This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

mbk booster start niet

seppe_hnt

New Member
ik heb net een nieuwe DR70cc cilinder gestoken en sinds dien krijg ik hem niet meer aan de praat.
alles lijkt te werken maar hij lijkt geen benzine te zuigen.
heb al veel nagekeken zoals cabru is schoon en perfect staat,
er staat een nieuw membraan op dus die is ook niet kapot,
alle lijdingen zijn schoon en de vacuum werkt,
hij start als ik benzine recht in het bougie gat giet.
weet iemand mijn probleem?
 
  • Als je een aantal keren gestart hebt, zit er dan wel benzine in de vlotterkamer van de carburateur?
  • Als je het brandstofslangetje bij de carburater los trekt en je doet een startpoging loopt er dan wel benzine uit het slangetje?
  • Keeringen in orde?
 
cilinder zit luchtdicht op het blok? ofwel alles schoongemaakt voor montage? verse pakkingen?
heb je al met sproeiers gespeeld? een 70cc heeft meer dorst dan een 50
 
  • Als je een aantal keren gestart hebt, zit er dan wel benzine in de vlotterkamer van de carburateur?
  • Als je het brandstofslangetje bij de carburater los trekt en je doet een startpoging loopt er dan wel benzine uit het slangetje?
  • Keeringen in orde?
kan moeilijk testen met starten aangezien dat die alleen start met rechtstreekse benzine toevoeg in cilinder, normaal komt er benzine uit ja en keeringeen zijn vervangen aangezien er een nieuwe krukas in zit
Post automatically merged:

cilinder zit luchtdicht op het blok? ofwel alles schoongemaakt voor montage? verse pakkingen?
heb je al met sproeiers gespeeld? een 70cc heeft meer dorst dan een 50
alle pakkingen zijn vernieuwd nieuwe cilinder nieuwe carbu en heb nog niet geprobeert aangezien die gewoon voledig niet wilt starten
 
Als je benzine in je bougiegat doet en dan start hij wel, dan heb je dus vonk en compressie, en die benzine die je zelf toevoegt is het probleem dan.

Dus ergens stagneert je benzine toevoer.
 
Dus ergens stagneert je benzine toevoer.
Juist ja, daarom mijn vragen in mijn post#2 waar ik geen of onduidelijk antwoord op krijg.

kan moeilijk testen met starten aangezien dat die alleen start met rechtstreekse benzine toevoeg in cilinder, normaal komt er benzine uit ja en keeringeen zijn vervangen aangezien er een nieuwe krukas in zit
Met starten bedoel ik niet dat de motor daarna ook daadwerkelijk loopt maar gewoon na een aantal keren de startknop gedrukt te hebben of gekickt te hebben.
Misschien kun je dan alsnog even antwoord geven op de eerste 2 vragen van post#2 want dit is wel belangrijk om te weten.

Wat bedoel je met "normaal komt er benzine uit", neem je dit aan of heb je dit geconstateerd en waar komt dit uit?

ja en keeringeen zijn vervangen aangezien er een nieuwe krukas in zit
Oh????, dat had je ons nog niet vertelt, maar ook nieuwe keerringen kunnen lekken, maar we gaan er even van uit dat ze goedgeplaatst zijn en ze niet lekken.
 

Als ik de benzine toevoer van de carbu haal en begin te kicken druppelt er benzine uit niet van 1 druppeltje maar ook niet dat het echt loopt
Post automatically merged:

Als je benzine in je bougiegat doet en dan start hij wel, dan heb je dus vonk en compressie, en die benzine die je zelf toevoegt is het probleem dan.

Dus ergens stagneert je benzine toevoer.
Ja maar mijn vraag is dan waar, de benzine geraakt tot in de carbu en lijkt verder te kunnen want toen ik net starte me naft in bougie gat en tape over carbu lucht inlaat was de tape helemaal verzopen in naft
Post automatically merged:

Als de Bougie niet nat word :
Spruitstuk ( lek )
membraan (kleppen)
Krukas keerringen.
Vacuumslang bij vacuum Benzine pomp
Welke kleppen zouden goed zijn voor een DR70 heb op dit moment een dmp membraan steken
 
Last edited:
Mmm, maar wanneer jij brandstof bij je bougiegat doet dan start hij wel?

Ja of er zit nog wat restandjes van dat in je carter die je dan ziet.

Of, en daar lijkt het nu dan op. Je mengsel is te arm.
Waarschijnlijk valse lucht en of te kleine sproeier.
 
Hij start en loopt voor een tijdje( 1min max ) en dan valt die stil heb de carter opengedaan ziet er allemaal oke uit zal nu eens proberen met een grotere sproeier
Post automatically merged:

Toevallig een voorstel welke sproeier maat?
 
Kijk de Krukas keerringen eens na .
Bij mij zijn sinds enige weken scooters gebracht met kapotte Krukas keerringen , denk dat het het weer te maken heb waar oude zooi niet tegen kou kan
 
Ja maar mijn vraag is dan waar, de benzine geraakt tot in de carbu en lijkt verder te kunnen want toen ik net starte me naft in bougie gat en tape over carbu lucht inlaat was de tape helemaal verzopen in naft
Lijkt er op dat hij het mengsel terug blaast , kijk je dmp membraam eens na , of de kleppen wel dicht zitten .