This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Malossi 86cc bigbore build

MIjn bigbore had dat echt niet hoor. Is er een mogelijkheid dat je ff bij een andere zaak of een beetje bekende persoon met die cilinder langs gaat. Dat zij nog eens kijken? Want als het met de eerste start al zou vastnaaien is de lol er snel vanaf. Wij kunnen vanaf een foto natuurlijk niet zien wat je in het echt ziet, want kan veel vertekenen. Als je uit de buurt van roosendaal breda komt mag je langskomen en het kost je niks

Rosendaal is flink ver weg, ik kom binnenkort langs Jos Dijkman voor rapido onderdelen zou hij t weten?

Ik heb besloten om het gewoon te doen, als ie vastloopt ga ik gewoon terug en dan weet ik zeker dat ik gewoon mijn geld terug krijg zo is die man dan ook nog weer wel omdat ik er vaak kom. Ik heb al een addres waar ik mijn blok ga laten kotteren. Nu is er 1 probleem, De krukas.

Ik heb 2 ideeën.

1. https://www.k-parts.nl/krukas-top-performances-tpr-piaggio-pen-12-44mm-slag Het probleem hiermee is dat de zuiger pen 13 is en dat de krukas pen 12 is ik weet niet of hier wat aan te doen is het enigste voordeel hieraan is is dat ik gewoon een malossi overrange kan halen

2. https://www.scooter-attack.com/en/p...piaggio-gilera-aprilia-derbi-vespa-50cc-30577 Het nadeel hier aan is dat ik dan vast zit een de stage6 overrange, de achterpoelie vind ik te duur dus dan haal ik daar een malossi torque driver halfpoelie voor achter bij zodat de spiebaan wel gewoon recht is.

Is het mogenlijk om in de eerste krukas een andere naaldlager te doen en anders haal ik wel gewoon de 2e want ik heb nu een klein beetje ervaring met die stage6 vario's en ik vind ze opzich niet verkeerd.

Je hebt een verloop naaldlager van pen 13 naar pen 12 dus dat is je beste optie denk ik. En een overrange set ga je met een bigbore toch niet aan ontkomen, dus beter ff zoeken naar een nette gebruikte set. Ik heb eventueel nog een 3 run oude mhr team vario liggen en een zooi v snaren mocht je interesse hebben.

Zou je misschien een linkje kunnen sturen? Hij moet van pen 12 naar pen 13 ik heb net gezocht maar ik kan niks vinden.

De zuiger is pen 13 vandaar die stage6 krukas want daar zit een pen 13 naaldlager bij. Wat ik ook nog kan doen is die stage6 vario kopen en dan een 2ehands malossi achterpoelie.

De zuiger is pen 13 vandaar die stage6 krukas want daar zit een pen 13 naaldlager bij. Wat ik ook nog kan doen is die stage6 vario kopen en dan een 2ehands malossi achterpoelie.
is dit een goed idee of kan je malossi en stage6 niet samenvoegen kwa vario.

over punt 1, kan je niet los erbij een zuiger met pen 13 halen?

Oké mannen nieuwe vraag, ik ben nu aangekomen bij vertanding en deksel, ik heb een polini vertandingsdeksel met een 12mm middenas, die heb ik goedkoop kunnen krijgen. Welke vertanding moet ik halen? Ik hoorde dat rechte vertanding minder weerstand gaf en minder warm werd. Ik wil wel graag een dubbel gelagerde carterkap waar de achteras van de achterpoelie in loopt om extra stevigheid te bieden.

Ik zou 15/47 ofzoiets pakken. Zal straks eens in mn onderdelen bak kijken of ik nog wat heb liggen eventueel. En die carterkap welke je bedoeld id gewoon die Piaggio 2 takt kap met lagertje in de kap toch?
Post automatically merged:

https://www.speed-parts.nl/motorblo...-38-17-7mm-voor-piaggio-50-2t-1998.html?amp=1 hier staat een overzichtje waar je zelf alle verhouding kan zien. En hoe je ze eventueel kan berekenen zodat je krijgt wat je wil

Last edited: