En weet iemand dan misschien waar ik alle eisen kan vinden voor een wok keuring? Wat moet ik allemaal nalopen bijv. Ik wil namelijk niet afgekeurd worden op iets stoms want dat is een duur grapje en het kost me nu helaas weer een bak met geld allemaal m.b.t boetes. Maar goed, daar heb ik voor gekozen toen ik me scooter ging opvoeren. Ik heb wel de originele onderdelen nog dus dat is het probleem niet. Als iemand mij zou kunnen verwijzen naar een soort checklist ofzo. Dat zou ideaal zijn.
Mocht hij onder de generic passen doe ik dat misschien aangezien dat een hoop werk en centen scheelt.
Het gaat trouwens om custom dingen zoals op de foto's.
Mijn checklist die ik gechecked hebt met mijn vaders scooter voor de keuring, en/of dit vervangen moesten worden:
- Blokrubber
- Remblokken, remschijven en de rem zelf. (remhendels kunnen ze ook moeilijk over doen)
- Remvloeistof
- Elke rubberen of gewone kabel die optisch te zien is checken voor scheuren, zo niet is afkeur
- Reflectoren
- Kijken of de stuur knikt tijdens het sturen, kijken of de stuur RECHT staat
- Bandenprofiel en spanning
- Schokbrekers, kijken of er genoeg demping is
- Vooral bij 2t krijgen jullie een decibel meting, dus stillere uitlaat
- spiegels (voor 2005 gewoon nog steeds spiegels gebruiken, gewoon voor de zekerheid)
en tot slot natuurlijk, een gepaste snelheid.
Maar ze kunnen ook kijken of je ergens roest op je frame hebt, dit heeft ook invloed op de keuring.
Helemaal voor een oudere scooter is dit heel erg moeilijk, als je een flinke spaarpot hebt zal ik BIJNA alles vernieuwen.
Toevoegingen zijn ook altijd welkom, en correcties ook!