Malossi MHR Team 50cc

xplained

Well-Known Member
Ik heb mijn malossi mhr team 50 cilinder kapot gereden (Kras in cilinder).
De volgende dingen kwamen voor:

-1e piston (malossi) : gat in bovenkant van piston
-2e piston : aangepaste meteor, heel erg dom achteraf gezien maar om
bepaalde redenen erin gestoken, resultaat was lichte krassen
in cilinder maar met een product eruit gekregen
-3e piston (malossi): soort van metaalbrokjes die aan de bovenkant van de
piston hangden

(Bij de 1e piston zat er een lange bougie en bij de 2e&3e een korte)

Nu is mijn vraag wat de oorzaak hier van kan zijn? :?
Ik ga binnenkort dezelfde cilinder nieuw monteren dus ik wil zeker niet hetzelfde tegenkomen! Is namelijk iets te duur :(
Is het ook zoo een groot nadeel om een mhr team te gebruiken voor straatgebruik ? Hoe zou je hem moeten gebruiken?
Wat doe ik het best als ik ermee begin te rijden,
dus hoe rij je hem het best in of rodeer je hem zodat hij lang meegaat en je het optimale vermogen eruit kan halen?
Ik heb ook al gehoord dat je hem niet echt hoeft te roderen..
Wat moet ik allemaal aanpassen om er goed en lang mee te kunnen rijden?
Sorry als ik wat domme vragen stel maar ik heb eens een goede uitleg nodig want het is niet zo leuk om zo'n cilinder kapot te rijden!
Alvast bedankt!
Mvg

-xplained
 
Advertisement - register to remove this

wat zijn de rest van je spullen om deze cilinder heen?

denk aan :

- ontseking
- Carb
- Uitlaat
- Menbraan
- Krukas


en wat ik ook raar vind dat je de ene keer met een korte schagt bougie rijd en daarna met een lange.
 
-Ori membraan
-Ori ontsteking (kan het liggen aan problemen met de spanningsregelaar want die doet ook som heel raar, kheb eens gehad dat wanneer ik volle gas geefde hij hetzelfde draaide als op ralentie en als ik prutste aan de draadjes van de kabel aan de spanningsregelaar hij terug normaal deed.. dit was al na ze aan te sluiten op een betere massa :? )
- dell’ortho 19mm carburator
- doppler krukas
-Metrakit sp uitlaat

De bougie was bij de lange helemaal beschadigt en bij de korte was er bijna niets te zien.
Zou het kunnen door hem verkeerd te roderen of in te rijden,
ik dacht van niet en zo overdreven slecht heb ik ook niet gerodeert terwijl het zelf helemaal niet moet dacht ik?
Hoelang zou je de levensduur ongeveer schatten in km als je hem zou gebruiken voor dagelijks straatgebruik ?
Hoe kun je de levensduur van de cilinder optimaal stimuleren, dus van onderhoud waar je veel belang aan moet hechten?
Sorry voor onduidelijkheden of domme vragen!
Bedankt!

-xplained
 
ik snap echt niet wat jij met zo'n cilinder doet hoor..

je snapt er echt niks van , dus logisch dat de boel kapot loopt..

de spanningsregelaar heeft overigens niks met het lopen van de scooter te maken.

je moet iig je blok uit elkaar halen , aangezien er sowieso stukjes zuiger etc. nog in het blok zitten ,dit zal ook de reden zijn waarom de boel steeds kapot loopt.

in 1 woord zonde , dit had niet gehoeven als je de scooter had LATEN klaarmaken en ook een normale cilinder had gekozen..
 
ik snap echt niet wat jij met zo'n cilinder doet hoor..

je snapt er echt niks van , dus logisch dat de boel kapot loopt..

de spanningsregelaar heeft overigens niks met het lopen van de scooter te maken.

je moet iig je blok uit elkaar halen , aangezien er sowieso stukjes zuiger etc. nog in het blok zitten ,dit zal ook de reden zijn waarom de boel steeds kapot loopt.

in 1 woord zonde , dit had niet gehoeven als je de scooter had LATEN klaarmaken en ook een normale cilinder had gekozen..

Wat is er niet normaal aan een malossi cilinder ?
Bij een derbi, of toch bij het model die ik heb (Derbi sm 2000), is me gezegt geweest dat de ruimtes niet met elkaar in verbinding staan dus opendoen om naar stukjes zuiger te gaan kijken zal volgens mij al niet moeten.. is me toch gezegt geweest door iemand die er dagelijks mee bezig is! Ofwel heb ik dit verkeerd verstaan, je mag altijd het tegendeel bewijzen. Sorry als ik domme vragen stel maar hou me meer bezig met mijn andere moto's: KTM250sx en Honda Cr125 die zijn tenminste veeel moeilijker stuk te krijgen
:winner: ..zucht!
En no offence maar als je niet snapt wat ik ermee doe kun je ook niet weten wat ik er van snap! 8P
Toch bedankt voor de reactie!
Mvg

-xplained
 
ik geloof dat Melf ook dagelijks met die meuk bezig is vriend :)

en wat die zegt klopt gewoon
beter doe je die cilinder weg en ga je een normale straat cilinder kopen..
dit is geen dagelijkse 50cc cilinder ofzo :)
dit jankt echt wel toeren ..
en dient daarbij natuurlijk ook goed afgesteld te worden..

dat je met korte en lange bougie rijd geeft denk ik al aan hoeveel kennis je hebt van de cilinder :)
sorry voor offence maar neem het op als een praatje dat jou misschien geld gaat besparen ;) als je beetje verstandig bent
 
ik geloof dat Melf ook dagelijks met die meuk bezig is vriend :)

en wat die zegt klopt gewoon
beter doe je die cilinder weg en ga je een normale straat cilinder kopen..
dit is geen dagelijkse 50cc cilinder ofzo :)
dit jankt echt wel toeren ..
en dient daarbij natuurlijk ook goed afgesteld te worden..

dat je met korte en lange bougie rijd geeft denk ik al aan hoeveel kennis je hebt van de cilinder :)
sorry voor offence maar neem het op als een praatje dat jou misschien geld gaat besparen ;) als je beetje verstandig bent

Ik weet dat je met korte bougie moet rijden maar ik had hem zo gekocht en ging er van uit dat er een korte in zat en dit was blijkbaar niet zo!
Welke cilinder raad je me dan aan?
Bedankt!

-xplained
 
derbi is normaal gesproken juist met lange schacht..

verder is het zo dat je carter waar je krukas en lagers in lopen RECHTSTREEKS in verbinding staan met je zuiger en cilinder etc..

dus de kans is zeer zeker groot dat daar nog rommel in zit , mijn ervaring si dat die rommel eruit halen goedkoper is dan elke keer je cilinder stuk laten lopen , wat op den duur natuurlijk ook slecht is voor de rest van de onderdelen.

verder is mijn ervaring dat Derbi's weinig problemen hebben als alles goed in elkaar zit , ik heb ook een crosser , net ding maar die gaat toch echt wel wat makkelijker stuk en heeft veel meer onderhoudt nodig dan zo'n brommertje..
 
Ben je dit zeker van de carter die rechtstreeks in verbinding staat, ik twijfel zeker niet aan u kennis maar ze zeiden van de garage dat dit normaal makkelijk te reinigen is omdat dit een kleine ruimte apart is..
Ik heb gebelt naar de garage en ik ga voor een dr cilinder (snelle 50) gaan aangezien ik mijn brommer toch dagelijks zou gebruiken en een malossi hier niet echt voor geschikt is.
Kan mij iemand iets zeggen over het vermogen en de levensduur van deze dr en je eventuele ervaringen? :)
Is er veel verschil als met een standaard qua vermogen?
Merci!
 
ik weet dit heel zeker , ik werk al jaren in de bromfietsen , de eerste derbi's heb ik ook meegemaakt , dat was in '96 iig al...

zo lang zit ik er dus al middenin ..

en ik heb dus ook zeer vaak een derbi blok klaargemaakt , sneller gemaakt etc.

blokken uit elkaar , ook door bijv. een vastloper , waardoor het carter dus vol met rommel zit , dan moet je echt wel even je blok uit elkaar halen , schoonmaken en nieuwe lagers en keerringen erin (daar gaat het namelijk ook tussen zitten)

uitspoelen is 9 van de 10 keer al gedoemd om te mislukken , dat komt dus mede door de lagers , die spoel je niet door namelijk.. maar ook het carter met krukas erin doorspoelen valt niet mee.

het carter loopt 100% gegarandeert rechtstreeks door naar je cilinder.

ik zou geen dr50 nemen , deze zal niks beter lopen dan een std cilinder , ik zou zelf ook gewoon of een std cilinder erop zetten ,std Mahle nicasil en Mahle zuiger , wat wil je nog meer , zeer goeie kwaliteit en loopt ook nog perfect.

je kunt er ook gewoon een simpele 70cc op zetten , dan trekt ie leuk en wil ook nog wat sneller lopen.
 
Mijn ervaringen met dr50 zijn zeer goed. Die cilinders gaan mits goed ingereden 15.000 tot 20.000km mee zeggen ze !!
ik zou gewoon voor de dr50 gaan die is ook nog eens veel goedkoper dan een standaard cilinder. En het verschil met standaard en dr is gewoon dat dr iets harder optrekt en ietsjes op de top doet!
later
 
Mijn ervaringen met dr50 zijn zeer goed. Die cilinders gaan mits goed ingereden 15.000 tot 20.000km mee zeggen ze !!
ik zou gewoon voor de dr50 gaan die is ook nog eens veel goedkoper dan een standaard cilinder. En het verschil met standaard en dr is gewoon dat dr iets harder optrekt en ietsjes op de top doet!
late
r

voor je gevoel waarschijnlijk :)
want deze cilinders zijn niets beter dan origineel
 
Mijn ervaringen met dr50 zijn zeer goed. Die cilinders gaan mits goed ingereden 15.000 tot 20.000km mee zeggen ze !!
ik zou gewoon voor de dr50 gaan die is ook nog eens veel goedkoper dan een standaard cilinder. En het verschil met standaard en dr is gewoon dat dr iets harder optrekt en ietsjes op de top doet!
later

dat verschil is gewoon miereneukerig klein , als je een std cilinder goed afsteld loopt het net zo , en die gaan nog wel langer mee als het moet..

en verder heeft inrijden niks met de levensduur van de cilinder te maken..

en dat "zeggen ze" moet je mee ophouden , dat van horen en zeggen slaat nergens op , ik hoor ook zo veel .....

en heb je dit zelf al een een Derbi getest?
 
Conclusie, het was een cilinder die niet geschikt was voor straatgebruik.

Nog een klein vraagje,
wat presteerd een malossi mhr team uitlaat op een dr cilinder?
Iemand ervaring met top/optrekken ?
Alvast heel erg bedankt.

-xplained
 
Conclusie, het was een cilinder die niet geschikt was voor straatgebruik.

Nog een klein vraagje,
wat presteerd een malossi mhr team uitlaat op een dr cilinder?
Iemand ervaring met top/optrekken ?
Alvast heel erg bedankt.

-xplained

weet je op hoeveel toeren een team pijp leuk draait ?
en hoeveel een DR draait ? ;)

gok dat er wel wat 1000e toeren verschil in zit
 
Back
Top