Minarelli blok op minarelli imitatie scooter.

Enterprise

Well-Known Member
Goeiedag,

Gister helaas een wokmelding gekregen op mijn beta ark. Er was gister een grote roller controle en ik was de Sjaak!
Maar goed, keuren word lastig met al mijn custom onderdelen lijkt me.
Of komt hij er gewoon door met custom tellers etc?

Nu is mijn vraag, past mijn minarelli horizontaal blok ook op een generic scooter? Ik heb er hier eentje staan met een minarelli imitatie blok waar de oude cilinder van mijn neo op zit. Dat ding loopt niet meer dus was ik aan het denken om het blok om te leggen. Maar ik vraag mij dan af, gaat dit wel passen? En zo niet, waar past het wel op?
Deze scooters weet ik al dat het op past: neo, beta, jog, aerox
 
Advertisement - register to remove this

En weet iemand dan misschien waar ik alle eisen kan vinden voor een wok keuring? Wat moet ik allemaal nalopen bijv. Ik wil namelijk niet afgekeurd worden op iets stoms want dat is een duur grapje en het kost me nu helaas weer een bak met geld allemaal m.b.t boetes. Maar goed, daar heb ik voor gekozen toen ik me scooter ging opvoeren. Ik heb wel de originele onderdelen nog dus dat is het probleem niet. Als iemand mij zou kunnen verwijzen naar een soort checklist ofzo. Dat zou ideaal zijn.

Mocht hij onder de generic passen doe ik dat misschien aangezien dat een hoop werk en centen scheelt.

Het gaat trouwens om custom dingen zoals op de foto's.
 

Attachments

  • IMG_20191024_144341.jpg
    IMG_20191024_144341.jpg
    128.7 KB · Views: 8
  • IMG_20190925_115704.jpg
    IMG_20190925_115704.jpg
    211.1 KB · Views: 8
En weet iemand dan misschien waar ik alle eisen kan vinden voor een wok keuring? Wat moet ik allemaal nalopen bijv. Ik wil namelijk niet afgekeurd worden op iets stoms want dat is een duur grapje en het kost me nu helaas weer een bak met geld allemaal m.b.t boetes. Maar goed, daar heb ik voor gekozen toen ik me scooter ging opvoeren. Ik heb wel de originele onderdelen nog dus dat is het probleem niet. Als iemand mij zou kunnen verwijzen naar een soort checklist ofzo. Dat zou ideaal zijn.

Mocht hij onder de generic passen doe ik dat misschien aangezien dat een hoop werk en centen scheelt.

Het gaat trouwens om custom dingen zoals op de foto's.

Mijn checklist die ik gechecked hebt met mijn vaders scooter voor de keuring, en/of dit vervangen moesten worden:
- Blokrubber
- Remblokken, remschijven en de rem zelf. (remhendels kunnen ze ook moeilijk over doen)
- Remvloeistof
- Elke rubberen of gewone kabel die optisch te zien is checken voor scheuren, zo niet is afkeur
- Reflectoren
- Kijken of de stuur knikt tijdens het sturen, kijken of de stuur RECHT staat
- Bandenprofiel en spanning
- Schokbrekers, kijken of er genoeg demping is
- Vooral bij 2t krijgen jullie een decibel meting, dus stillere uitlaat
- spiegels (voor 2005 gewoon nog steeds spiegels gebruiken, gewoon voor de zekerheid)
en tot slot natuurlijk, een gepaste snelheid.

Maar ze kunnen ook kijken of je ergens roest op je frame hebt, dit heeft ook invloed op de keuring.


Helemaal voor een oudere scooter is dit heel erg moeilijk, als je een flinke spaarpot hebt zal ik BIJNA alles vernieuwen.

Toevoegingen zijn ook altijd welkom, en correcties ook!
 
Ligt eraan of je generic scooter ook een minarelli clone blok heeft. Maar ik dacht dat een minarelli clone blok een beetje korter is.. Dat zie je aan waar het oog zit bevestigd op het blok.. Vaak achteraan op het laatste stuk van het carter..

Er zijn wel dingen uit te wisselen om de blokjes.. Maar de krukas is volgens mij dikker van het minarelli clone blok.


Overigens je mag erg blij zijn dat je nog een oude scooter hebt van voor 2005.. Want dan kan je die scooter gewoon laten keuren bij een RDW station in de buurt.. Als je een nieuwere scooter hebt van 2005 en er na dan mag je er lekker mee naar Lelystad om daar te keuren.
 
Bedankt voor de reacties. Ik heb me een Vespa ciao snorfiets gekocht en ga de beta verkopen. Dit gaat me boven me petje. Opvoeren was even leuk maar voor mij word het lekker origineel rijden nu.
 
Back
Top