Matteo12

New Member
Beste,
ik heb een nieuwe zuiger en cilinder nodig voor mijn mbk booster spirit fase 1 van 2004 met 1100 km (50cc) geen 70cc, de vorige heb ik kapotgereden omdat ik 2 takt olie was vergeten bij te vullen, nou had ik een vraag, heeft iemand een goede website waar ik een kitje missschien zou kunnen kopen en welke raden jullie aan? hoe moet ik hem inrijden? is dit bij elke zuiger hetzelfde of is dit verschillend van elke zuiger? heeft iemand ook een goede oliemerk? ( motorolie voor 2 takt) er komt ook benzine in mijn luchtfilter is dit normaal?

MVG Matteo
 
Advertisement - register to remove this

als de Cilinder Gietijzer is , neem aan van wel , zou je die kunnen laten Honen op maat van de nieuwe Zuiger .
Inrijden geloof ik niet in , als het spul er op zit , goed warm laten draaien , Stationair, laten afkoelen , weer FF stationair laten draaien , beetje spelen met je gas , FF rustig gaan rijden , spelen met je gas , volledig laten afkoelen , daarna knallen met dat ding .

Ik heb vroeger wedsrijden gereden , Motorcross, op Zaterdag nieuwe Cilinder er op , meestal Uithonen, en op Zondag de wedstrijd .
wat belangrijk is , is goed Smeren , goede Olie gebruiken , dus geen rotzooi van de action etc etc..
 
Benzine in je luchtfilter duid meestal op een te rijk mengsel. Een beetje kan geen kwaad.

Voordat je antwoord kan krijgen moet je eerst even voor jezelf een pakket van eisen samenstellen. Denk hierbij aan snelheid, betrouwbaarheid en natuurlijk prijs. Wat zijn je verwachtingen?

Er zijn vele goede oliemerken. Meestal met vol synthetische olie zit je altijd wel goed.
 
als de Cilinder Gietijzer is , neem aan van wel , zou je die kunnen laten Honen op maat van de nieuwe Zuiger .
Inrijden geloof ik niet in , als het spul er op zit , goed warm laten draaien , Stationair, laten afkoelen , weer FF stationair laten draaien , beetje spelen met je gas , FF rustig gaan rijden , spelen met je gas , volledig laten afkoelen , daarna knallen met dat ding .

Ik heb vroeger wedsrijden gereden , Motorcross, op Zaterdag nieuwe Cilinder er op , meestal Uithonen, en op Zondag de wedstrijd .
wat belangrijk is , is goed Smeren , goede Olie gebruiken , dus geen rotzooi van de action etc etc..
uithonen weet ik niet of ik het zal doen, persoonlijk weet ik niet waar ik het kan doen en denk ik dat ik gewoon een kitje zou kopen zelf,

haha, gewoon knallen xD
nee nee zowizo niet action, gebruikte eerst ook beetje rotzooi en nu wil ik wel iets deftig erin gooien
Post automatically merged:

Benzine in je luchtfilter duid meestal op een te rijk mengsel. Een beetje kan geen kwaad.

Voordat je antwoord kan krijgen moet je eerst even voor jezelf een pakket van eisen samenstellen. Denk hierbij aan snelheid, betrouwbaarheid en natuurlijk prijs. Wat zijn je verwachtingen?

Er zijn vele goede oliemerken. Meestal met vol synthetische olie zit je altijd wel goed.
me hele luchtfilter was doorweekt, hoe kan ik het mengsel aanpassen?,
snelheid maakt niet uit al gaat die maar 45/50 per uur is het goed, niet te snel, betrouwbaarheid een cilinder en zuiger waar ik zeker nog een jaar of anderhalf jaar mee kan rijden, prijs maakt niet uit mag onder de 100 euro of beetje boven maar niet boven de 130 euro,
okej bedankt, weet je ook toevallig goede website om ze te bestellen?
 
als er Olie in het luchtfilter zit , zijn vaak de Membraanplaatjes van je Inlaat het probleem .
Vervang deze eens , advies is Malossi , als deze breken en in de clinder terecht komen , is er meestal geen schade.
Zijn zat goede webwinkels :
Jos Dijkman
Fred Motoren
DDL Tuning
K-Parts
etc etc.
 
motorolie voor 2 takt

Een 2 takt scootermotor maakt geen gebruik van motorolie.
Is 2 takt mengolie en transmissieolie. (zal wel een typefoutje zijn ;))
In vroeger dagen had ik de Castrol (TTS, tegenwoordig bekend als de Power RS) aanbevolen, maar aangezien de prijzen inmiddels bijna zijn verdubbeld kan ik zeggen dat ik met Motul wel tevreden ben, ook een goede olie die alles doet wat het doen moet! (rijdt er zelf al dik 2 jaar mee)

Brandstof in het luchtfilter duidt op een probleem met de vlotter of vlotternaald van de carburateur.
Een ander iets wat dit kan veroorzaken is dat het membraan (en dan met name de plaatjes) het geheel niet meer goed afsluiten waardoor er mengsel terug richting de inlaat gaat.

Te veel aan olie duidt meestal op een defecte oliepomp, de interne afsluitklep blijft dan open staan waardoor de olie vrij spel heeft en gaat lekken, dit valt op het inlaatmembraan. Ook dit kan terugslaan bij een manco in het membraan en komt dan vervolgens in het luchtfilterhuis terecht.
 
Last edited:
als er Olie in het luchtfilter zit , zijn vaak de Membraanplaatjes van je Inlaat het probleem .
Vervang deze eens , advies is Malossi , als deze breken en in de clinder terecht komen , is er meestal geen schade.
Zijn zat goede webwinkels :
Jos Dijkman
Fred Motoren
DDL Tuning
K-Parts
etc etc.
owkej hartstikke bedankt voor de hulp ! :D
Post automatically merged:

Brandstof in het luchtfilter duidt op een probleem met de vlotter of vlotternaald van de carburateur.
Een ander iets wat dit kan veroorzaken is dat het membraan (en dan met name de plaatjes) het geheel niet meer goed afsluiten waardoor er mengsel terug richting de inlaat gaat.

Te veel aan olie duidt meestal op een defecte oliepomp, de interne afsluitklep blijft dan open staan waardoor de olie vrij spel heeft en gaat lekken, dit valt op het inlaatmembraan. Ook dit kan terugslaan bij een manco in het membraan en komt dan vervolgens in het luchtfilterhuis terecht.
zou het ook een oplossing zijn om een nieuwe carburator te kopen?

edit: en bedankt voor het antwoord :D
 
er zijn ook Revisie Sets te koop voor Carburateurs, is goedkoper dan een nieuwe Carburateur ( zeker een Kwaliteit`s Carburateur , geen Imitatie troep).
Carburateur is niet zo maar 1 2 3 versleten.
Wat is je Doelstelling , wat zijn je wensen , als je dat weet , maak je een lijstje , en stel je jou ideale Set Up samen
 
er zijn ook Revisie Sets te koop voor Carburateurs, is goedkoper dan een nieuwe Carburateur ( zeker een Kwaliteit`s Carburateur , geen Imitatie troep).
Carburateur is niet zo maar 1 2 3 versleten.
Wat is je Doelstelling , wat zijn je wensen , als je dat weet , maak je een lijstje , en stel je jou ideale Set Up samen
Ooow is goed bedankt, is het makkelijk ok een carburator te reviseren? Ik weet momenteel niet welke carburator ik heb, momenteel loopt mijn scooter slecht en haperig en wil gewoon dat die goed rijd, weet je enkele goede revisiesetjes?, en bedankt)
 
Back
Top