Joris731

New Member
Hallo,

Vespa ET-2 50cc bj. 2002
Ik heb gisteren mijn carburateur schoongemaakt, tijdens het schoonmaken heb ik de ruimte eromheen ook even onder handen genomen. Spruitstuk eraf, waar ik de bijgevoegde membraanbegrenzing heb gevonden. Kan het kwaad om deze eruit te halen? Moet ik nog wat toevoegen hiertussen zodat ik geen valse lucht ga trekken?
Voor de rest is de brommer onbegrensd, uitlaat, vario etc. zal het verwijderen van deze plaat ervoor zorgen dat hij harder trekt of een hogere snelheid behaald?

Als ik er zo over nadenk kan er meer mengsel de cilinder in, waardoor je dus ook meer mengsel kan verbranden.
Moet hierdoor de carburateur ook beter afgesteld worden?

Groet,
Joris
 

Attachments

  • WhatsApp Image 2023-02-15 at 17.30.53.jpeg
    WhatsApp Image 2023-02-15 at 17.30.53.jpeg
    282 KB · Views: 20
Advertisement - register to remove this

Ik heb hem eruit gehaald, de brommer trekt nu een stuk sneller op, vooral op plek waar hij eerst een dipje had.
Heb de bougie ook even bekeken, onderstaande foto.
De sproeier in de carburateur had het cijfertje 78 erop staan, ben vergeten om een foto te maken. Is dat een realistische sproeier-grootte?
 

Attachments

  • 043C1BBE-958A-400F-A6D7-98FA18FBA15C.jpeg
    043C1BBE-958A-400F-A6D7-98FA18FBA15C.jpeg
    70.5 KB · Views: 9
78 lijkt me wel oke.
Dit is nog de oude bougie, de kleur is iets donker maar deze kleur heeft deze bougie waarschijnlijk gekregen met de begrenzer gemonteerd en je hebt waarschijnlijk nog niet veel kilometers gereden zonder deze begrenzer dus de bougie zal nog wel wat lichter worden.
Hou het een beetje in de gaten, mocht na verloop van tijd blijken dat deze grijzig gaat kleuren aan de isolator van de midden elektrode, zou ik een maatje hoger gaan.
 
Back
Top