minarelli AC op aerox LC

kalemafkees87

Well-Known Member
mensen,

ik heb een Jogg blokje liggen (minarelli AC).
deze wil ik op een aerox LC zetten.
ik had al bedacht dat ik moet kijken naar de ontsteking en de trommelrem,
zijn er nog meer dingen waar ik op moet letten?
oliepomp gebruik ik niet, ik meng zelf

ik hoor het graag
 
Advertisement - register to remove this

Ja kan heel prima,


Er bestaan adapters voor trommelrem met aerox velg dat is even zoeken. Ik heb er vorig jaar 1 vanuit België nieuw kunnen bestellen maar ze zijn op de meeste plekken uitverkocht.

Als het goed is kan je van een Yamaha vliegwiel alles overzetten.

Succes!
 
ik zal het vliegwiel er eens aftrekken om te kijken hoeveel spoels hij is. ik heb namelijk geen idee van welk bouwjaar dat jogg blok is.
aerox heeft een lichtspoel in de ontsteking zitten meen ik.
geen idee hoe dat bij een jogg zit.

ik ga even zoeken naar die adapter.

thanks
 
Waarom zou je dit op een Aerox hangen? Dan heb je een adapter nodig voor de velg en je moet de remhendel compleet vervangen naar hendel met kabel.
 
Buiten de velgombouw om.

Volgens mij is het kwa ontsteking plug and play toch? De ontstekingen zijn al jaren gelijk bij Mina volgens mij.
Mocht dat niet zijn, dan gewoon de complete set van de Aerox op het Jog carter schroeven (rotor, stator en pickup)
 
Waarom zou je dit op een Aerox hangen? Dan heb je een adapter nodig voor de velg en je moet de remhendel compleet vervangen naar hendel met kabel.
het blok wat er nu onder hangt is zwaar vernaggelt door de eerdere BEUN eigenaren.
+ ik heb een jogg blokje liggen die wél in orde is.
ook de cilinder onderdelen zijn goedkoper voor AC en minder slijtage (waterpomp)
 
het blok wat er nu onder hangt is zwaar vernaggelt door de eerdere BEUN eigenaren.
+ ik heb een jogg blokje liggen die wél in orde is.
ook de cilinder onderdelen zijn goedkoper voor AC en minder slijtage (waterpomp)
Ik heb ooit een blok van een sprint scooter onder mijn aerox gezet. Kwam van een neos en was watergekoeld gemaakt. Was plug en play. Alleen reed ik wel met een neos velg en moet ik de remkabel en de rem hendel op mijn aerox zetten toen. Het zag er niet uit maar het reed heerlijk
Post automatically merged:

Ik heb ooit een blok van een sprint scooter onder mijn aerox gezet. Kwam van een neos en was watergekoeld gemaakt. Was plug en play. Alleen reed ik wel met een neos velg en moet ik de remkabel en de rem op mijn aerox zetten toen. Het zag er niet uit maar het reed heerlijk
Heb zo 2 weken gereden en weer origineel gemaakt en dat neos blok ontleed en verkocht
 
Back
Top