Mat-zwarte Aerox

G

Gearox_911

Guest
Hey

Zoals je al in de topic titel kan lezen ben ik van plan om me scooter matzwart te spuiten. (zelf met spuitbus)

Nu vraag ik me af hoe dat gaat met matte lak. Kun je daar evengoed blanke lak overheen doen?

Wat lijkt julie beste oplossing om die toch een berschermlaag te geven?


En heeft er mischien ook iemand een foto van een matzwarte aerox?




Bvd, Gearox!!:)
 
Advertisement - register to remove this

Je moet er geen blanke lak op doen want dan is het geen mat zwart meer gewoon zo spuiten heb ik ook gedaan met me SR gaat prima en blijft goed zitten als je alles goed schuurt en onvet enzo

heb geen foto van een Aerox wel van me SR
 
er moet dus wel degelijk blanke lak over.
enkel matte blanke lak.

Moet niks? :rolleyes:

Ik gebruikte spuitbussen van Motip, prima kwaliteit.

Gewoon goed opschuren, grondlaagje aanbrengen en dan de hoofdlaag.

Resultaat zonder blanke lak:

2r6k58o.jpg


 
Last edited by a moderator:
Moet niks? :rolleyes:

Ik gebruikte spuitbussen van Motip, prima kwaliteit.

Gewoon goed opschuren, grondlaagje aanbrengen en dan de hoofdlaag.

Resultaat zonder blanke lak:

2r6k58o.jpg



moet idd niet, tenzij je slim nadenkt.
ik betwijfel het als jouw scooter dan ook het echte straatvuil heeft gevoeld.
blanke lak erover is slimmer.
 
Last edited by a moderator:
Ziet er mooi uit dat matzwart :)

Waar het mij grotendeels omgaat is:
Ik rijd een dikke 250 kilometer per week met die scooter. Het moet dus ook een beetje weer bestendig zijn.

En dat het met blanke lak weer een blankend effect gaat geven hoor ik bijna altijd. Als iemand dus echt iets weet over welke lak daar voor geschikt is hoor ik het graag.

Gr.

Thnx @ inimoek.
 
je hebt ook een matte blanke lak.. zoals ze het bij de spuiterij opbrengen is het eerst kleur, daarna een matte blanke lak. Die ze zelf zo mat kunnen maken als ze willen.
 
Mja zoals ik al zei, alles wordt met de spuitbus gespoten. Dus het moet wel realistisch zijn voor mij :)
 
Blanke lak zal het altijd een iets andere look geven dan alleen mat-zwart, maar het blijft een vrijwel dof geheel.

Het staat gewoon op de spuitbus, zijdeglans of gewoon mat. Koop hetzelfde merk als waar je mat-zwart van wil kopen.

Desnoods van beide 1 bus en spuit je 1 kap als proef.
 
Ga maar naar proffesionele spuiter.

Het is ook 1 keer bij "De grote beurt" geweest.
Dat was op een pick up, daar legde ze het ook uit dat er een matte blanke lak laag eroverheen werd gedaan om het matte te behouden maar de lak wel te beschermen.

Oi
 
Ga maar naar proffesionele spuiter.

Het is ook 1 keer bij "De grote beurt" geweest.
Dat was op een pick up, daar legde ze het ook uit dat er een matte blanke lak laag eroverheen werd gedaan om het matte te behouden maar de lak wel te beschermen.

Oi

haha daar had ik t dus ook vandaan..
 
Back
Top