*Malossi Fs32 voorvork op aerox

hoogeweegen

stinoforrace
he ik had een vraagje ik ben bezig me mijn aerox project maar weet iemand wat je aan je aerox moet aanpasse of aan de mallossi vork om hem passend op je aerox te maken zou hier grrag wat informatie over willen alvast bedankt

Advertisement - register to remove this

voor zover ik weet moet de vork zoiezo ingekort worden, de bovenkant gedraaid worden naar het voorbeeld van een standaard vork en het geheel afgedraaid omdat hij anders te dik is.
pak je standaard vork erbij en check de verschillen ;)

succes!

Wallie said:
Je kan ook alleen de poten pakken en dan je rox T-stuk laten uitdraaien?
zo heeft wim het ook gedaan,
imo is het T stuk van een malossi net evengoed als een t stu kvan een STD scooter. Maar als het evenveel weegt? geen idee. :)

Problemen zoals 15mm wielas en remklauw ophaningen zijn de grootste problemen niet maar moet je wel rekening mee houden..

Want dan moet er wel het een en ander op maat gemaakt worden..

En dan zit je met het probleem dat je voorwiel as voor de voorpoot zit ipv achter de voorpoot zoals bij Aerox..

Dus de voorpoten moeten onder een andere hoek geplaatst worden..

Dus je kan dat oplossen met een T-stuk zoeken met de juiste hoek..
Als je die hebt (gevonden) moeten de gaten 32mm zijn (gemaakt worden)
En als hij niet past moet hij pas gemaakt worden..

Of je kan een kroonplaat/T-stuk laten berekenen/tekenen/frezen..
En op de orginele balhoofdpen bevestigen..

Als je intresse hebt kan ik evt wel wat berekenen/tekenen enz..
Maja dan ben je netzo veel geld kwijt als de aanschaf van een 2de handse..
Ik heb evt wel F32s poten voor je.. en lijkt mij wel een leuke uitdaging ;)

Kan makkelijk.. Gewoon de orginele stuurpen uit je orginele voorvork overzetten op de malossi vork en hij past. Ik heb zelfs foto`s van iemand uit portugal, die heeft een f32 onder zijn rally ac zitten. Alleen heb je wel andere lagers van je wiel nodig of andere velgen.

eurokit said:
Kan makkelijk.. Gewoon de orginele stuurpen uit je orginele voorvork overzetten op de malossi vork en hij past. Ik heb zelfs foto`s van iemand uit portugal, die heeft een f32 onder zijn rally ac zitten. Alleen heb je wel andere lagers van je wiel nodig of andere velgen.

Jah maar is de hoek van de voorpoten hetzelfde als Aerox?

durf ik bijna met zekerheid te zeggen van niet.. dus kan het nog niet..

dit ben ik ook al tijdje van plan, over t kroonstuk aerox is 30mm en mhr 31,6 d8 ik

Alleen was nog niet zover als wim :P hij heeft er duidelijk meer verstand van

Remklauw ophanging moet niet zo moeilijk zijn: pak je oversized schijf en maak je een eigen adaptor zodat de remklauw mooi uitkomt

Denk ook dat je busjes moet laten draaien om de velg goed te centreren

Last edited:
dit ben ik ook al tijdje van plan, over t kroonstuk aerox is 30mm en mhr 31,6 d8 ik

Alleen was nog niet zover als wim :P hij heeft er duidelijk meer verstand van

Remklauw ophanging moet niet zo moeilijk zijn: pak je oversized schijf en maak je een eigen adaptor zodat de remklauw mooi uitkomt

Denk ook dat je busjes moet laten draaien om de velg goed te centreren

Jah, lees mijn eerste post maar..

Het grootste probleem is de hoek van de voorpoten..
Mischien heeft een Phantom/Firefox wel de goede hoek..
Die heeft wel 31,6mm poten.. Voor het mooie moet je eens kijken hoe dat uitkomt.. en dan evt ook die balhoofd lagers ervan gebruiken/pasmaken..

Als dat goed uitkomt ben je vrij snel en makkelijk klaar met de poten pasmaken..
En dan alleen nog het 15mm wielas probleem oplossen, mischien kan dat met lagers(hangt van velg af), anders met de centreerbussen evt.
En remklauw adapter (laten) maken..

Wat bedoel je eigenlijk met hoek? hoek van het balhoofd?
dat maakt toch geen reet uit met deze poten?
de hoek blijft hetzelfde als een std vork van aerox. :?

Wat bedoel je eigenlijk met hoek? hoek van het balhoofd?
dat maakt toch geen reet uit met deze poten?
de hoek blijft hetzelfde als een std vork van aerox. :?

Zoals ik in mijn eerste post heb uitgelegt dat de voorwielas aan de voorkant zit van een F32s poten, en van Aerox voorpoten zit die aan de achterkant.
Dus als je die poten er nu in zou kunnen zetten zit je voorwiel een heel stuk naar voren wat er dus niet uitziet..

Dus de hoek van de voorpoten moet anders..
Hoek van balhoofd veranderen lijkt mij niet verstandig omdat het stuur zelf ook mee veranderd..

Maja dat snap jij ook wel. En dat probeer je niet te zeggen, dat snap ik ;)

Back