misschieen een domme vraag maar ik weet het niet

steppa

Well-Known Member
ik heb een std neo's waarschijnlijk prop eruit en ring eruit
ten eerst hoe check ik of die eruit zijn ?!
en ik wil hem wat hard laten op trekken en mssn wat sneller laten lopen niet ontzetten snel ofzo:P
maar ik hoorde dat ik met een powerfilter al 7 km sneller gaat en beter optrekt is dit verstandig kan het geen kwaad?!?!

bvd Thnx
 
Advertisement - register to remove this

niet doen zo verneuk je alleen je scooter en maakt alleen meer lawaai.
En het heeft totaal geen nut om bij jou standaard setup te doen, Heeft alleen veel nut bij extreme setups enz. en het kost je ook nog meer benzine :S
 
Je zal gewoon moeten gaan afstellen wat jij het prettigste vind rijden. Geef even wat meer info over je scooter. Ik zou eerst even gaan "searchen"op deze site om wat meer kennis te krijgen, je zal zien dat je dan een eind op weg kan. Iedereen kan je wel vario's en racekoppelingen gaan adviseren, maar dan heb je er nog niets aan. Een powerfilter is wel het laatste waar jij aan zou moeten denken. Begin met de kleine dingen zoals rollen vervangen en trekveren.

Suc6!
 
om te kijken of de prop eruit is zal je je uitlaat moeten loshalen en kijken aan de zijde waar die aan de cilinder zit. De prop is meestal een ring die in die zijde van de uitlaat gelast zit. Een andere mogelijkheid is dat er een extra buisje aan je uitlaat onderaan zit gelast.

Om te kijken of de ring er al uit is heb je speciaal gereeschap nodig (blokkeersleutel) of luchttol om je vario los te halen.

Powerfilter is niet zo goede optie...

Hoe snel rijdt ie nu?
 
ik rij nu op zn top 65
maar hij trekt totaal nie
ik wil geen andere uitlaat en ik ga heeeel mssn ( ff met me paps en mams :P overleggen) een 50 snel cilinder eronder zetten
maar wat zij n de andere opties die goedkoop zijn en toch sneller zijn>?!
 
Originally posted by steppa
ik rij nu op zn top 65
maar hij trekt totaal nie
ik wil geen andere uitlaat en ik ga heeeel mssn ( ff met me paps en mams :P overleggen) een 50 snel cilinder eronder zetten
maar wat zij n de andere opties die goedkoop zijn en toch sneller zijn>?!

wat voor 50 snel dacht je dan aan, en als je sneller wilt moet je geen 50 snel halen als eerste maar haal eerst maar eens een andere uitlaat en een andere vario en michien een 17.5 mm, dan ga je al heel wat harder en trekt ie al heel wat harder. daaarna kun je eens gaan denken aan een andere cil/carb een andere 50 cc bereik je nlm niet zo heel veel met als de rest van je setup std is,

en waarom geen andere pijp. als je bang bent voro de politie haal je toch een spl of een metal alleen worden ze volgens mij beide niet meer gemaakt dus zul je ze 2e hands moeten regelen

en als je dat niet wil zou ik een dr70 halen die kan wel met std uitlaat en de rest standaard dan heb je een leuk koppel en echt hard ga je niet
 
gewoon een lekker uitlatje nemen man, boeie dat je het ziet, powerfilters zijn niks en helemaal niet nu de winter eraan komt. en bij neo's hangt die ook nog boven de grond. en de afstelling wordt ook alleen maar lastiger ermee en harder ga je egt niet.
 
Jij wilt dus een goed koppel en een redelijke snelheid ?
Als je dan mssch. toch een 50snel haalt, ga dan eerder voor een DR70, deze is niet zo heel duur in aanschaf en heeft een leuk koppel, je originele uitlaat kan erop en je rijd ongeveer een leuke 80 km per uur, en een koppel waarmee je heel erg tevreden kan zijn.
 
Als je hem niet zo heel hard wil hebben lopen, moet je er geen 50 snel opzetten.
Dat heb ik nu ook en hij rijd als een beest !

Misschien moet je er een race vario in zetten dan heb je een veel leukere optrek, maar dat moet je r wel een sterkere drukveer in zetten anders rijd het nog klote...
 
volgens mij snapt de topicstarter er nu helemaal niets meer van...

Beter kan je een leuk uitlaatje kopen als eerst (bijv. yasuni R, Giannelli shot etc) en daarna kijken voor een cilindertje.

Zo leer je ook zelf stap voor stap sleutelen... Lekker makkelijk beginnen :)

daarna kan je uitkijken voor
* 50 snel of gietijzeren 70 (bijv. DR70)
* 17,5 carb
* vario
enzo
 
de topicstarter zegt toch dat ie geen andere uitlaat wilt?
snap nie dat julie hem allemaal snelle uitlaten aanpraten...
k'snap ook wel dat, dat het beste is maja dat even terzijde.

als je dus je std uitlaat wilt houden, dan zal je idd voor een DR70 oid moeten gaan, verder kan je dan nog een 17 mm carb erop monteren en eventueel een race vario en brede V-snaar.

suc6!
 
Back
Top