Met GlasVezel werken

psycho

Well-Known Member
Hoi...

Ik zou graag met glasvezel wat kappen willen repareren(kleine dingetjes).

Ook wil ik wat andere dingen gaan doen met glasvezel matten...
Maar hoe of wat ?????

Wie heeft ook met Glasvezel eigen optische tuning gecreeerd en hoe is dat uitgepakt...

Wie heeft er foto's van ???
Booskijkers, spoilers of wat dan ook ???

Niet dat ik t precies wil namaken(eigen fantasie komt voorop) maar ik zou graag eens willen zien hoe anderen het gebruikt hebben....
 
Advertisement - register to remove this

chek deze maar:

knipperlichten van speedfight dicht gemaakt met glasvezel..



Voorlichtdicht%201.jpg


en zo was het resultaat na wat afwerking..


radiatorkap.jpg


pasgeledn ook nog een mail gemaakt voor monosit aerox.... aleen deze is hier la helemaal afgeplamuurd

monozit1.JPG


maar maak nooit te veel hars te gelijk aan.... want het droogt zo...
je kan er gewoon heel veel van maken.. maar ja probeer gewoon het een en ander namate je het vaker heb gedaan lukt het sow!!!

greetz Bart@jbh
 
Zijn er nog meer mensen die dit gedaan hebben???

Want ik zou graag een Spoiler willen hebben op mijn neo's(zelf maken dus en zonder voorbeeld of beginpunt).

En nog wat andere dingetjes die iemand gedaan heeft zou ik ook graag willen zien...
 
Originally posted by psycho
Zijn er nog meer mensen die dit gedaan hebben???

Want ik zou graag een Spoiler willen hebben op mijn neo's(zelf maken dus en zonder voorbeeld of beginpunt).

En nog wat andere dingetjes die iemand gedaan heeft zou ik ook graag willen zien...

kheb ook nog wel ergens foto's staan van herstel van kappen waar scheuren/barsten en gaten in zaten.... ma kweet niet.
of je daar in geintreseerd ben...?
 
Ik heb dat spul van alabastine gebruikt...Ik heb wel een paar tips...:

1. Gebruik goede handschoenen (ik gebruikte wegwerp dingen, maar dat bleef vet erg plakken, niet normaal...)
2. Op ronde gedeeltes moet je geen grote stukken doen, omdat je het dan totaal niet mooi glad kan strijken...
3. Zet thinner klaar (of aceton), anders blijf je nieuwe kwastjes kopen :p)
 
Ik werk relatief vaak met polyester (wel voor totaal andere doeleinden, maar dat maakt niet ui)

Enkele tips:

- Meng niet te veel verharder maar ook niet te weinig. Je kan makkelijk zakken met de verharder tot het meer dan een half uur duurt om te verharden maar ik zou niet minder proberen.

- Het is een thermo actief proces. Wil je het verharden vertragen = werk in een koude ruimte. Wil je het verharden versnellen, werk in een warme ruimte. Je mengsel uitkieperen in een lage maar grote bak helpt ook om het langer goed te houden, dan kan het namelijk z'n warmte aan de omgeving kwijt.

- Plastic en polyester gaan van nature niet erg goed samen. De oplossing is dan OF gebruik maken van epoxyhars (duurder maar plak vreselijk goed op zowat alles). Het alternatief is GOED GROF schuren + kuntstofprimer + ontvetten. Dan is de verbinding tussen plastic en polyester zeer goed.

- Gebruik geen gewoven matten maar gebruik vlies. Die kan je VEEL beter in 3 d vormen duwen. Voor fijn werk kan je vlies ook losscheuren zodat je echt losse vezels hebt. Meng de vezels goed door elkaar bij het aanbrengen zodat je eigenlijk je geknipte stukken niet meer kan herkenen, zo is het VEEL steviger.

- Dikkere lagen drogen sneller dan dunne lagen (thermo actief, remember?)

- Bij het schuren MOET je een stofmasker gebruiken, het stof dat vrijkomt is vreselijk kankerverwekkend bij inademing.

- Gebruik zo weinig mogelijk plamuur omdat dat veel minder krimpvast is. Kans op barsten is veel groter bij gebruik van meer plamuur.

- Hou thinner bij de hand, zolang de hars nog vloeibaar is krijg je het hiermee weg. Een borstel zal ook in thinner niet verharden.

- Vormen vanaf 0 maken is erg moeilijk maar zelf doe ik het regelmatig met zwelschuim. In de polyester speciaalzaak kan je normaal polyurethaan schuim kopen in verschillende soorten. Vooral de hardheid van het eindschuim en de expansiefactor zijn bepalend voor de soort schuim. Pak een shuim dat lekker hard word. Dan maak je een eenvoudige ruwe mal van wat je wil maken in karten, papier, whatever. Die vet je in met een product naar keuze van bakboter tot 'mold release'. Daar spuit je dan het sweschuim in waarna je het bij volledige harding kan verwijdderen. Deze ruwe vorm kan je dan bijschuren en snijden met simpel schuurpapier en een cutter. Dat lamineer je dan met hars + vlies, weer schuren, plamuren en je bent klaar. Laat gerust het schuim in de vorm zitten, weegt toch niks en zorgt ervoor dat je model niet 'hol' klinkt.

Voila

Specifieke vragen zijn altijd welkom.
 
bij dat niet veel plamuur gebruiken, als je daar nou polyester plamuur op smeert dan is dat probleem tog verholpen.
ik ben steeds bezig met dat polyester plamuur werkt wel goed.
maar is alleen voor kleine dingen uiteraard.
zoals gaten dicht smeren en ophangingen maken.
 
Back
Top