This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

MHR Overrange vraag

Arno

HR IV Powah
oi

Ik heb een nrg blok Mc2 met ongelagerde vertanding, kan daar echt alleen 128 mm overrange poulies op of ook 134 met aanpassingen?
Want k hoorde dat t alleen kan als je een gelagerde vertanding hebt.

Wie kan me hier meer over vertellen?

Arno
 
ik heb een typhoon blok zonder lagering in de carterkap, dus allereerste type carterkap en vertanding, en ik kon er zo 134mm malossi poulies indoen, zonder iets met ringetjes te doen of iets weg te frezen.
 
Arno said:
als ik mijn std poulies pak van me runner

dan loopt ie aan boven in carter en op vertandingsdeksel... bij jou ook?

inderdaad, dan moet je weg gaan vrezen in je vertandingsdeksel en in je blok zelf. t is niet aan te raden, heb het ook al geprobeerd..
 
is dit nou een vraag, of een conclusie? ik heb in mn sd nrg een set 134 mm poulie's geprobeerd, maar hij sleep gewoon in mn blok. ik weet niet of dit bij de malossi fixed poulie ook zo is, maar lijkt me wel zo logisch dat dat wel zo is.
dat uitfrezen is trouwens echt kut, frees je weg waar ie aanloopt, loopt ie vervolgens weer ergens anders aan. kan je ook niet aanraden om in je vertandingsdeksel te gaan frezen.
 
niet alleen de diameter tussen nieuwe en oude type poulies is het verschil :!

nieuwe type poulies passen gewoon niet zonder grote aanpassingen in het oude type blok (ongelagerde vertanding bedoel ik dus )

oude type poulies van mhr hebben wel grotere diameter (134 ipv 128 )
nieuwe type poulies zijn std al 134 mm (zip sp / nrg mc3 / runner)
 
ja ok, maar de diameter van die dingen is niet hetgeen wat de problemen ervan oplevert. t past allemaal hoor, alleen het lijkt net alsof de 134 mm poulies meer naar achteren in je blok steken, en je dus een deel van je carter + vertandingsdeksel weg moet frezen om het zaakje te laten passen.
 
ja nieuwe type poulies zijn gewoon heel anders dan oude type poulies... ze hebben idd niet alleen grotere diameter, maar ook zijn ze langer/korter... whatever ze passen gewoon niet klaar
 
Arno said:
dus ben je sowieso geneigd over te stappen naar andere vertanding....

lastig

nopz, gaat je niet lukken, gelagerde vertanding past niet in ongelagerd blok. ligt niet aan je vertanding.

wat wil je er eigenlijk precies mee bereiken?
 
Volgens mij past die vertanding niet omdat je 2 diameters vertanding hebt voor Piaggio.
18mm en 17,67mm oid.
De nieuwe types achterpullies passen idd niet, maar is door middel van een ring te draaien op te lossen. Het oude type 134mm wat ik zelf ook gebruik moet gewoon passen. Het enige wat ik toendertijd heb aangepast zijn de verstevigingsribben in het carter aan de achterkant. Daar klapperde de snaar soms tegenaan.
 
Okej dus als ik het goed begrijp kan ik met 134 mm mhr poulies rijden als ik een ring achter de poulies plaats?
Van hoeveel mm dik mol? En als ik die verstevigingsribbels aanpas.

Qua vertanding verhaal weet ik nu
 

mol, goeie oplossing, maar staat de v-snaar dan nog wel in lijn met je vario? op dit idee was ik zelf ook nog niet gekomen ... en heb je dan nog genoeg schroefdraad op je primaire as om je moer overheen te draaien?

en voor arno: ik zou zeggen: probeer zelf eens het een en ander, dan kan je er nog wel eens uit komen!!!
 
De maat van het busje weet ik echt niet. Meestal gewoon een stukje inspannen in de draaibank en draaien tot het past :W
Over het in lijn staan, gewoon passen en meten. Het is ook niet zo dat ik elke dag zoiets doe ofzo. Heb het 2x meegemaakt en voor zover ik weet rijden ze nog steeds. Of het perfect in lijn staat durf ik niet te zeggen, maar het zal er iig heel dicht in de buurt zitten.
 

maar ja... al dat geleuter... wat schiet je er in principe mee op, tov 128 mm??
 
Mol said:
De werking van een overbrenging is in de search te vinden, als je logisch nadenkt kom je er dan vanzelf achter.
Suc6 ermee.

bedoel ik niet, ik bedoel, dat kleine verschil, tussen 128 en 134 mm poulies, maakt toch niks uit, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan