Minarelli Hor. LC Straat Setup

Jurgen83

Well-Known Member
Beste mensen,

Ik ben op zoek naar een snelle straat setup voor mijn aanstaande Minarelli LC

Dacht zelf aan het volgende:

Cilinder: Motoforce Racing 70 RPM p.10 Minarelli LC €139,-

Vario: Power 1 2006 versie Minarelli Horizontaal €39,95
Koppeling: Stage 6 - Race uitvoering - 107 mm €69,42
Koppelingstrommel: Stage 6 Team Minarelli €43,20
Torque Driver: Malossi Minarelli horizontaal vanaf 1996 €84,95

Carburateur: Dellorto PHBG 19 Racing €79,70
Membraan: Malossi VL14 Max Tuned €59,95

Krukas: Power 1 Minarelli horizontaal pen 10mm €87,34
Krukas Set: Lager + keerring set race Minarelli C4 CIF €23,40

Uitlaat: Yasuni C16 City Black demper minarelli €233,95

Totaal: €860,-

Wat denken jullie?

Is dit mooi op elkaar afgestemd en gaat dit hard genoeg...?

8)
 
Advertisement - register to remove this

Torque driver is van overrange, maar die vario heeft een normaal loopvlak. Daar zou ik mn vraagtekens bij plaatsen. Verder zou ik een 21mm carb nemen =)
 
Torque driver is van overrange, maar die vario heeft een normaal loopvlak. Daar zou ik mn vraagtekens bij plaatsen.

Bedankt voor je snelle reactie!

Volgens Revolution70 kan dit gewoon hoor:

"Aanbevolen setups:

Minarelli:

Max prestaties, duur:

DR70 RPM, 21mm, Giannelli Shot, P1 vario, Malossi Torque Driver,
Stage 6 koppeling"

Dit geld welliswaar voor de DR70 RPM maar het principe blijft hetzelfde

Verder zou ik een 21mm carb nemen =)

Ik wou eerst eens kijken hoe hard die met een 19mm gaat, vervolgens kan er alsnog een 21mm op

Tenzij het natuurlijk niet loopt op een 19mm maar volgens mij is dit al een vrij snelle setup, toch...?
 
Die torquedriver op je straatscooter heeft echt zo weinig nut dat je bijna geld weg aant gooien bent :P.

Ik zou persoonlijk ook niet voor een stage 6 koppeling gaan. Haal direct een goede of 2e hands.
 
net als het koppelingshuis..

de koppeling zou ik gewoon eerst een std exemplaar voor proberen.

torquedriver is imo ook onzin..

verder zou ik zeer zeker een pen 12 krukas en zuiger gebruiken.

19mm zou ik gewoon de std versie gebruiken , niet een racing , en een std filter.

membraan gewoon std met carbon of fiber platen.
 
ff dit topic omhoog houden, vind het namelijk nog wat interessant !
heb zelf een DR70 wat dus nogal vergelijkbaar is !

Sorry voor de offtopic
 
dat is een vergelijking van een appel en een ei... ofzo...

een Motoforce racing icm een c-16 etc. is HEEL wat anders dan een tamme DR70..
 
Die torquedriver op je straatscooter heeft echt zo weinig nut dat je bijna geld weg aant gooien bent :P.

torquedriver is imo ook onzin..

Die Torqquedriver is iig een blijvertje! 8)


Ik zou persoonlijk ook niet voor een stage 6 koppeling gaan. Haal direct een goede of 2e hands.

Naar mijn weten is een Stage6 gewoon goed

Welke lijkt jou beter als ik vragen mag?


de koppeling zou ik gewoon eerst een std exemplaar voor proberen.

Dat risico wil ik niet nemen

Gewoon gelijk goede koppeling + krukas


verder zou ik zeer zeker een pen 12 krukas en zuiger gebruiken.

:?

Uuuhhm....

Ik ben je even kwijt...

Welke voordelen heeft dat precies?


19mm zou ik gewoon de std versie gebruiken , niet een racing , en een std filter.

membraan gewoon std met carbon of fiber platen.

Het mag allemaal best wat kosten

Het gaat mij erom dat ik een goed op elkaar afgestemde setup heb waarmee ik vol vertrouwen rond kan rijden

Budget: €1.000,-

Bedankt voor de goede reacties Melf & Denna!
 
Hoe denken jullie trouwens over een Malossi Overrange Set:

Malossi overrange 2006 minarelli horizontaal - Lang

malossi%20overrange%202005%20minarelli.JPG


Inhoud:

- Variateurset: MHR 2006
- V-Snaar X-Belt Kevlar
- Halfpoulie systeem

[EDIT]

Bovenstaande icm een Malossi Delta Clutch

[/EDIT]
 
Last edited:
waarom zou je zo overdreven veel uitgeven :?

de torquedriver is leuk maar op zo'n setup helemaal niet nodig , het is dus meer luxe dan noodzaak oid..

een ander koppelinghuis is onzin de std huizen zijn prima , ik race al jaren met std kopp. huizen..

de koppeling is er alleen maar voor om genoeg toeren te kunnen maken , dus als je std koppeling prima is af te stellen heeft het weinig nut om er een andere in te zetten , de std koppeling kan het ook prima aan hoor , dus ook niet perse nodig...


de pen 12 , jij wilt vertrouwd rijden , ten eerste mag je met een 70cc daar niet al teveel vanuit gaan , dat is niet het meeste betrouwbaren natuurlijk..

maar waarom zou je een pen 10 nemen met de kans dat het dus eerder kapot loopt , dus bijv. de pistonpen sneller slijt ,inslijt in het naaldlager en zelfs kan breken , terwijl je toch al een nieuwe krukas en cilinder koopt. en het gebeurd vaak genoeg.

dus als je nu kunt kiezen zou ik zeer zeker een pen 12 setje kopen ,en dat kan met een Motoforce racing , en ook met Powerone..

wil je nog meer betrouwbaarheid zou je kunnen overwegen een krukas met 85mm drijfstang te nemen en een ophoogplaat te gebruiken ,zo is de hoek van de drijfstang ook kleiner en dus iig al beter voor de slijtage. mja , een 80mm drijfstang zal het ook wel houden hoor.


over het laatste , tuurlijk mag en moet het zelfs wel wat ksoten , maar om dingen te kopen die helemaal niet nodig zijn en ook niet bijdragen aan de betrouwbaarheid is IMO zonde van het geld.

en ik zie ook geen andere overbrenging staan , terwijl je dat soort dingen juist wel nodig bent om de kracht fatsoenlijk op de weg te brengen , de std overbrenging is gewoon veel te kort voor 70cc , en zeker 1 zoals deze.
 
idd, als je er toch een andere kruk & zuiger onder gooit neem dan gelijk P12, je weet maar nooit.

Ik heb het idee dat de TS toch wel voor luxe gaat boven noodzaak dus dan is die torquedriver voor hem mss wel de goeie keus, tis toch wel duidelijk dat ie dat graag wil ;).

De stage6 koppeling heeft een groot voordeel, je kunt de trekveren vervangen terwijl je alleen het koppelingshuis demonteert. Dan hoef je dus niet gelijk je poulies te demonteren enzo.

Ff een vraagje WAAROM een 70cc onbetrouwbaarder is? Lijkt mij dat als je voor een flink sterke krukas zorgt, een goed luchtfilter en carbonnen plaatjes dat het dan helemaal niet onbetrouwbaarder zou zijn?
 
ten eerste omdat het toerental hoger ligt , stukken hoger zelfs , ook is de zuiger daarbij nog groter , en de druk in de kop is relatief gezien stukken hoger.

al met zal met zo'n setup alles kritischer worden , dus je mag echt niet verwachten dat alles zomaar heel blijft , bij snelle onderdelen is er nooit garantie dat het heel blijft omdat er nog veel meer factoren meespelen , behalve die ik net opnoem.
 
Ten eerste wil ik jullie natuurlijk bedanken voor jullie goede reacties!

Dankzij jullie wordt het echt een super setup!

Thumbs up!

Maar goed...

Ik zal het volgende aanpassen:

Cilinder: Motoforce Racing 70 RPM p.12 Mina LC
Krukas: Malossi RHQ minarelli hor. p12 - 85mm 8)

Ophoogplaat: Ophoogplaat Stage 6 Minarelli 5 mm

"Ophoogplaat voor als je bijvoorbeeld een krukas met 85mm slag hebt en een standaard lengte cilinder. Inclusief een set gehard stalen cilinder tapeinden."

Is dit de juiste ophoogplaat voor mijn setup?


Vertanding:

Primair: ???
Secundair: ???

Is het niet zo dat ik met een langere overbenging minder snel optrek maar wel een hogere top heb?

Vind snel optrekken namelijk belangrijker
 
ten eerste omdat het toerental hoger ligt , stukken hoger zelfs , ook is de zuiger daarbij nog groter , en de druk in de kop is relatief gezien stukken hoger.

al met zal met zo'n setup alles kritischer worden , dus je mag echt niet verwachten dat alles zomaar heel blijft , bij snelle onderdelen is er nooit garantie dat het heel blijft omdat er nog veel meer factoren meespelen , behalve die ik net opnoem.

Ik heb voor de MF gekozen omdat deze te vergelijken is met een S6 Racing

De MF is naar mijn weten iets langzamer maar wel veel betrouwbaarder

Volgens mij is de MF het beste compromis tussen een snelle 70cc en een betrouwbare 70cc

Correct me if I am wrong
 
de timing van de MF racing is vrij gunstig , icm c-16 zal dat behoorlijk kunnen lopen , alleen vind ik de kop niet zo geweldig ,maar kan op straat wel leuk lopen.

ik heb zelf deze cilinder voor racegebruik , alleen dan aangepast uiteraard en met een Speed binnen en buitenkop.

ik denk dat de stage6 racing helemaal niet perse beter is dan de MF racing hoor.

een std stage 6 racing heeft zelfs een lagere timing volgens mij dan een MF racing.


de vertanding , als je de std vertanding vervangt voor een langere wil dat niet zeggen dat ie minder goed optrekt , nog sterker , in het middengebied zal ie nog beter doorgaan zelfs. en onderin lever je niks in , het loopt gewoon over het hele gebied beter.

de std vertanding is gewoon veel te kort , zeker voor op straat. als je dan zo rond de 80/85 zit kom je al in overtoeren te zitten , en dat is ook slecht en zeker niet betrouwbaar.

een 70cc kan een iets langere vertanding MAKKELIJK trekken , daarom verneem je daar ook niks van.
 
Thnx Melf!

Welke vertanding raad je me aan?

De cilinder, krukas en ophoogplaat had ik al veranderd (zie vorige post)

Groetjes,

Jurgen
 
Back
Top