Malossi E14 filter, slechte kwaliteit of eigen fout?

Fiko

Monteur mechatronica
Beste allen,

Vorige week een spiksplinternieuwe Malossi E14 schuin 32mm op mijn nieuwe 19mm dellorto carb gezet en slechts een rondje mee gereden.

Vandaag tijdens sleutelen startte ik even de scooter en tot mijn grote verbazing rolde de filter eronderuit. Ik dacht wa nou weer. Toen ik het inspecteerde kwam ik erachter dat er een scheur is ontstaan in de rubberen aansluitmond.

Ik weet zeker dat ik de ring niet te strak heb aangedraaid dus lijkt me sterk dat deze erin gesneden heeft.
Ook lijkt het me sterk dat de 32x1.25mm schroefdraad op de luchtfilter aansluiting van de carburateur de barst heeft veroorzaakt.
Naar mijn weten heb je ook niet perse een kelk nodig voor dit soort ongein.

Kan het zo zijn dat het rubber gewoon poreus is? Of is het gewoon troellie materiaal van Malossi?

Heb het maar gefixt met secondelijm en met twee ti-wraps vastgezet op de carburateur.


WhatsApp Image 2023-08-05 at 21.46.16.jpeg
 
Advertisement - register to remove this

idd , lijkt mij ook oud /uitgedroogd ;
Heb zelf ook een aantal van die Filters , en zijn prima.
BTW... 2-Takt is hier juist in opkomst , en voor een snelle 2-takt ZIP vragen ze mega prijzen , en zijn zo weg .
 
Ik snap alleen niet zo goed hoe hij daar kan scheuren. Als hij er gewoon helemaal op zat, en de klem goed, kan hij daar helemaal niet scheuren. Daar zit de klem omheen. Dan zou ik verwachten dat hij verder naar het filter toe zou scheuren.

Als ik het zo zie zou ik ook zeggen dat hij er maar half op zat. Die klem zal op de opstaande rand gezeten hebben. En daardoor duw je het misschien ook wel kapot.

Het zal ook wel uitgedroogd zijn hoor, daar niet van.
 
Kan ook zijn als de Scooter in veert, het Filter de helmbak raakt , en geforceerd naar onder word gedrukt.

Raakt wel lichtjes aan maar dat als je echt op achterkant van zadel zit. En lijkt me sterk dat het na een rondje als gebeurd zonder over drempels of wat dan ook te gaan. Denk oud/droog ja wat jij zegt. Bij openen van verpakking voelde de mond ook vrij stug aan. Flexibiliteit waarschijnlijk verloren.
 
Back
Top