Mina Hori 50snel afstellen..

F12-Racr

Well-Known Member
Nou, om te beginnen heb ik verschillende problemen met afstellen.
Ik heb donderdag (hopelijk) de hele dag, voor zover niks gepland dus dan zou alles kunnen gebeuren.

1. Carb
2. Koppeling/Drukveer/Rollen

Mijn setup is een 17,5mm carb met sproeier 80~, 50snel van Power1 en een Gianelli Shot.
Athena Racevario met een Malossi Flyclutch, verder STD.

Mijn scooter wilt niet mooi stationair lopen. Het geeft zogezegd een paar tikken en valt ie uit. Als ik na volgas afrem tot stilstand duurt het ook zo'n 5 seconden (gevoel) voor hij in toeren wilt zakken, om vervolgens natuurlijk uit te vallen (dan heb ik mn gas los natuurlijk).
Ik probeerde mn gasnaald wat lager te zetten, heeft degelijk wel wat nut gehad, vooral bij optrekken bij 0-30 (koppeling dus).

Wat ik namelijk eerst had was dat hij em iets te vroeg vastgreep (zwakke trekveren) en ik had tevens een dip tussen de 35 en 50... reteirritant :L.
Doordat ik mn gasnaaldclipje op zn laagst zette pakte hij de koppeling zoveel beter op dat mn voorwiel neigingen kreeg omhoog te kruipen, tevens was mijn dip van 35 - 50 weg. Hij trok ook wel een stuk beter op.


Vario en de rest vd meuk
Momenteel zit er een gele drukveer in combinatie met 3,8 gram rollen.
In mn koppeling zitten 145% Omega veren (zwart).
Hij grijpt zoals gezeg te vroeg aan (te zwakke trekveertjes).
Ik heb er al strakke krengen in zitten, dus ik moet nog strakker zeker?
Van lage toeren grijpt ie wel goed aan, maar daarna heel brak. Het kan serieus echt vele malen beter! Dus wat moet ik precies doen?

Ik weet dat het testen, testen nogmaals testen is. Maar is er bij jullie bekend of een witte drukveer of zelfs STD drukveer het goed doet op een 50snel? Wat raden jullie aan? Ik wil zo licht mogelijk.

Tsja, en rollen... Mijn scooter gaat max 70, als ik tegen de 70 aan kom voel ik een boost, en geeft ie dus extra kracht, maar dan zit ie ook weer tegen zn maximale toeren aan. Dus ik weet ook niet of ik een beetje goed zit met het rollengewicht... Qua rollen ben ik een beetje radeloos atm :'(

Hij trekt echt slecht op, gezien ik 50snel heb, 17,5mm carb met een Gianelli Shot en ik er uitgetrokken word door een STD neo's met een verdeukte uitlaat klopt de afstelling zeker niet :D. Vroegah trok ie goed/beter op, zelfde cilinder, maar dan met een technigas uitlaat en witte drukveer..


(Gezien extra druk extra wrijving betekent. Toen ik van wit naar geel ging merkte ik echt een groot verschil in trekkracht, dit was alleen om de dip van 70 kmh weg te halen maar hij gaat niet meer harder als 70 dus daar maak ik me geen zorgen meer om! :)

Ik weet wel hoe je die dingen af moet stellen, maar gezien vragen toch geen kwaad kan en ik op wat tips kan stuiten is het wel handig + ik kan vragen. Ik wil echt weten hoe ik hiermee GOED aan de slag moet.
Er zit al 400 euro in, en wil dus geen geld meer verspillen aan echt onnodige dingen )

Het word een beetje lang dus ik kap hier, hopelijk is dit wel genoeg om een beetje het idee te krijgen van de problemen van mijn blok ;).
Verder is er ook niks dacht ik.. Ik hoop dat jullie het allemaal begrijpen!

Alvast hartstikke bedankt! F12!
 
Advertisement - register to remove this

Betreft je setup is niks mis mee, alleen je afstelling is niet goed maar dat zei je zelf ook al.

Je rollen zijn te licht ga eens wat meer tussen de 4.5 / 5.5 gr zitten aangezien je rollen veel ste licht zijn.
Je geeft aan dat je een sproeier 80 gebruikt met een verstelde naald, zet de naald terug op zijn orginele stand!

Je gebruikt een fly clutch, zet daar eens malossi gele fly clutch veren in icm. een gele malossi drukveer.
Het kan zijn dat de scooter ook al beter/goed loopt na het wisselen van de rollen maar goed dit is testen :).

Dan kijk je ook wat de kleur van de bougie is, want ik denk dat die wit uit slaat en w.s een aantal maten hoger moet.
Laat je luchtfilter e.d gewoon allemaal orgineel.

Wat voor v-snaar gebruik je overigens?, mijn phantom reed met een ongeveer gelijke setup lekker met een dayco snaar.

Ik hoop dat je hiermee al iig wat kan, succes
 
v-snaar zal 't niet aan liggen...
sproeier zal ook niet te klein zijn.. ik denk eerder iets te groot..
en gewoon als rene al zegt ff gele drukveer erin zetten met goeie trekveren...

shot is sowieso op standaard cilinder niet de makkelijkste om af te stellen...
 
Betreft je setup is niks mis mee, alleen je afstelling is niet goed maar dat zei je zelf ook al.

Je rollen zijn te licht ga eens wat meer tussen de 4.5 / 5.5 gr zitten aangezien je rollen veel ste licht zijn.
?? op een 50snel? :? Als ik op iets lagere toeren zit trekt ie niet.. Maar k heb nog wat rollen liggen van rond de 5 gram dus kan het wel proberen denk ik... Maar echt te licht? (Ik zou een witte drukveer kunnen proberen met recente rollen van 3,6-4 gram).
Mja, ik zal es een zwaardere verhouding proberen.. als jij het zegt.. :P


Je geeft aan dat je een sproeier 80 gebruikt met een verstelde naald, zet de naald terug op zijn orginele stand!
Ok, en gelijk maar sproeier 88 erin? (Beter te rijk als te arm)


Je gebruikt een fly clutch, zet daar eens malossi gele fly clutch veren in icm. een gele malossi drukveer.
Een gele drukveer heb ik er al in zitten, dus nu gewoon gele rukveren (en bij witte drukveer witte)

Het kan zijn dat de scooter ook al beter/goed loopt na het wisselen van de rollen maar goed dit is testen :).
Klopt, ik zal de verhouding eens verzwaren :) lichtere drukveer/zwaardere rollen. Maar is er geen manier om mn vario te blokkeren om achter de optimale toeren te komen?


Dan kijk je ook wat de kleur van de bougie is, want ik denk dat die wit uit slaat en w.s een aantal maten hoger moet.
Laat je luchtfilter e.d gewoon allemaal orgineel.
Bougie kleurt mooi bruin (wel kurkdroog!), maar niet cappucino-schuimig ofzo (donker dan :P ). Filter is std, alleen prop is eruit.

Wat voor v-snaar gebruik je overigens?, mijn phantom reed met een ongeveer gelijke setup lekker met een dayco snaar.
Er zit al een dayco in, iets van 4000km ofzo..


Ik hoop dat je hiermee al iig wat kan, succes

Denk et wel :P
Maar zelf denk ik dat ik er wel een witte in kan mikken, dan kan de snaar sneller zakken en trek ie sneller op. Toch? (ja zoiets, maar je snapt wat ik bedoel als je een STD scoot prestatie vergelijkt met een van std drukveer en 1 van rood, die STD trekt zeker beter op)


v-snaar zal 't niet aan liggen...
sproeier zal ook niet te klein zijn.. ik denk eerder iets te groot..
en gewoon als rene al zegt ff gele drukveer erin zetten met goeie trekveren...

Misschien is de luchtschroef gewoon niet goed afgesteld..

shot is sowieso op standaard cilinder niet de makkelijkste om af te stellen...

Ehm, ik vertel duidelijk dat ik 50snel heb onder die shot, en dus niet 50std :). Daarbij... een gele drukveer op een STD cilinder? Yeah right.. Lijkt mij krankzinnig.

Maar ipv zwaardere rollen wil ik best een witte drukveer proberen of zelfs standaard. Ik heb de sleutel liggen en voor mij is het geen moeite, alleen 5,50 voor die witte drukveer, koppelingsveren achterwegen dan ;)
Als ie met die witte het ook prima doet scheelt het ook wat of niet? (Y)
 
Denk et wel :P
Maar zelf denk ik dat ik er wel een witte in kan mikken, dan kan de snaar sneller zakken en trek ie sneller op. Toch? (ja zoiets, maar je snapt wat ik bedoel als je een STD scoot prestatie vergelijkt met een van std drukveer en 1 van rood, die STD trekt zeker beter op)




Maar ipv zwaardere rollen wil ik best een witte drukveer proberen of zelfs standaard. Ik heb de sleutel liggen en voor mij is het geen moeite, alleen 5,50 voor die witte drukveer, koppelingsveren achterwegen dan ;)
Als ie met die witte het ook prima doet scheelt het ook wat of niet? (Y)

Dit is onzin. Het gaat erom dat je drukveer je toerental constant in het gebied houd waar de setup het meeste vermogen afgeeft. Een orginele veer is met zon setup vaak te slap, waardoor je een piekerige lijn krijgt. En dus dipjes. Een gele veer doet het vaak prima. wit is eigenlijk niet veel sterker dan orgineel.

Het optimale toerental stel je af met behulp van je rollen. Deze moeten dus wel degelijk zwaarder, anders draai je overtoeren en verlies je vermogen.

Het toerental waarbij de scooter wegrijd stel je zo af als jij dat fijn vindt. Over het algemeen rijd malossi geel met zon setup wel fijn.

Je sproeier kun je het beste even afstellen door naar je bougie kleur te kijken. 80 zal met een orgineel filter in de goede richting zitten.
 
Dit is onzin. Het gaat erom dat je drukveer je toerental constant in het gebied houd waar de setup het meeste vermogen afgeeft. Een orginele veer is met zon setup vaak te slap, waardoor je een piekerige lijn krijgt. En dus dipjes. Een gele veer doet het vaak prima. wit is eigenlijk niet veel sterker dan orgineel.

Het optimale toerental stel je af met behulp van je rollen. Deze moeten dus wel degelijk zwaarder, anders draai je overtoeren en verlies je vermogen.

Het toerental waarbij de scooter wegrijd stel je zo af als jij dat fijn vindt. Over het algemeen rijd malossi geel met zon setup wel fijn.

Je sproeier kun je het beste even afstellen door naar je bougie kleur te kijken. 80 zal met een orgineel filter in de goede richting zitten.

Ja zover ben ik nog wel, behalve het vetgedrukte stuk dan ;)
Bougie kleurt gewoon koffiebruin, maar ik had vaak van half naar volgas geen verschil, en nu ik zeg maar de toevoer heb vergroot merk ik degelijk verschil.

Vooral als mn scooter pas aanstaat trekt ie hartstikke goed op, beetje afstellen en hij trekt van zn stilstand een "autowheelie" (wel een beetje naar achteren zitten maar gaat om het idee). Maar later zit er helemaal niks in van die kracht, gewoon weg. Eerst (vanuit hetzelfde toerental en stilstand) kon ik dus bijna autowheelie trekken, de andere keer trekt ie serieus voor geen meter op, en dan bedoel ik een beetje over het algemeen op alle snelheden.

Ik heb geen video van hoe hij nu optrekt, ik heb wel een video van toen met mijn technigas, dezelfde 50snel, witte drukveer en std vario. Toen was het dacht ik een witte drukveer op 3,2 gram ofzo... 3,5 zoiets..

[ame="http://www.youtube.com/watch?v=1oXx_LV1fDs"]YouTube - Phantom F12 going 90 km/h[/ame]

Ik weet het, kutafstelling, geen gasnaald :'( maar ach..
Ik zal wel zwaardere rollen proberen.

Als ik trouwens mn loontje vang wil ik ook een digitale teller halen (mits mogelijk hierop aan te sluiten en werkend te krijgen).
Gewoon een km-teller met afstelmogelijkheden :).
Vooral omdat het een mooi dingetje is :P
 
hoezo geen gasnaald?

dat ie slecht gaat trekken komt dus door de drukveer in combinatie met de rollen , de drukveer raakt gauw vermoeid , kortom te slap , de rollen moeten met de std drukveer teveel toeren draaien en krijgen ook nog eens te veel op donder omdat de drukveer zijn werk niet goed doet , daardoor word je materiaal moe , ook je koppeling , alles gaat moeilijker.

een variosysteem is een vrij complex systeem waarbij het om meer gaat dan alleen drukveer en rollen..

denk alleen maar al eens al bagger tussen je rollen , glijbus etc.

vanuit de racerij weet ik hoe belangrijk het is om alles perfect voor elkaar te hebben , een slechte glijbus (nog niet eens duidelijk zichtbaar) kan al erg veel verlies geven , laat staan alles bij elkaar in het HELE variosysteem..

maar in jouw geval zou ik eerst meer eens een zwaardere drukveer erin gaan zetten en alles perfect schoonmaken.
 
Nog wel voor de duidelijkheid, dat was een paar maanden terug, nu heb ik WEL een gasnaald, racevario, nieuwe halfpoulie met koelvinnen (net gehaald) etc. Dus nu is ie anders ;)
hoezo geen gasnaald?

dat ie slecht gaat trekken komt dus door de drukveer in combinatie met de rollen , de drukveer raakt gauw vermoeid , kortom te slap , de rollen moeten met de std drukveer teveel toeren draaien en krijgen ook nog eens te veel op donder omdat de drukveer zijn werk niet goed doet , daardoor word je materiaal moe , ook je koppeling , alles gaat moeilijker.

een variosysteem is een vrij complex systeem waarbij het om meer gaat dan alleen drukveer en rollen..

denk alleen maar al eens al bagger tussen je rollen , glijbus etc.

vanuit de racerij weet ik hoe belangrijk het is om alles perfect voor elkaar te hebben , een slechte glijbus (nog niet eens duidelijk zichtbaar) kan al erg veel verlies geven , laat staan alles bij elkaar in het HELE variosysteem..

maar in jouw geval zou ik eerst meer eens een zwaardere drukveer erin gaan zetten en alles perfect schoonmaken.

Maar eh, drukveer vermoeid? Dat begrijp ik niet..
Zou je het anders uit kunnen leggen?

Ik heb er nu geel in zitten, moet ik er nu dus een Rode Malossi drukveer eringooien? Ik probeerde een witte en het reed voor geen meter.. het kreeg een grote dip tussen 30 en 50. Geleend van een vriend dus no problem :P.
Hij heeft trouwens een rode drukveer op een standaard cilinder, en hij trekt harder op als de mijne. Kan zijn dat hij een middeltoerige cilinder heeft maargoed.



Wat word het dan?
Rode drukveer erindoen?
Zo ja, wat voor rollen zouden er in de buurt moeten zitten?
En welke rollen zitten in de buurt van een gele? 4 gram?
Iemand een idee over welke sproeier(+\-)? 17,5mm carb, nja setup staat boven :).
 
Ik heb morgen nog tijd om er dingen aan te doen dus... kick?
Ik heb rollen van 4 gram liggen, dus die kan ik er wel in mikken.
Wat ik wel merk dat als ik tegen de 70 aan kom dat ie alleen harder gaat trekken naar gevoel, met 3,6 gram.. dus moeten er dan geen lichtere rollen in? (Mja, ik kan het mis hebben, laat ik maar luisteren en er 4 in donderen :P als het slechter gaat probeer ik wel 3 gram (kan ik weer mixen met die 3,6 om 3,3 te krijgen etc :) ).

Ik heb vandaag sproeier 86 gehaald en 90, ik heb 82 al liggen.

Anyway, ik heb er een varioring in zitten.
Deze is niet perfect op maat gemaakt voor de variobus (call it..) en er zit dus ruim 5mm ruimte tussen. Ten eerste hoor ik die ratelen.. lekker..
Maar behalve dat gaat mn snaar toch iets dieper in mn halfpoulie zitten, Omdat ie dieper in de poulie zit heeft ie minder toeren nodig om aan te grijpen en trekt ie toch iets minder goed op.
En ik ben er niet zeker van maar misschien zijn mn segmenten verglaasd (zo leek het), maar dat zie ik wel als ik de trekveren vervang, dan maak ik er gelijk groeven in met een klein zaagje. Gelezen dat dit helpt :).

Gasnaald had ik helaas niet kunnen halen.. Dus ik probeer het van de week nog.. Maar ik zal em op zn normale stand zetten als ik af ga stellen.]

Verder zit mn halfpoulie best los maar ik heb een ringetje dat het zou moeten verhelpen.
 
Ik heb morgen nog tijd om er dingen aan te doen dus... kick?
Ik heb rollen van 4 gram liggen, dus die kan ik er wel in mikken.
Wat ik wel merk dat als ik tegen de 70 aan kom dat ie alleen harder gaat trekken naar gevoel, met 3,6 gram.. dus moeten er dan geen lichtere rollen in? (Mja, ik kan het mis hebben, laat ik maar luisteren en er 4 in donderen :P als het slechter gaat probeer ik wel 3 gram (kan ik weer mixen met die 3,6 om 3,3 te krijgen etc :) ).

Ik heb vandaag sproeier 86 gehaald en 90, ik heb 82 al liggen.

Anyway, ik heb er een varioring in zitten.
Deze is niet perfect op maat gemaakt voor de variobus (call it..) en er zit dus ruim 5mm ruimte tussen. Ten eerste hoor ik die ratelen.. lekker..
Maar behalve dat gaat mn snaar toch iets dieper in mn halfpoulie zitten, Omdat ie dieper in de poulie zit heeft ie minder toeren nodig om aan te grijpen en trekt ie toch iets minder goed op.
En ik ben er niet zeker van maar misschien zijn mn segmenten verglaasd (zo leek het), maar dat zie ik wel als ik de trekveren vervang, dan maak ik er gelijk groeven in met een klein zaagje. Gelezen dat dit helpt :).

Gasnaald had ik helaas niet kunnen halen.. Dus ik probeer het van de week nog.. Maar ik zal em op zn normale stand zetten als ik af ga stellen.]

Verder zit mn halfpoulie best los maar ik heb een ringetje dat het zou moeten verhelpen.


Alles waar je nu mee bezig bent slaat op bagger.
3 gram rollen in een zo goed als standaart setup klopt niks van
Je sproeier is heel waarschijnlijk veeeelste groot.
En 4 rollen erin doen zodat je lager in gewicht kan niet aan beginnen!
Een varioring die niet past. (je kan zelf vast wel raden dat daar niks goeds van komt)
En een halfpoulie die los zit.

Zo krijg je dat ding nooit afgesteld natuurlijk.

Als je er niks van begrijpt, gewoon niet aan zitten is mijn raad dan;)
 
Alles waar je nu mee bezig bent slaat op bagger.
Oh?
3 gram rollen in een zo goed als standaart setup klopt niks van
De OP lezen helpt al goed, staat duidelijk 17,5mm carb, 50snel, gianelli shot etc. Noem dat standaard? :L

Je sproeier is heel waarschijnlijk veeeelste groot.
Daarom hoorde ik meer bwoooaaap als gepruttel he?
Mn gasnaald zat op zn laagste stand (ringetje) en toen liep ie beter, de gasnaald laat dan meer benzine door. Wat betekent dat ie juist arm liep.

En 4 rollen erin doen zodat je lager in gewicht kan niet aan beginnen!
Met 4 bedoel ik 4 gram.. je ziet toch dat ik het over 3 en 4 gram heb?

Een varioring die niet past. (je kan zelf vast wel raden dat daar niks goeds
van komt) Hij is niet op maat nee, maar hij zat erbij en geen 1 dealer heeft een varioring. Wat moet ik dan?

En een halfpoulie die los zit.
Kijk dat begrijp ik wel, ik gooi vandaag dat ringetje ertussen wat er hoort en dan zal ie wel goed vast zitten.

Zo krijg je dat ding nooit afgesteld natuurlijk.
Nou en wat doe ik hier? Advies vragen :rolleyes:

Als je er niks van begrijpt, gewoon niet aan zitten is mijn raad dan;)
En aan jouw reactie heb ik ook niks, je leest de helft niet zo te zien.
Geef dan raad als jij het zo goed begrijpt
;)

Ik ben er achtergekomen dat ie ergens valse lucht trekt/lek is.
Zometeen dus insoppen om het beter te zien, hopelijk is het mn voetpakking niet...

stuk plat rubber tegen mn demper gehouden en hij draaide nog, toen ik volgas gaf wou ie bijna wegrijden, lek dus.. :)
 
rode drukveer is onzin... tenzij je een echt hoogtoerige cil hebt (50cc dus)

maar ik zou gewoon lekker geel houden (wel malossi hoop ik?) en gewoon een stukje lichter in rollen gaan. Aan dat filmpje te horen lijkt het alsof hij verzuipt op het begin (het gestotter)

je moet overigens je rollen op je drukveer afstemmen en niet andersom ;)

Ik ben er achtergekomen dat ie ergens valse lucht trekt/lek is.
Zometeen dus insoppen om het beter te zien, hopelijk is het mn voetpakking niet...

stuk plat rubber tegen mn demper gehouden en hij draaide nog, toen ik volgas gaf wou ie bijna wegrijden, lek dus.. :)

dat heb ik ook hoor... dat komt gewoon omdat er lucht ontsnapt langs je demper/uitlaat pakking, heeft weinig met valse lucht te maken.
 
rode drukveer is onzin... tenzij je een echt hoogtoerige cil hebt (50cc dus)
:)

maar ik zou gewoon lekker geel houden (wel malossi hoop ik?) en gewoon een stukje lichter in rollen gaan. Aan dat filmpje te horen lijkt het alsof hij verzuipt op het begin (het gestotter)
Dat filmpje is enorm oud, lees > Ik heb geen video van hoe hij nu optrekt, ik heb wel een video van toen met mijn technigas, dezelfde 50snel, witte drukveer en std vario. Toen was het dacht ik een witte drukveer op 3,2 gram ofzo... 3,5 zoiets.. Toen was de setup totaal anders. En ja, drukveer is van malossi..

je moet overigens je rollen op je drukveer afstemmen en niet andersom ;)
daar ben ik ook mee bezig, ik PROBEERDE een witte drukveer om te zien hoe hij daar op reed. Reed bagger dus


dat heb ik ook hoor... dat komt gewoon omdat er lucht ontsnapt langs je demper/uitlaat pakking, heeft weinig met valse lucht te maken.[/quote]
het komt bij mn cilinder vandaan, dus demper lijkt me sterk.
Maar ik vind em daarbij helemaal niet zo hard optrekken :?
Als ik op zn top rij (70 kmh varioring) dan wilt ie niet hoger in toeren.

Dan begint ie te haperen, gevoel alsof ie uitvalt/stottert op zn top, terwijl hij NIET te rijk staat.

Mogelijk dat er nog begrenzing in zit?
 
De OP lezen helpt al goed, staat duidelijk 17,5mm carb, 50snel, gianelli shot etc. Noem dat standaard? :L

Zo goed als standaart ja;)
Een andere pijpje en iets grotere carb is niks bijzonders. Powerone 50 cc is gewoon imitatie van je standaard cilinder net als je fly clutch koppeling.

No offence hoor maar een supersnel setup is het zeker niet. Wil ik niet mee zeggen dat het een slechte setup is, maar 3 gram rollen is vaak zelfs voor een speed/evo setup erg licht. En dan een scooter iets op willen voeren om er daarna een varioring in te doen is ook een beetje krom vind je niet;)

Mijn excuses voor het te snel willen lezen verder,

Prettige dag nog;)
 
De OP lezen helpt al goed, staat duidelijk 17,5mm carb, 50snel, gianelli shot etc. Noem dat standaard? :L

Zo goed als standaart ja;)
oh ok, dan heb ik dat verkeerd begrepen :P sorry

Een andere pijpje en iets grotere carb is niks bijzonders. Powerone 50 cc is gewoon imitatie van je standaard cilinder net als je fly clutch koppeling.
Voor zover zag ik STD spul als wat je bij een NIEUWE scoot krijgt, dus STD koppeling enzo. K bekeek het niet anders.

No offence hoor maar een supersnel setup is het zeker niet. Wil ik niet mee zeggen dat het een slechte setup is, maar 3 gram rollen is vaak zelfs voor een speed/evo setup erg licht. En dan een scooter iets op willen voeren om er daarna een varioring in te doen is ook een beetje krom vind je niet;)
Nou, nu ik het over die evo lees.. omg :X Ik heb nog 4 gram liggen.. Dus donder ik die erin. En de varioring is bedoeld om niet te hard te gaan op de lollerbank :P Je hebt er toch geen prestatieverlies mee?

Mijn excuses voor het te snel willen lezen verder,
nvm ;)


Prettige dag nog;)

Mja, oke :P Nog ideeen?
Ik heb trouwens op zn top wel het idee dat er een prop in mn uitlaat zit.
Hij begint te haperen.. dus vandaar.. normaal dat ik wel es over de 100 op de teller ging met mn techniprut (-10% is GPS snelheid, is gemeten) maakte hij echt hogere toeren. Ik had toen wel een powerfilter, maar dat boeit niks zeker ;) Nu is mn prop uit de luchtfilter (zoals gezegd boeit dit niks he).

Mijn STD cilinder met te lichte rollen (lees 3,7 gram) die jankte helemaal, terwijl deze bwvs er niet eens in de buurt komt..

Niet dat ie moet janken, maar echt het idee dat ie begrenst is qua toeren. CDI-begrenzin heeft ie niet..

Wel zie ik dat tussen de expansieutilaat en demper die pijp dunner is als bij mn tecnigas next en ook de pijp in mn demper meer/grotere gaten heeft als in de gianelli, daarbij is die gia demper ook nog korter..

Kan dit het zijn?

(volgens mij leg ik het slecht uit.. vandaag heb ik wel tijd en zal ik eens een video maken, zorgt voor veel meer duidelijkheid :) )
 
Ik heb vandaag mn carb eens schoongemaakt.
Alles eraf, wat Wasbenzine er doorheen gejankt, drooggewreven etc.
Alles erop (alleen olieslangetje vergeten, die doe ik er natuurlijk wel op he ;) dat bedenk ik me dus net..).

Ik moet zeggen, hij rijdt stukken beter! Mn vlotterbak was helemaal leeg, mn benzineslang ook.. Het was 10x kicken en hij ging aan (niet eens denk ik). :) (Echt helemaal leeg).

Hoe dan ook moet ik eens zoeken naar mn 4 gram rollen die ik nu kwijt ben..

Mijn carb lijkt al redelijk in orde, alleen een pakking voor mn gasschuif halen (dat kapje ;) ).
En mijn uitlaat lekt trouwens bij de demper.. en niet bij het mondstuk..
Daar ga ik zo naar de dealer voor.


Hij maakt trouwens ook meer toeren sinds ik em heb schoongemaakt :) Zo klinkt het iig.

Nog te doen:
Trekveren
Rollen
Koppelingsegmenten bewerken (3 groeven maken).
Nieuwe achtervelg + band (heb ik al liggen, alleen prop schieten en eropgooien).

Dan lijkt me alles wel in orde.
 
je hoeft trouwens niet te verwachten dat je gelijk heel veel sneller gaat met de 50 snel van powerone, is meer een soort vervangingscilinder.
verder is het gewoon een kwestie van proberen proberen en nog is proberen.
geen offense verder.
 
je hoeft trouwens niet te verwachten dat je gelijk heel veel sneller gaat met de 50 snel van powerone, is meer een soort vervangingscilinder.
verder is het gewoon een kwestie van proberen proberen en nog is proberen.
geen offense verder.

het is wel een van de goede cilinders die ik heb liggen ;)
Ik hoef ook geen 120 te gaan natuurlijk, hij moet goed optrekken.
Hij trekt nu wel goed op :) En pakt em ook lekker op.

Alleen na een tijdje begint ie gewoon kut te lopen... Ik denk dat mn krukaslagers gaar zijn (dat is mn krukas trouwens ook ).
 
Back
Top