Nou, om te beginnen heb ik verschillende problemen met afstellen.
Ik heb donderdag (hopelijk) de hele dag, voor zover niks gepland dus dan zou alles kunnen gebeuren.
1. Carb
2. Koppeling/Drukveer/Rollen
Mijn setup is een 17,5mm carb met sproeier 80~, 50snel van Power1 en een Gianelli Shot.
Athena Racevario met een Malossi Flyclutch, verder STD.
Mijn scooter wilt niet mooi stationair lopen. Het geeft zogezegd een paar tikken en valt ie uit. Als ik na volgas afrem tot stilstand duurt het ook zo'n 5 seconden (gevoel) voor hij in toeren wilt zakken, om vervolgens natuurlijk uit te vallen (dan heb ik mn gas los natuurlijk).
Ik probeerde mn gasnaald wat lager te zetten, heeft degelijk wel wat nut gehad, vooral bij optrekken bij 0-30 (koppeling dus).
Wat ik namelijk eerst had was dat hij em iets te vroeg vastgreep (zwakke trekveren) en ik had tevens een dip tussen de 35 en 50... reteirritant :L.
Doordat ik mn gasnaaldclipje op zn laagst zette pakte hij de koppeling zoveel beter op dat mn voorwiel neigingen kreeg omhoog te kruipen, tevens was mijn dip van 35 - 50 weg. Hij trok ook wel een stuk beter op.
Vario en de rest vd meuk
Momenteel zit er een gele drukveer in combinatie met 3,8 gram rollen.
In mn koppeling zitten 145% Omega veren (zwart).
Hij grijpt zoals gezeg te vroeg aan (te zwakke trekveertjes).
Ik heb er al strakke krengen in zitten, dus ik moet nog strakker zeker?
Van lage toeren grijpt ie wel goed aan, maar daarna heel brak. Het kan serieus echt vele malen beter! Dus wat moet ik precies doen?
Ik weet dat het testen, testen nogmaals testen is. Maar is er bij jullie bekend of een witte drukveer of zelfs STD drukveer het goed doet op een 50snel? Wat raden jullie aan? Ik wil zo licht mogelijk.
Tsja, en rollen... Mijn scooter gaat max 70, als ik tegen de 70 aan kom voel ik een boost, en geeft ie dus extra kracht, maar dan zit ie ook weer tegen zn maximale toeren aan. Dus ik weet ook niet of ik een beetje goed zit met het rollengewicht... Qua rollen ben ik een beetje radeloos atm :'(
Hij trekt echt slecht op, gezien ik 50snel heb, 17,5mm carb met een Gianelli Shot en ik er uitgetrokken word door een STD neo's met een verdeukte uitlaat klopt de afstelling zeker niet . Vroegah trok ie goed/beter op, zelfde cilinder, maar dan met een technigas uitlaat en witte drukveer..
(Gezien extra druk extra wrijving betekent. Toen ik van wit naar geel ging merkte ik echt een groot verschil in trekkracht, dit was alleen om de dip van 70 kmh weg te halen maar hij gaat niet meer harder als 70 dus daar maak ik me geen zorgen meer om!
Ik weet wel hoe je die dingen af moet stellen, maar gezien vragen toch geen kwaad kan en ik op wat tips kan stuiten is het wel handig + ik kan vragen. Ik wil echt weten hoe ik hiermee GOED aan de slag moet.
Er zit al 400 euro in, en wil dus geen geld meer verspillen aan echt onnodige dingen )
Het word een beetje lang dus ik kap hier, hopelijk is dit wel genoeg om een beetje het idee te krijgen van de problemen van mijn blok .
Verder is er ook niks dacht ik.. Ik hoop dat jullie het allemaal begrijpen!
Alvast hartstikke bedankt! F12!
Ik heb donderdag (hopelijk) de hele dag, voor zover niks gepland dus dan zou alles kunnen gebeuren.
1. Carb
2. Koppeling/Drukveer/Rollen
Mijn setup is een 17,5mm carb met sproeier 80~, 50snel van Power1 en een Gianelli Shot.
Athena Racevario met een Malossi Flyclutch, verder STD.
Mijn scooter wilt niet mooi stationair lopen. Het geeft zogezegd een paar tikken en valt ie uit. Als ik na volgas afrem tot stilstand duurt het ook zo'n 5 seconden (gevoel) voor hij in toeren wilt zakken, om vervolgens natuurlijk uit te vallen (dan heb ik mn gas los natuurlijk).
Ik probeerde mn gasnaald wat lager te zetten, heeft degelijk wel wat nut gehad, vooral bij optrekken bij 0-30 (koppeling dus).
Wat ik namelijk eerst had was dat hij em iets te vroeg vastgreep (zwakke trekveren) en ik had tevens een dip tussen de 35 en 50... reteirritant :L.
Doordat ik mn gasnaaldclipje op zn laagst zette pakte hij de koppeling zoveel beter op dat mn voorwiel neigingen kreeg omhoog te kruipen, tevens was mijn dip van 35 - 50 weg. Hij trok ook wel een stuk beter op.
Vario en de rest vd meuk
Momenteel zit er een gele drukveer in combinatie met 3,8 gram rollen.
In mn koppeling zitten 145% Omega veren (zwart).
Hij grijpt zoals gezeg te vroeg aan (te zwakke trekveertjes).
Ik heb er al strakke krengen in zitten, dus ik moet nog strakker zeker?
Van lage toeren grijpt ie wel goed aan, maar daarna heel brak. Het kan serieus echt vele malen beter! Dus wat moet ik precies doen?
Ik weet dat het testen, testen nogmaals testen is. Maar is er bij jullie bekend of een witte drukveer of zelfs STD drukveer het goed doet op een 50snel? Wat raden jullie aan? Ik wil zo licht mogelijk.
Tsja, en rollen... Mijn scooter gaat max 70, als ik tegen de 70 aan kom voel ik een boost, en geeft ie dus extra kracht, maar dan zit ie ook weer tegen zn maximale toeren aan. Dus ik weet ook niet of ik een beetje goed zit met het rollengewicht... Qua rollen ben ik een beetje radeloos atm :'(
Hij trekt echt slecht op, gezien ik 50snel heb, 17,5mm carb met een Gianelli Shot en ik er uitgetrokken word door een STD neo's met een verdeukte uitlaat klopt de afstelling zeker niet . Vroegah trok ie goed/beter op, zelfde cilinder, maar dan met een technigas uitlaat en witte drukveer..
(Gezien extra druk extra wrijving betekent. Toen ik van wit naar geel ging merkte ik echt een groot verschil in trekkracht, dit was alleen om de dip van 70 kmh weg te halen maar hij gaat niet meer harder als 70 dus daar maak ik me geen zorgen meer om!
Ik weet wel hoe je die dingen af moet stellen, maar gezien vragen toch geen kwaad kan en ik op wat tips kan stuiten is het wel handig + ik kan vragen. Ik wil echt weten hoe ik hiermee GOED aan de slag moet.
Er zit al 400 euro in, en wil dus geen geld meer verspillen aan echt onnodige dingen )
Het word een beetje lang dus ik kap hier, hopelijk is dit wel genoeg om een beetje het idee te krijgen van de problemen van mijn blok .
Verder is er ook niks dacht ik.. Ik hoop dat jullie het allemaal begrijpen!
Alvast hartstikke bedankt! F12!