This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

max temp? aluminium cillinder bij hoeveel toeren wegtrekken,,,

beta ark bruut!

Poging na de 20+pktjus
Ik heb vandaag weer eens mijn cillinder gestart,,(mhr team full getuned)(mina)
(zonder temp/toeren teller) die komt morgen binnen ,

Maar wat ik nu merk mijn scooter maakt heel veel toeren voordat ik pas kan wegtrekken en ik ben nogal bang voor mijn cillinder dat die warm loopt maar,,,

Mijn vragen waren,,

-Bij hoeveel toeren moet je koppling aanslaan of als ik het verkeerd zeg bij hoeveel toeren moet je scooter aanslaan of wegrijden,,,,

Mijn 2de vraag was(heb de search kon niks nuttigs vinden)
-Bij hoeveel graden temp moet je je scooter uitzetten om schade te voorkomen???(aluminium cillinder he)

is het een AC of een LC scooter ?

mijne vertrekt bij 7500k met een malossi delta clutch met zwarte malossi trekveertjes @ hardste stand .. vin dit zelf wat weinig maarja hoger kan dus niet ..

Marcel said:
koppeling bij een snelle cil meestal @ 7,500 toeren ofzo?

als je temp over de 65 graden gaat meot je toch wel beetje gaan oppassen

60/65 graden is zon beetje de ideale tempratuur om te rijden... bij 90 zou k toch wel voorzichtig worden...

hier heb ik nu heel veel aan want ,

Ik ben gewend met een scooter een beetje gas is weg maar nu met mijn Overrang en Mhr Team cillinder maakt die eerst veel toeren en na veel toeren pakt die hem in1x (scooter is nog niet afgestelt he)(mhr delta zwarte trekveren en rode drukveer en koppling lichte gemaakt,)(3.6gram rollen)

Ik heb nu een orginele beta radiateur en een kleine runner radiateur op mijn scooter zitten moet tog genoeg koelen?

Maar nu word het w8ten op mijn temp/toeren teller,,,zal maandag of dinsdag binnen komen..

Als iemand nog info heeft over hoeveel toeren je scooter ongeveer stationeer moet draaien ofzo moet het maar zeggen ik kan alle info gebruiken,,

!alvast bedank iedereen! (p.s wat word er bedoelt met een full getunede brute cillinder loopt het best op 14.500toeren?)

BojT said:
toeren afstemmen op uitlaat

nog een vraagje tussen door van mijn kant. kan een cilinder warmlopen @ 68 graden ?

@ te weinig smering/te kleine slotspeling/verkeerde zuiger/tapeindes te vast gedraaid oid, zou dat best wel eens kunnen...

wat is DE beste/veiligste temp om door te knallen met je alu cilinder (bv tuned evo/speed oid)

Bij X aantal graden moet je hem uitzetten en onder X aantal graden mag je nog niet doorknallen.

Dat is wat ik wil weten

ik trek em altijd open rond de 45 graden en dan loopt ie op tot de 55-60 graden en dat blijft ie ook.

als ie dan in temp gaat oplopen dan Lees: 15-20 graden verschil oid dan doe ik hem uit. dan zit er ws wat gruwelijk fout

ook nog een puntje: waar meet je dit, onder de bougie of gewoon het koelwater. onder de bougie meet hij een andere waarde die veel warmer zal zijn dan je koelwater. wat daarvan de excacte cijfers zijn kan ik je helaas niet geven omdat ik dit zelf nooit getest hebt

Last edited: