en toch heb ik een jaar of 5 terug een witte vespa lx 50 4t2v gehad, die liep uiteindelijk een krappe 40, maar trok wel behoorlijk. wat daar toen inzat weet ik niet meer, maar dat liep prima.
laat ik voorop stellen, ik ben niet opzoek naar een racemonster, ik ben gewoon opzoek naar iets meer power, want standaard zit er weinig pit in.
Maar dan loopt ie dus 40, wat te snel is..
Zo kan ik 't ook... Als het geen punt is dat je snor boven de maximale snelheid loopt, kan ik je een hele snelle snor bouwen. Ik ben alleen van mening dat een snorscooter opvoeren naar een hoge topsnelheid een achterlijk idee is en je dan maar gewoon een bromscooter moet kopen.
Als je 'm 25/30 wilt laten lopen
en snel op wilt laten trekken, dat wordt een lastige opgave.
CDI die hoger toerental toestaat + dikkere varioring, en dan de vario opnieuw afstellen (veertjes, rolletjes) lijkt me de beste manier om te behalen wat jij graag wilt.
Ik kan geen andere manier verzinnen hoe je meer koppel uit je blok kunt halen zonder dat ie te snel loopt.
Ja een grotere cilinder...
Je kunt beginnen met strakkere trekveertjes en lichtere rolletjes, misschien dat ie daar wat beter door trekt, maar je blijft tegen die CDI begrenzing aan haken... Als het toerental niet hoger kan, dan gaat de scooter
nooit echt beter trekken want een snor is gewoon op een enorm laag toerental begrenst.
Kortom, je gaat een manier nodig hebben om je toeren te verhogen zonder de topsnelheid te verhogen.