Meer trekkracht maar geen hoge top

Geriescoot

New Member
Hallo, ik heb een min hor.
Ik wil graag trekkracht verbeteren maar de topsnelheid hoeft niet erg hoog te zijn dus gewoon voor wheelies enzovoort Maar nu las ik ergens dat je dan beter een vario set kan kopen met v snaar vario enzovoort dus wat zeggen jullie? Andere cilinder of vario set

Advertisement - register to remove this

Als je wheelies wil doen wil je zoveel mogelijk koppel. Dat krijg je in principe alleen door een grotere cilinder.
Een vario is er om dat koppel efficiënt op het achterwiel te brengen. Ook belangrijk, maar zolang je huidige vario goed afgesteld is maakt het waarschijnlijk niet zo heel veel verschil.
Ik denk dat je een andere cilinder nodig hebt. Een vario kan je ook proberen maar hoeveel verschil dat maakt ligt aan je afstelling.

Als je wheelies wil doen wil je zoveel mogelijk koppel. Dat krijg je in principe alleen door een grotere cilinder.
Een vario is er om dat koppel efficiënt op het achterwiel te brengen. Ook belangrijk, maar zolang je huidige vario goed afgesteld is maakt het waarschijnlijk niet zo heel veel verschil.
Ik denk dat je een andere cilinder nodig hebt. Een vario kan je ook proberen maar hoeveel verschil dat maakt ligt aan je afstelling
Dan moet ik een laagtoerige cilinder met veel koppel want ik wil het liefst niet allemaal boetes vangen dus welke cilinder is daarvoor het beste?

Back