Middenbok monteerbeugel Minarelli hori

Twinky

Well-Known Member
Ik heb een nieuwe middenbok gekocht voor mijn Minarelli hori blok maar na veel gezoek waar het uiteinde van de 2 veren in moeten ,
kom ik er net achter dat er een soort van montage beugel op hoort waar de veren wel in gehangen kunnen worden?
Wat ik bedoel is rood omcirkeld, deze zit niet onder het Minarelli blok wat ik nu heb.
Ik heb gezocht waar ik dat onderdeel kan kopen maar blijkbaar heeft het een naam die ik niet weet, want ik kan zoiets enkel voor de Peug vertikaal vinden los.
Iemand een idee hoe dit heet en waar ik het kan kopen ?
midden1.pngmiddenbok.png
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Normaal gesproken is dat niet nodig. Tenminste als je deze had gekocht. De veer klem je dan onderaan het blok, vlakbij de uitlaatpoort.

20231110_174403.jpg

Jouw nieuwe standaard lijkt incompleet. Daarbij had het omcirkelde deel geleverd moeten worden.
 
Er hoort echt geen beugel tussen.
Ik zat net nog te denken na wat zoekwerk, er zou een soort bevestiging moeten zitten bij het rechter carteldeel
en die beugel zou er voor zijn als die bevestiging van het carter was gebroken.
Morgen kijk ik er nog eens naar, misschien keek ik daar net over heen ofzo.
Ik haalde de middenbok altijd weg en had geen idee dat die veer aan het carter hoorde
Normaal gesproken is dat niet nodig. Tenminste als je deze had gekocht. De veer klem je dan onderaan het blok, vlakbij de uitlaatpoort.

View attachment 73042
Dankjewel , ik heb geen idee hoe dat gemonteerd zit omdat ik die middenbokken altijd weg haalde of sleep.
Nu las ik na wat zoekwerk dat die beugel enkel nodig is als die bevestiging is afgebroken, ik hoop dat dat niet het geval is.
Morgen zal ik er beter naar kijken, thnx voor de tip.
 
De middenbok die ik heb besteld is eigenlijk hetzelfde als de foto die ik gebruik maar dan zonder die adapter omcirkeld.
Er zijn idd verschillende waar onder ook een smalle variant.
Maar het is gelukt, ik moest even zoeken waar die bevestiging zat bij de uitlaatpoort in de buurt en de middenbok zit goed op zijn plaats.
Ik heb nog nooit een middenbok gemonteerd in de 20 jaar op een scooter , deze haalde ik er altijd af voor een zij standaard.
Weer wat geleerd.
 
Op het rechter carterdeel zit (normaliter) aan de onderkant een uitstulping meegegoten.
Is een beetje moeilijk uit te leggen dus voeg ik even een foto toe met wat ik bedoel.
VXosudM.jpg

Zoals aangegeven op de foto behoort op die plek (rood ingekleurd) een ophangingspunt te zitten voor de veer van de middenbok.
Maar het komt helaas wel vaak voor dat deze is afgebroken. Dus kan het zijn dat je daar niks ziet wat lijkt als op de foto. Met de wijsvinger (of welke men prefereert) kun je er ook achter komen of dat dit punt er nog wel zit.
De foto die Tim Ark heeft gepost is van een originele bok met maar 1 veer

Die adapterbeugel is dus een welkome toevoeging om toch een middenbok te kunnen monteren en gebruiken als het ophangingspunt van het carter gebroken is.
 
Op het rechter carterdeel zit (normaliter) aan de onderkant een uitstulping meegegoten.
Is een beetje moeilijk uit te leggen dus voeg ik even een foto toe met wat ik bedoel.
VXosudM.jpg

Zoals aangegeven op de foto behoort op die plek (rood ingekleurd) een ophangingspunt te zitten voor de veer van de middenbok.
Maar het komt helaas wel vaak voor dat deze is afgebroken. Dus kan het zijn dat je daar niks ziet wat lijkt als op de foto. Met de wijsvinger (of welke men prefereert) kun je er ook achter komen of dat dit punt er nog wel zit.
De foto die Tim Ark heeft gepost is van een originele bok met maar 1 veer

Die adapterbeugel is dus een welkome toevoeging om toch een middenbok te kunnen monteren en gebruiken als het ophangingspunt van het carter gebroken is.
Dat ophangingpunt was gelukkig heel , want die adapters zijn niet los te koop ook kwam ik achter en kosten als set met middenbok vanaf 80 Euro. Die middenbok die ik heb gekocht was 16 Euro dus dat scheelt.
 
Back
Top