Malossi mhr bigbore 86cc Metrakit 44mm slag 90mm drijfstang

Thijs S.

Active Member
Ik heb dus bij mijn brommerspeciaalzaak in de buurt een Malossi mhr bigbore 86cc kunnen bemachtigen voor een hele leuke prijs, nu is het probleem dus ik heb nog geen krukas. Nu heb ik 2 opties, de speciaalzaak heeft niet de juiste krukas liggen maar wel een metrakit krukas met dus een 5mm langere drijfstang. Deze krukas zou ik ook waarschijnlijk voor een hele leuke prijs kunnen krijgen dus dit zou wel een voorkeur zijn. Mijn idee is dus om een plaatje te maken van 5mm dik die precies overeen komt met de poorten van de cillinder zodat de zuiger wel gewoon bovenin komt. ik heb gelezen dat de squish 0,8 mm moet zijn dus dan kan ik dat nog fine tunen met de pakkingen die bij de cillinder zijn gekomen.
De 2e optie is wel prijziger maar ook mogenlijk als wat ik net gezegd heb echt een kut idee is is deze krukas van scooter-Attack https://www.scooter-attack.com/en/p...piaggio-gilera-aprilia-derbi-vespa-50cc-30577 dit zou wel een beetje vervelend zijn ivm dat ik dan vast zit aan de stage6 overrange en dat die achterpoelie vrij duur is.
 
Advertisement - register to remove this

Neem aan dat de Zuiger pen 13 mm is ,, dus opletten dat je de juiste Krukas bestel ... oa : juiste lengte Drijfstang, en juiste maat naaldlager
 
Neem aan dat de Zuiger pen 13 mm is ,, dus opletten dat je de juiste Krukas bestel ... oa : juiste lengte Drijfstang, en juiste maat naaldlager
Ze hebben die metrakit krukas voor Piaggio nog liggen als ze hem nieuw moeten bestellen betaal ik gwn de zelfde prijs als bij k parts.

Bij de krukas klopt alles gewoon behalve de drijfstang die is 5mm langer zou ik hier een ophoog plaatje voor kunnen hebruiken?
 
Ze hebben die metrakit krukas voor Piaggio nog liggen als ze hem nieuw moeten bestellen betaal ik gwn de zelfde prijs als bij k parts.

Bij de krukas klopt alles gewoon behalve de drijfstang die is 5mm langer zou ik hier een ophoog plaatje voor kunnen hebruiken?
Kan dit?
 
Back
Top