dus als ik het goed begrijp, moet ik dus de bruine draad die uit men cdi komt en in de bobijn is ingeplugd aan men massadraad van men killswitch plaatsen?
Je moet de bruine draad rechtstreeks uit de rotor schakelen met je killswitch naar het frame. Dus die bruine draad vertakken. Niet doorknippen natuurlijk
Bij mij heb ik me 1 draad van me killswitch op me oranje draad van me rotor aangesloten..en de andere van de kill. op me massa aangeslote..zo kreeg ik het uitgelegt er werkt prima
maar die draad van die kill kan je toch ni verbinden met de oranje draad zonder hem door te knippen.. en wat moet er dan gebeuren met het andere stukje oranje draad dat op men bobijn staat aangesloten??
niks, gewoon vanuit de cdi naar de bobine laten gaan.
JE hebt je rotor, daar komen 2 draden uit: zwart en bruin. aan de bruine maak je een stukje kaal en laatje een draadje komen, die sluit je aan op je killswitch en t andere draadje van de killswitch gaat naar het frame. Je laat dus de bruine draad wel doorlopen, maar je maakt er alleen een draadje BIJ aanvast.
Eerst moet je zeker weten wat voor killswitch je hebt.
Maak of verbreek.
Als je een maak contact heb ( dus dat ie contact maakt als je het dopje eraf trekt ) , kun je m aansluiten op de bruine draad die van je stator komt richting de eprom.
Je hoeft m niet door te knippen... gewoon even strippen en 1 draadje van de killswitch eraan verbinden en het andere draadje van de switch @ massa ( gewoon je frame of blok ).
Heb je een verbreek contact ( dus dat het contact verbroken word als je de dop eraf trekt ) , dan kun je m tussen de oranje draad zetten die van je eprom naar je bobine gaat.
Deze helemaal door knippen en op de 1ne kant het 1ne draadje van de killswitch en op de andere kant de ander.
Zo heb ik m zitten al een paar jaar.
Ik raad je wel aan een xtra maak contact knopje te fixen waarmee je de scooter uit zet ( die aan sluiten op de bruine draad vanaf je stator zoals ik helemaal bovenaan beschrijf ).
Anders bestaat de kans dat je stator kapot gaat als je de scooter elke keer uitzet dmv de killswitch te gebruiken ( kan zijn spanning niet kwijt ).
Niet dat ik dat heb ondervonden maar dat waren de geruchten die rond gingen.
er zijn speciale dingetjes voor die je er tussen kunt zetten , kan ze zo even niet vinden , daarbij hoef je je draad niet door te knippen of de isolatie te verwijderen. ik zal nog wel even zoeken zo.
je kunt het draad verbinden met de bruine , of met de oranje , ik heb ze zelf bij 2 scooters (en bij een paar anderen) op de oranje naar de bobine , dit werkt ook goed.
[edit] dit zijn dus de kabelverbinders (quicklock)
Deze passen direct op de connector en kun je een adapterkabeltje (voor maak en verbreek contacten) maken zonder iets door te knippen of losse draden ergens tussen te proppen.
Heb je een verbreek contact ( dus dat het contact verbroken word als je de dop eraf trekt ) , dan kun je m tussen de oranje draad zetten die van je eprom naar je bobine gaat.
Deze helemaal door knippen en op de 1ne kant het 1ne draadje van de killswitch en op de andere kant de ander.
Dries, ik prefereer toch een maakswitch die je tussen je bruine draad zet en die je stroom ontlaad aan je frame. Een verbreekswitch tussen je + voor je bobine is niet goed voor je cdi. Hierbij pompt hij je cdi vol zonder af te geven.