This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

maximum snelheid wordt misschien 30 km!

Dat plan van peijs gaat tog niet door want in de telegraaf stond dat de meeste mensen van het Tweede Kamer het er niet mee eens zijn..Duzz ga er maar niet van uit dat het ingevoerd gaat worden
 
10x beter =
45 @ bebouwde kom op de weg
75 @ buiten bebouwde kom op de weg
45 @ buiten bebouwde kom fietspad

zoiets vind ik al veel beter klinken
 
limbo_aerox said:
10x beter =
45 @ bebouwde kom op de weg
75 @ buiten bebouwde kom op de weg
45 @ buiten bebouwde kom fietspad

zoiets vind ik al veel beter klinken
maar ja, dan krijg je toch weer gasten wat volle gas door een bebouwde kom gaan rijden. En met 75 spelende kinderen, wandelende mensen met hond enzo. tegenkomen is geen pretje als je bedenk wat er kan gebeuren.
 
Sinister -D- said:
maar ja, dan krijg je toch weer gasten wat volle gas door een bebouwde kom gaan rijden. En met 75 spelende kinderen, wandelende mensen met hond enzo. tegenkomen is geen pretje als je bedenk wat er kan gebeuren.

en ik ken hélemaal niemand wie zijn scooter langzamer als 75 loopt.....
en die kunnen zich ook gedragen binnen de bebouwde kom.
 
mijn scooter loopt ook 95 maar sjees nooit zo hard door de bebouwde kom!!
nooit! ik denk als je je dan niet kan inhouden dat je dan hard een ongeluk mag hebben. om het afte leren.
 
Leeftijds verhooging heeft minister peijs toch afgewezen, er komt wel een brommer rijbewijs.

Heb ik net gehoord op de radio.
 
die leeftijdsverhoging vind ik nergens op slaan want er zit ook een stuk ervaring in denk ik dan, als je 17 ben zal je echt niet beter kunnen rijden dan dat je 16 bent.

Waarom worden hier wel allerlei andere europese regels opgesteld en zijn we met europese plannen lekker haantje de voorste met die eikel van een balkellende terwijl de grote EU landen zich er toch niet aan houden maar als het om scooters gaat nee dan hebben we weer apart regels
 
Nee maar hopelijk wel wat minder koter-achtig gedrag. Eigenlijk zou voor de veiligheid de leeftijd omhoog moeten naar 21 voor 45km/h en 15-20 jarigen alleen op een snor
 
Aidix said:
Beter starten we een soort scooter-IRA groep die ongewenste politici uit de weg ruimt en fietspaden opblaast. Dan stoppen we net zo lang anti-tank mijnen onder populaire schoolgaande kindertjes totdat we ons zin krijgen.
hms, dat gaat nergens over, dus, als jou brommer 10 km per uur zachter mag, ga je proberen kindertjes te doden, wat overigens niet gaat lukken, want die anti tank mijnen, daar moet veel meer gewicht op komen, dan een kindje @ fiets met boekentas
 
Aidix said:
Gaaf, dus 2x met je Leo op de bank en op de fiets maar weer

jup, is zeker leuk in de zomer met die razia's......
denk dat ik maar weer die theorie boeken ga aanschaffen
 
DEN HAAG - Jongeren vanaf 16 jaar kunnen ook straks op de brommer stappen. Minister Peijs van Verkeer heeft de verhoging van de brommerleeftijd naar 17 jaar uit haar 'Actieplan Jonge Bromfietsers' geschrapt. Dat heeft het ministerie van Verkeer dinsdag bevestigd.

<knip>

In het NOS radiojournaal heeft de bewindsvrouw dinsdag gezegd hiervan af te zien (edit: van de leeftijdsverhoging). In plaats daarvan krijgen de jonge brommerrijders te maken met een puntenrijbewijs, dat na twee verkeersovertredingen wordt ingetrokken.

Met de lessen voor dat rijbewijs kunnen de aspirantbromfietsers op hun zestiende jaar beginnen. In de praktijk zal dat volgens het ministerie betekenen dat jongeren zestien en half zullen zijn, wanneer ze daadwerkelijk met de brommer de weg op mogen.

bron: nu.nl
 
was ik ook nog op tv op RTL 4?? op die tetsuya harada. Is echt al heel lang geleden opgenomen. Inmiddels alweer een andere brommer. Maar inderdaad: 30 km per uur wordt echt niet ingevoerd hoor. En die peijs is echt vrouw die je liever niet tegen komt, als je je stem wilt sparen
 
Naja ze ziet van die 17 jaar regel af!
En dat puntenrijbewijs slaat natuurlijk ook weer is nergens op :| Dom mens is die Peijs

Maar ik heb nog helemaal nix van dat 30km/h gehoord hoor :?
 
mocht er een grote demonstratie komen tegen deze maatregel ben ik zeker van de partij !
te erg gewoon

misschien een massale scootermeeting daaro in den haag waar al die ministers enz werken
 
<knip>

In de praktijk zal dat volgens het ministerie betekenen dat jongeren zestien en half zullen zijn, wanneer ze daadwerkelijk met de brommer de weg op mogen.

bron: nu.nl[/QUOTE]
dus je doet er een half jaar over om dat rijbewijs te halen!!?!!
 
Waarschijnlijk moet/kan je lessen nemen voor het praktijk examen, net als bij autorijbewijs. Denk dat het zo bedoeld wordt.

De 1 heeft bijv 5 lessen nodig en de ander misschien 15.. En dan kan je er lang overdoen maar je kan er ook zo klaar mee zijn