Meng verhouding neos

Heb een yamaha neo van 2005 2t
Heb een nieuwe 70cc
Hoeveel olie moet er bij de brandstof heb de olie pomp weg gehaald en zo
Nu is me vraag hoeveel olie op 1 brandstof tank
En hoeveel op 10 liter brandstof
 
Advertisement - register to remove this

lijkt me dat je gewoon 1ltr olie op 50 ltr benz kan mengen , dus op 5 ltr benz / 100ml olie .alleen met inlopen , de eerste 300km een klein beetje meer 125ml op 5 ltr benzine hij heeft dan 1op 45. Gebruik wel goede zelfmengende tweetakt olie , en E5 benz
 
Ik zou het oliesysteem gerepareerd hebben, veel handiger.
Nu moet je altijd met een fles 2-takt olie in je buddy rijden en goed opletten hoeveel liter benzine je bijtankt.
Vervolgens met een maatbekertje voor elke liter benzine 20ml, 2Takt olie bijvoegen en goed schudden zodat de olie zich ook goed mengt.
En dit maatbekertje in een zakje of iets dergelijks opbergen want de film olie die normaliter in het maatbekertje achterblijft, loopt anders onherroepelijk door je buddy.

Niet zo heel handig dus.....
 
Last edited:
Graag gedaan , al heeft Sparky natuurlijk wel een punt , zelf heb ik een Trabant en die moet ik wel zelf mixen , maar is wel even een gedoe met tanken , doe dit al 22 jaar dus ben het nu wel gewend . En altijd op de juiste hoeveelheid benzine letten die je tankt i.v.m smering , wel een belangrijk issue
 
Gelukkig heeft een neos een grote buddy waar je die zo in kan meenemen, Ik doe het zelf ook met mn neos. Ik heb zo een stage6 mengflesje gekocht, heb die ook altijd mee
 
Waarom vind iedereen even een blik werpen naar hoeveel je hebt getankt en even wat olie in een flesje mieteren zo’n hels karwei? Je bent letterlijk 2 minuten bezig met de olie erin gooien en even met je scooter sjoenkelen, zo’n ramp is t nou ook weer niet.

Heb zelf liever mengen, dan weet ik tenminste dat de scooter voldoende olie krijgt.
 
Back
Top