malossi top snelheid

terrortok

New Member
goede dag allen

ik zit met het volgende
ik heb een nieuw blok voor mijn project scooter gebouwd een benelli 49x met een minarelli horizontaal blok van een aerox de setup is als volgt

malossi cilinderkit 70cc type weet ik zo niet deze code staat er op de doos 31 8284 gruppo term base 47 h20 ghi
17.5 dellorto sproeier 80 foto bogie staat onderaan
malossi membraam
overrange malossi mhr met bij passende variateur
koppeling malossi fly + wingbell 107mm rode druk veer witte trekveertjes
vertanding 13/44 malossi andere set origineel
uitlaat Yasuni-R
onsteking en cdi origineel van een aerox

naar alles gemonteerd te hebben en aardig wat rondjes rustig gereden te hebben wat meer gas gegeven
het blokje loopt heel mooi stottert niet komt mooi op in toeren en trekt zonder dips door
bocht door gas geven en trekt in een keer weer door naar de top van 64 beetje laag
tip gekregen om een andere vertanding te halen op advies van jos dijkman een malossi 13/44 en in geperst
trekkracht is iets minder maar trekt nog lekker door en de top is nu 74
had wel gehoopt op 85 90 eigenlijk
ik ben een aardige keerl van 135 kilo maar leek mij een beetje lage top snelheid
was mijn verwachting te hoog en is dit wat het is met deze cilinder of zien jullie iets wat anders kan
ik hoog graag og iemand wat tips heeft voor me
GR danny

20230419_143659.jpg
dit is de kleur van de bogie

op de variateur met stift gekeken hoe hoog de belt komt


dit is met 6g rollen
20230419_140740.jpg

en dit met 7g rollen niet te lang door gereden maar je ziet je lijn
20230419_143308.jpg
 
Advertisement - register to remove this

Zou een witte drukveer nemen en rollen 4,1 á 4,5gram. Een Yasuni R heeft ook een begrenzing in de demper. Topsnelheid zou zeker wel 90 moeten zijn.
ik heb de uitlaat van marktplaats en heb eerst de demperwol vervangen en er zat inderdaad iets in het kooitje in het midden dit heb ik er uit gehaald want het rammelde die is er nu uit als dat de begrenzer was verder zag ik niks, ik ben aardig nieuw in de scooter wereld temiste het hard laten lopen deel. als ik zo denk verbeter me als ik het verkeerd heb een witte veer is iets minder strak als een rode dan kunnen er lichtere rolletjes in wat de toeren omhoog brengt wat te top snelheid zal verbeteren ?
 
Laat eerst eens een Foto van de Cilinder zien ... is het Aluminium ? is het Gietijzer ?
Als het gietijzer is , heb je geen Reet aan je Overrange Vario etc .
Is het een Hoogtoerig Aluminium ? dan komt er heel wat bij kijken , oa : De uitlaat die geschikt is.
 
Laat eerst eens een Foto van de Cilinder zien ... is het Aluminium ? is het Gietijzer ?
Als het gietijzer is , heb je geen Reet aan je Overrange Vario etc .
Is het een Hoogtoerig Aluminium ? dan komt er heel wat bij kijken , oa : De uitlaat die geschikt is.
het is een gietijzeren cilinder met alu kop
en geen reet hebben aan de overrange weet ik niet
zo als ik al zei ben ik redelijk nieuw in dit en vroeger altijd malossi willen hebben
en had nu de kans om het te doen dus why not de overrange er in en iets hebben waar je als je wil nog een dikke upgrade op kan gooien lijkt mij nooit verkeerd zelfde is er met de krukas gedaan die is nu ook overkill maar wie weet wat er nog komen gaat ;)
 
het is een gietijzeren cilinder met alu kop
en geen reet hebben aan de overrange weet ik niet
zo als ik al zei ben ik redelijk nieuw in dit en vroeger altijd malossi willen hebben
en had nu de kans om het te doen dus why not de overrange er in en iets hebben waar je als je wil nog een dikke upgrade op kan gooien lijkt mij nooit verkeerd zelfde is er met de krukas gedaan die is nu ook overkill maar wie weet wat er nog komen gaat ;)
Overrange en dan samen met de 13/44 vertanding is pas nuttig wanneer je een snelle cilinder hebt. Je cilinder nu die heeft simpelweg te weinig vermogen om de overrange en vertanding goed tot hun recht te laten komen.

Zou dus je originele vertanding en overbrenging erin zetten, en dan als je de dikke upgrade gaat monteren pas uit de kast trekken en monteren. Want dit heeft niks met overkill te maken als het je juist langzamer maakt.....
 
Back
Top