This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

membraan kleppen ( nu met foto's)

Methew

Fireblade blazer
beste mensen 8)

vanaaf heb ik mijn evo gechecked en ik kwam tot ontdekking dat er kleine stukjes uit de kleppen missen. Aan de ene kant een hoekje en de andere kant het onderste randje. Tijdens het rijden merkte ik dat de gas reactie niet best meer was, het klonk alsof de scoot verzoop en op een gegeven moment pakte de scoot weer op. Zou het aan de kleppen kunnen liggen?

Tevens heb ik nieuwe kleppen nodig. Ik heb gehoord dat ze in verschillende diktes verkrijgbaar zijn. Welke dikte zou het meest geschikt zijn voor 14k toeren?
En tevens is er carbonit en carbon. Wat is hier het verschil tussen?

Grtz
 
Last edited:
Die mambraankleppen zijn dan cker aan vervangeing toe ja, en volgens mij hoorde ik dat je met die carbon kleppen iets betere flow zou hebben wat 200 toeren zou schelen ofzo. Maar het vervangen ervan zou al veel uitmaken.
 
had je eerst metalen kleppen of niet
want het lijkt me sterk dat als je carbon kleppen hebt deze gaten in je zuiger of cilinder kunnen maken aangezien carbon verbrandt in je cilinder
 
Staat toch ook nergens.

Ik rij met 0.30 carbon van Polini, die zijn iig een stuk stugger dan de 0.30 van Malossi. Blijft toch testen, welke het beste werken.
Verschil tussen carbon en carbonit is volgens mij de stugheid van de klep.
Klepjes zoiezo vervangen
 
Er word wel eens getest met diktes in klepjes.

Rudi en Remy hebben er vele tests mee gedaan. Verschillen in de klepjes konden verschillen van minstens 2pk!!! opleveren..
 
Originally posted by D.J
hihi... mja, dat heeft dus duidelijk iets te maken met dat je scoot niet lekker loopt :#
daar was ik al achter jah 8P , vooral als de scoot op toeren moet komen had ik last van verzuipen oid..
Maar weet iemand wat nou precies het verschil tussen carbon en carbonit is? En dunnere plaatjes zijn over het algemeen flexibeler en zouden dus meer toeren aankunnen? Of zit ik nu wat raar te blaten?
 
het verschil van carbon en carbonnit zei Chiel al dat heeft met de hardheid te maken.Het heeft er niet mee te maken hoe dunner hoe meer toeren maar hoe dunner,hoe sneller ze open kunnen maar hoe langzamer ze weer dicht gaan.Hoe dikker hoe langzamer ze open gaan en hoe sneller weer dicht.Bij dit blijft het net als bij rollen gewoon testen wat het fijnste loopt bij jou want dit kan niemand jou vertellen.
 
Ik zie dat jij blauwe polini klepjes hebt, deze zijn zeer dun en gaan dus ook snel kapot (ik heb in korte tijd ook 2 van die setjes versleten)

Nu heb ik de groene polini erin zitten, die zijn wat dikker, maar houden het wel veel langer uit...
 
ik ga morgen naar de dealer dan haal ik ff nieuwe kleppen gewoon carbon denk ik maar en dat wat dikkere, want ze waren voor het monteren van de evo in goede staat. Ok thnx everyone 8)
 
ik heb dus die carboniet kleppen gemonteerd, en vervolgens ben ik verder gegaan met afstellen van de scoot.Echter ontdekte ik dat ik hele kleine sproeiers moest gaan gebruiken op evo 70 tuned icm bica c20. Ik dachtr dat is dus niet goed.
Check ik mijn membraan :! , ontbreekt er weer een stukje van de klep . En dat al na 2 km!! .Een advies voor jullie allen, laat die carboniet zooi liggen, dit is nl zo kapot op een beetje toeren draaiende machine.

Grt
 
misschien een kleine tip....
bij onze test aerox hadden we aan 1 kant van het membraan de ijzerplaatjes waar de kleppe tegenaan komen een heel eind weggehaald, en aan de andere kant niet. Na een hele middag gebankt te hebben, was aan de kant met ijzerenplaatjes de bovenkant helemaal afgesleten, en aan de kant waar ze niet meer zaten waren de kleppen nog goed bruikbaar,
Dus misschien ook voor jouw het proberen waard.

greetz
 
Originally posted by Mitsjiel
Zit er geen braampje ofzo aan je membraan? dat ze daardoor steeds stuk gaan?

Zou je denken? Buitenkant van dat membraan is kunststof, en het is een std membraan.. denk het haast niet. :X Dit gebeurt wel vaker, is gewoon slijtage te noemen hoor.
 
Hier ff een Update voor Areafanatic (maat van me)
Hij is hier nu met de EVO en met de membraam.. en wat ik zag

Hij had dus nieuwe membraamklepjes gehaald en na amper 1 km en kreeg weer een lekkere gasreactie!

Dus ff stoppen en ff scoot uit elkaar halen.
Hieronder het resultaat:




Jongens.. geef ff jullie mening en zeg ff wat voor membraam we het beste kunnen nemen waar dit dus NIET mee gebeurt en waar jullie goede ervaringen mee hebben.
 
je kunt het beste een compleet membraan kopen van malossi of polini , bij een stdandaard membraan met andere plaatjes (vooral Polini) gebeurt dit vaker! en dat met de laatste , daar is gewoon iets niet goed aangedraaid