Demping Malossi F36R voorvork regelen.

Status
Not open for further replies.

eurokit

Broem Broem Pff Pff
Ik heb een Malossi F36R voorvork gekocht

1000762smallxm3.jpg


Alleen hoe moet ik de juist demping instellen.
Ik kan de rechter poot door dat blauwe ding te draaien wel instellen volgens mij. Maar de linkerpoot met het rode dopje kan ik niet stugger krijgen, want staat momenteel slap.
 
Advertisement - register to remove this

1 poot is voor ingaande demping, en de andere voor uitgaande demping. Waarschijnlijk is de ene daarom harder als de andere :)
 
inderdaad je hoeft dus niet beide poten afzonderlijk te stellen....

De blauwe knop zal hoogstwaarschijnlijk voor ingaande demping zijn, dus stugger en slappen te zetten. De andere kun je gebruiken om te zorgen dat je vork sneller of langzamer van ingeveerde stand terug komt.

Wat een ontzettend veel te mooie vork trouwens:~
 
Toch snap ik het niet. Voor mij gevoel zit er helemaal geen tot amper druk op de rechter poot. Ik neem aan dat dit niet klopt aangezien ik dan een bocht naar rechts zou maken dat dan ineens heel me vering weg is.

Klopt het trouwens dat de voorvork pas goed werkt als de wielas er pas in zit?

Dus als ik het goed begrijp is die ene poot die de klap opvangt, en die andere poot is de rebouncer? Dus dan klopt het als er geen wielas in zit dat die ene poot wel goed veert maar de ander amper tot niet?
 
Last edited:
inderdaad je hoeft dus niet beide poten afzonderlijk te stellen....

De blauwe knop zal hoogstwaarschijnlijk voor ingaande demping zijn, dus stugger en slappen te zetten. De andere kun je gebruiken om te zorgen dat je vork sneller of langzamer van ingeveerde stand terug komt.

Wat een ontzettend veel te mooie vork trouwens:~

Ja mooi he, heb hem met korting gekocht op euroscooter.
Moet hem alleen nog passend maken op me scooter.
 
Had hem binnen 3 dagen volgens mij. Had hem direct gekocht omdat vanwege de nieuwe webshop er 7% korting op alle artikelen kreeg. Geldig tot 1 januari 2007. En 7% is wel even 50 euro korting, toch wel erg netjes.
 
1 poot is voor ingaande demping, en de andere voor uitgaande demping. Waarschijnlijk is de ene daarom harder als de andere :)

Howww hier ga je te snel.
Als ik het goed begrijp, kan je op de 1e poot de inveering instellen, en op de andere poot de uitvering?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top