussen heeft gezet wat net achter de ventivar zit!!en dan gaat die ventivar slingeren en volgens hem had ik het gedaan omdat ik zelf wel is rolletjes verwisseld heb maar hij is er het laatst ingeweest om vsnaar te vervangen en de rollen..ik wordt genaaid om het leven. ik wil best betalen maar moeten ze gvd ook goed werk afleveren.. dus nu kan iedereen mij wel gaan uitschelden met die klote newbie hou je bek nou is te zeuren maar mekaar een beetje helpen ook met domme vragen dan krijg je veel meer respect voor elkaar en degene die niewbie is zal er zelf ook wat meer moeite voor die als ie teminste gesteund wordt door andere mensen ...he he het is eruit :)

maar goed hij heeft dus echt 95 gelopen en op de teller wel te verstaan weet zeker dat het wel 80 digi was!

sinds die andere vsnaar erop is gekomen en na een paar keer de vsnaar kapot gegaan te zijn loopt ie niet best meer...

tijn weet zich geen raad meer en heeft geen zin en geen geld om maar een nieuwe sr lc aan te schaffen!

ding moet gewoon 90 op de teller kunnen ! nu alleen nog de juiste tips


aprilia sr www
82 sproeier
hebo koppeling
nrx uitlaat ( niks aan gedaan )
malossi vario die ventivar is kapot gegaan van malossi zit nu standaard ding op ( malossi ventivar al besteld bij scootparts)
mitsubishi vsnaar ( polini vsnaar al besteld bij scootparts)
gele malossi drukveer


ding zuipt om het leven kan er net 130 km mee rijden en dat is wel erg weinig maat van mij lc hij gaat 110 op teller en hij haalt met 8l wel 200 km dus ook vaag!


dus kan de sproeier te groot zijn voor mijn setup of niet?

pffffffffffff
 
Heeft hij met standaard vario 95 gereden of was dat met die ventivar???

17.000km is ook niet slecht, een goed onderhoud door een deftige dealer kan altijd el iets helpen.

G's Fukuda

ps. zit er nog een standaard cilinder op???
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Gewoon filterelement in de benzine/wasbenzine leggen, dan een beetje knijpen, op laten drogen, en weer monteren; klaar...

Greetz.

in de scootin maakten ze luchtfilter van die slider toen met zeep schoen:) daarna hebben ze er geloof ik ook olie ingedaan...denk dat wasbenzine wel iets makkelijker is:D
 
Back
Top