Malossi 86cc bigbore build

Thijs S.

Active Member
Beste mensen, ik heb de cillinder al. Ik heb hem voor een hele mooie prijs kunnen krijgen maar nu zit me iets dwars. In de cillinder is iets te zien boven de uitlaatpoort maar ik weet niet of dat dat normaal is. Zie foto.

Nog een extra vraag is, welke uitlaat zou het beste zijn voor deze cillinder ik heb al gezien dat roost en ddl een 86cc uitlaat hebben maar ik heb geen idee of dat wat is + ik vind 400 euro voor een uitlaat ook wel weer een beetje overdreven.
 

Attachments

  • IMG_3808.jpeg
    IMG_3808.jpeg
    194.3 KB · Views: 23
Advertisement - register to remove this

Aan de Spijl van de uitlaatpoort te zien , ziet het geheel er vreemd uit ,,, geen idee wat er mee gebeurt is ... wat er mee gedaan is ... maar dat is niet OK.
 
Zuigerveer praktisch meteen kapot. Dit is praktisch een vijl, helemaal als hij 10000 keer op en neer gaat oid.

Wat voor zuiger zit er bij? Staat daar nog iets op?

Ik zou denken dat hij al een keer kapot gelopen is, en dit een heel slordige "reparatie" is.
 
Zuigerveer praktisch meteen kapot. Dit is praktisch een vijl, helemaal als hij 10000 keer op en neer gaat oid.

Wat voor zuiger zit er bij? Staat daar nog iets op?

Ik zou denken dat hij al een keer kapot gelopen is, en dit een heel slordige "reparatie" is.
Het rare is is dat de set nieuw is, 0km gelopen.
 
Volgens wie? Wat ik al zei, kan je eens wat foto's maken van de zuiger, of kijken wat er op staat?
Volgens de scooterwinkel waar ie een paar jaar op de schap heeft gelegen.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    300.7 KB · Views: 18
  • image.jpg
    image.jpg
    184.3 KB · Views: 9
  • image.jpg
    image.jpg
    244.5 KB · Views: 9
  • image.jpg
    image.jpg
    216.1 KB · Views: 20
Het is ook de heetste, en gevoeligste plek. Als het ergens mis gaat, gaat het daar als eerste mis.

Zat het allemaal gesealed etc? Ziet er niet bepaald nieuw uit, maar dat zou ook wel oxidatie kunnen zijn. Wel een originele zuiger zo te zien, geen overmaat tenminste.
 
Het is ook de heetste, en gevoeligste plek. Als het ergens mis gaat, gaat het daar als eerste mis.

Zat het allemaal gesealed etc? Ziet er niet bepaald nieuw uit, maar dat zou ook wel oxidatie kunnen zijn. Wel een originele zuiger zo te zien, geen overmaat tenminste.

Zo komt een cilinder niet uit de fabriek, en al helemaal een Malossi niet.
Paar dingen zaten geseald paar dingen niet zuigerveer zat al op de zuiger. Stippeltjes op de zuiger lijken mij beetjes opgedroogd vet/olie. Pakkingset kreek ik er los bij die was er al een keer uit gehaald. Wat zeggen jullie beter terug brengen en hopen dat ze nog een normale 7t hebben liggen?
 
Zet die zuiger incl veer er eens ff in en duw hem met de hand zachtjes omhoog. Beetje 2takt olie op de wand smeren. Als ie met de hand al stroef gaat of blijft haken dan gaat dat met 13k rpm vrij snel fout hoor.

Komen de stukken zuigerveer er door je demper bijna uit geschoten. Drijfstangetje erdoorheen, leuk spul die bigbore brings back memories
Post automatically merged:

Paar dingen zaten geseald paar dingen niet zuigerveer zat al op de zuiger. Stippeltjes op de zuiger lijken mij beetjes opgedroogd vet/olie. Pakkingset kreek ik er los bij die was er al een keer uit gehaald. Wat zeggen jullie beter terug brengen en hopen dat ze nog een normale 7t hebben liggen?
7t beste 70cc cilinder oooooooit en vermogen scheelt elkaar ook niet gek veel
 
Oké, ben nu bij de winkel geweest en de man zegt dat het wel zo hoort. Hij pakte er nog een cillinder bij en die had dat ook die kwam ook gewoon nieuw uit de doos. De cillinders zouden er nieuw zo uit zien. Omdat dat het heetste punt is zou dat de temperatuur verlagen en de uitlaatgassen zouden de zuigerveer naar binnen duwen. Het weggedremelde stukje zou handmatig door iemand van malossi gedaan zijn.

Dit zijn zijn woorden het is wel een hele aardige man hij smeert je niet zomaar iets aan.

Wat zeggen jullie?
 
Man kan vriendelijk zijn maar verstand van het snelle spul heeft ie niet, je gaat toch niet lopen dremelen aan een cilinderwand. Zoiets bestaat gwn niet, als hij er zo van overtuigd is dat t product goed is zal die t geen probleem vinden om hem terug te nemen denk ik dan.
 
Man kan vriendelijk zijn maar verstand van het snelle spul heeft ie niet, je gaat toch niet lopen dremelen aan een cilinderwand. Zoiets bestaat gwn niet, als hij er zo van overtuigd is dat t product goed is zal die t geen probleem vinden om hem terug te nemen denk ik dan.
Wat ik dan dus het rare vind is dat hij er meer heeft liggen met allemaal hetzelfde. Zo zouden ze de cilinders van malossi hebben gekregen. Het stukje wat is weg gevreesd is niet echt voelbaar. Ik geloof wat jullie zeggen maar wat hij zegt klinkt opzich ook wel logisch.
 
Wat ik dan dus het rare vind is dat hij er meer heeft liggen met allemaal hetzelfde. Zo zouden ze de cilinders van malossi hebben gekregen. Het stukje wat is weg gevreesd is niet echt voelbaar. Ik geloof wat jullie zeggen maar wat hij zegt klinkt opzich ook wel logisch.
Ja ik vind t persoonlijk vreemd maar als die cilinders allemaal t zelfde zijn zou t kunnen kloppen.

Maja, je ziet idd gwn op de foto dat het hoonpatroon helemaal weg is en dat daar idd iets aan gedremeld is. Denk dat t dan gewoon ligt aan een vreemd design ofzo, ik denk in ieder geval wel dat t invloed zal hebben op de levensduur van zo’n ding
 
Ja ik vind t persoonlijk vreemd maar als die cilinders allemaal t zelfde zijn zou t kunnen kloppen.

Maja, je ziet idd gwn op de foto dat het hoonpatroon helemaal weg is en dat daar idd iets aan gedremeld is. Denk dat t dan gewoon ligt aan een vreemd design ofzo, ik denk in ieder geval wel dat t invloed zal hebben op de levensduur van zo’n ding
Ja die andere cillinder die die liet zien had dat waar het rondje om heen staat maar dan aan de onderkant van de poort. Ik ga nu een mailtje sturen naar malossi zelf dan hoor ik daar wel van.
Post automatically merged:


Op deze foto’s is ook dat weggeslepen stukje te zien.
Post automatically merged:

IMG_3932.jpeg
Op deze foto ook.
 
Last edited:
Back
Top