MHR zuigerveer afstellen

Jeroen L

blaat member
Hoi,
Ik hoorde net van een maat die een MHR gemonteerd had, dattie vrijwel direct al vastliep, toen had hij malossi gebeld en die zei dat hij het slotje van de zuigerveer af had moeten stellen op 0,15mm. Heeft iemand hier weleens van gehoord? Dus die opening in de zuigerveer moet je zo vijlen dat het precies 1,5 tiende mm is.

Advertisement - register to remove this

zal toch niet? 0,15mm vijlen. hoe ga je dat meten. malossi zal het toch wel op maat maken?

en volgens mij kunnen zuigerveren er op twee manieren op. volgens mij zitten er twee verschillende kanten aan. correct me if im wrong. tenminste bij mn mtx deed ik zuigerveren erop, ging superstroef. toen even omgedraaid en dat ging soepel...
(niet bovenste en onderste verwisseld maar de onderkant boven en omgekeerd)

ik weet trouwens niet of er twee veren van verschillend materiaal zitten op een mhr zuiger. geloof het wel

Nee er zit maar 1 veer op een MHR zuiger.
Er zijn iets van 100 verschillende soorten slotjes en veerrandjes, bij de 1 maakt het inderdaad wel uit hoe je hem erop zet maar bij de ander niet. ik weet niet hoe dat zit bij een mhr zuiger, zelf nooit gezien... bij de replica maakte het niet uit iig

dat van dat vijlen slaat hopelijk nergens op, anders moet je ff in de gebruiksaanwijzing kijke, staat het daar niet in, en je hebt de zuigerveer er goed opgezet (en als je het voormekaar gekregen heb om dat niet te doen is ie wel een enorme ukkel) dan moet je gewoon ff gaan belle met malossi...Je dealer kan em terug sturen voor je, bij Angelo dutch sjekken ze je cilinder, en als je geluk heb sturen ze je een nieuwe.

kneiters.

je slotspeling moet idd 0.15mm zijn. Je kan het meten door er een voeler maatje nog tussen proberen te frotten. Iets groter mag ook, maar niet kleiner. Waarom niet? nou, als dingen warm worden zetten ze altijd iets uit, die 0.15 is voor het uitzetten, is de afstand te weinig, dan is het niet goed

Originally posted by Freezerator:
kneiters.

je slotspeling moet idd 0.15mm zijn. Je kan het meten door er een voeler maatje nog tussen proberen te frotten. Iets groter mag ook, maar niet kleiner. Waarom niet? nou, als dingen warm worden zetten ze altijd iets uit, die 0.15 is voor het uitzetten, is de afstand te weinig, dan is het niet goed

idd best logisch ja.....

Hoe meet je dat dan? Door de zuigerveer in de cil. te stoppen, aan drukken met zuiger en dan een voeler maatje ertussen?

Anyway, het lijkt me dat dit in de gebruiksaanwijzing moet staan...toch vind ik het raar hoor, echt nog never van gehoord...

Originally posted by Hebo_NRG:
Hoe meet je dat dan? Door de zuigerveer in de cil. te stoppen, aan drukken met zuiger en dan een voeler maatje ertussen?

Anyway, het lijkt me dat dit in de gebruiksaanwijzing moet staan...toch vind ik het raar hoor, echt nog never van gehoord...

Inderdaad, zuigerveertje in de cilinder en voelermaatje ertussen...

Dat staat niet in de gebruiksaanwijzing omdat het gewoon een fout is...

De positie (boven of onderin) in de cilinder maakt natuurlijk ook uit... wordt daar ook nog over gesproken?

Hmmmmz, je kunt alleen de zuigerveer in de cilinder zetten en dan kun je bovenin de cilinder meten, of je kunt de veer op de zuiger doen maar dan kun je alleen onderin meten.... Heeft malossi zo'n MHR niet overal precies even breed gemaakt dan? Als je het veertje er los in doet komt het misschien anders uit dan met zuiger? Je krijgt hem misschien niet exact recht erin.

Originally posted by Joël:
Inderdaad, zuigerveertje in de cilinder en voelermaatje ertussen...

Dat staat niet in de gebruiksaanwijzing omdat het gewoon een fout is...

De positie (boven of onderin) in de cilinder maakt natuurlijk ook uit... wordt daar ook nog over gesproken?

Originally posted by Jeroen L:
Hmmmmz, je kunt alleen de zuigerveer in de cilinder zetten en dan kun je bovenin de cilinder meten, of je kunt de veer op de zuiger doen maar dan kun je alleen onderin meten.... Heeft malossi zo'n MHR niet overal precies even breed gemaakt dan? Als je het veertje er los in doet komt het misschien anders uit dan met zuiger? Je krijgt hem misschien niet exact recht erin.

duw veer in cilinder en dan van onder zuiger er tegen aan duwen... hoezo niet recht?

en bij Malossi zit ECHT geen boekje bij een cilinder...

Nee, Henk van Malossi

Ik had er eerst heengebeld voor de squish, en toen vertelde die ook al die andere dingen

er zit geen boekje bij omdat het geen straat cilinders zijn.

maar ik heb het gemeten als de zuiger in de clinder zit, en je opening bij het zuigerslotje.

Joel hoe bedoel jij beneden meten?

Originally posted by Bart Nrg Mc2:
Oh, Henk Slinger? Vrolijke gast (not)...

Greetz.

biggrin.gif

Toen ik en Ruud (vandaar dat hij lol heeft
smile.gif
), bij deze heer aankwamen, was hij allerminst vrolijk... Met die gemolde Multivar...

Zou het komen omdat ik met een scoot aankom, waarbij van alles verbouwd is, maar het ENIGE Malossi-onderdeel dat erop zit kapot gaat?

Greetz.

Back