max temp C4 kunstofkooi lagers

Wout@Phantom

.:'legaly insane':.
Huuj,

Ik ga binnekort C4 lagers (kunstofkooi) op mijn krukas zetten, maar ik vroeg me af hoe heet de lagers mogen worden (zonder dat het kunstof smelt natuurlijk). Ze worden er waarschijnlijk op geperst, maar ik zou wel graag willen weten hoe warm die dingen nou mogen worden (ik wilde ze in kokend water leggen voor het monteren).
(in de search kon ik er niks over vinden)

mvg,

Ewoud
 
Advertisement - register to remove this

Wout@Phantom said:
Huuj,

Ik ga binnekort C4 lagers (kunstofkooi) op mijn krukas zetten, maar ik vroeg me af hoe heet de lagers mogen worden (zonder dat het kunstof smelt natuurlijk). Ze worden er waarschijnlijk op geperst, maar ik zou wel graag willen weten hoe warm die dingen nou mogen worden (ik wilde ze in kokend water leggen voor het monteren).
(in de search kon ik er niks over vinden)

mvg,

Ewoud

lijkt me ook geen handig id in water,..beste is gewoon verwarmen maar dat gaat moeilijk met kunstof.

en volgens mij moeten ze minstens de 80 graden aankunnen.
 
Plastic smelt snel, zet er 3 tellen een vlam op en het is gebeurt, kokend water zal ook niet echt goed zijn denk ik. Ook niet voor het lager zelf. Verder kan je met de search genoeg vinden zoals al eerder is gezegd.
 
@Speed*BasZ, thnx

Maar wat is dan het beste? (Ik kan ze op beide manieren monteren)

De een zegt dat de lagers verwarmen en de krukas in de vriezer leggen het beste is. (Gister ff een aantal topics doorgelezen waar het afgeraden werd, doordat er mogelijk condens bij de lagers kan komen).
De ander zegt dat persen het beste is, wat is hier het nadeel van? Dat er onnodige zijdelingse spanningen op het lager komen te staan?

(btw. ik heb niks kunnen vinden in de search hoe heet de lagers mogen worden "met monteren dan")
 
Ik persoonlijk monteerde altijd eerst de lagers in het carter en plaatste daar de krukas in.
Met het verwarmen van een lager/carter maak je hele grote temperatuurverschillen. Van 20 graden naar 80 om maar een voorbeeld te geven. Als je je as in de vriezer gooit is hij na een dag misschien -5 ofzo. Dat verschil vind ik te verwaarlozen en als je dan je blok ook nogeens niet gelijk gaat starten kunnen je lagers/krukas ook nogeens stuk gaan door het vocht wat erin zit.
Anderen hebben weer de ervaring dat de lagers eerst op de as doen de perfecte manier is. Dus je zult toch je eigen manier moeten vinden/gebruiken.
Ivm de temperaturen kan je denk ik weinig vinden idd, ik deed het altijd op gevoel. Iedereen heeft er zo zijn eigen truukjes voor.
 
@mol, ik zal het eerst op jouw manier proberen. Heb het al een x gedaan bij iemand anders met een paar vriende en dat ging ook redelijk goed :X.
Eerst ff wachte totdat de postbode voor m'n deur staat met een pakketje van xsh in z'n hande :W

iig bedankt voor alle reacties
 
Dat is wel een slim idee ja, maar tot welke temp moet ik ze dan verwarmen (80 graden zoals Basz al zei...)? Ik probeer het eerst op Mol zijn manier, als dat niet goed gaat (wat waarschijnlijk wel goed zal gaan) kan ik dat nog altijd proberen...
 
Back
Top